Jos siirrän rahaa jonkun toisen tilille niin näkeekö saaja minun nimen?
Nordealta osuuspankkiin jos sillä on mitään väliä :)
Kommentit (17)
Kyllä. Jos haluat lahjoittaa nimettömänä jollekin, käteinen tai lahjakortti ovat toimivampia keinoja.
pikasiirto on käsittääkseni anonyymi mutta ne perii siirrosta 2e+3%
Anonyymiä rahansiirtoa tililtä tilille tai edes suoraan pankkiin kannettuna ei ole olemassa. Tuo kun mukavasti mahdollistaisi veronkierron ja rahanpesun.
Vierailija kirjoitti:
pikasiirto on käsittääkseni anonyymi mutta ne perii siirrosta 2e+3%
Ei ole anonyymi.
Tietenkin näkee. Rahat välittää PANKKI.
Vierailija kirjoitti:
https://pikasiirto.fi/tuki/kysymykset/kuka-nakyy-maksajana-saajan-tapah…
Anonyymi tuo ei silti ole. Ihan yhtä helposti saa selville pikasiirtojen liikkeellelaittajan. Pankeilla on velvollisuus tuntea asiakkaansa.
Älä siirrä toisen tilille kysymättä rahaa, ääliö!
S-pankin tililtä jos Osuuspankin tilille siirrät, saaja saattaa nähdä myös tarkan katu- ja postiosoitteesi. Itse olen tällaista tapausta parhaillaan selvittämässä.
On sanomattakin selvää, että saajan pankin mielestä vika on maksajan pankissa, ja maksajan pankin mielestä saajan pankissa. Maksaja ei ole kuitenkaan itse osoitettaan maksutietoihin kirjoittanut, ja pankit eivät kykene asiaa selvittämään.
Neuvon antamaan rahaa käteisenä ihmiselle, tunkemaan vaikka postiluukusta, jos haluat varmasti pysyä anonyyminä. Pankit siirtelevät yksityishenkilöistä kaikenlaista tietoa toisilleen, ja joskus se vahingossa lipsahtaa näköjään tiliotteellekin.
Vierailija kirjoitti:
S-pankin tililtä jos Osuuspankin tilille siirrät, saaja saattaa nähdä myös tarkan katu- ja postiosoitteesi. Itse olen tällaista tapausta parhaillaan selvittämässä.
On sanomattakin selvää, että saajan pankin mielestä vika on maksajan pankissa, ja maksajan pankin mielestä saajan pankissa. Maksaja ei ole kuitenkaan itse osoitettaan maksutietoihin kirjoittanut, ja pankit eivät kykene asiaa selvittämään.
Neuvon antamaan rahaa käteisenä ihmiselle, tunkemaan vaikka postiluukusta, jos haluat varmasti pysyä anonyyminä. Pankit siirtelevät yksityishenkilöistä kaikenlaista tietoa toisilleen, ja joskus se vahingossa lipsahtaa näköjään tiliotteellekin.
Olet aivan oikeassa. Maksutietojen lomassa liikkuu edelleen monen kirjavaa osoitetietoa. Näin ei pitäisi olla, mutta huonoimmassa tapauksessa maksutapahtuman yhteydessä välittyy aivan liikaa tarpeetonta tietoa. Vanhoja järjestelmiä ollaan korjaamassa, mutta saapa nähdä missä vaiheessa edes yksittäisen pankin sisällä käytäntö on yhtenäinen saatika pankkien välillä.
valitettavasti kyllä näkee nimesi ja samoin sinun tilinumerosi näkyy. Nykyään ei oikein voi lähettää nimettömänä mitään rahaa ja kaiken kukkuraksi jos sinulla ei ole viitenumeroa on sinun jotain kirjoitettava ja yleensä riittää 1 sana
Maksatko sponssia hupakolle videoista?
lahjakortista jää valitettavasti ns: jälki jonka perusteella sinut kyllä löydetään. Jokaisella lahjakortilla on ns: koodi ja jokaisessa pisteessä jossa lahjakortteja myydään on kamerat joten jos rahan antaminen on noin salaista ehkä käteinen on se turvallisin vaihtoehto . On hurjaa ajatella että nykypäivänä sinua tarkkaillaan miten käytät rahojasi??
ja sitten on kaiken näköiset epassit joilla voidaan myös kerätä tietoja sinusta tietämättäsi. Tämä on helppoa kun pieni porkkana annetaan niin suurin osa ahneuksissaan lankeaa tähän ansaan.
Toinen järkyttävä asia on nyky päivän pankit ( kokemusta säsätöpankista). Toinen osapuoli hakee lainaa niin pankki kaikessa erikoisuudessaan pakottaa toisen puolison lainan ottajaksi vaikka ei itse ole ikinä lainaa edes hakenut? Lähetetään vain allekirjoitettavaksi ja annetaan lisä velkaa vaikka on jo suuressa velka kierteessä ja ei pysty edes maksamaan lainaa vaan maksaa vain korkoja.... Mikä kumma vimma pankeilla on laittaa ihmiset velka kierteeseen.... onko tässä jokin toinen kiero syy takana? onko hakijalla jotain mitä pankki haluaa vai miksi näin toimitaan? Missä pankin vastuu on ?
tämä viittaa jo rikokseen nimi ja pankkitili näkyvät( ei aina edes lähettäjän nimeä näe ) mutta osoite tietojen luovutus on jo aika erikoinen rike pankin puolelta sinänsä. Tämähän antaa vastaanottajalle tarkan tiedon missä asut ja voi tuoda mukanasa suuria ongelmia yksityisyytesi rikkomisessa. pyydä pankkia poistamaan ja tee se kirjallisena jotta sinulle jää siitä tosite mitä sanottu.
Alkutalvesta oli postilaatikossani nimettömässä kuoressa 90€ enkä vieläkään tiedä keneltä. Joitakin epäiltyjä on naapurustossa. Talkoohommia olen tehnyt kyllä jonkun verran mutta pyyteettömästi.
Näkee.