Akullisten laitteiden kielto lentokoneissa
Jatkossa lentokoneissa kaikille on töpseli ja tietokonetta voi käyttää ilman akkua. Nyt ei kannata ostaa Surface Pro/Bookkia/Maccia koska niissä akkua ei saa irti.
Lähde: Ei lähdettä mutta olen about 100% oikeassa aina eli odottakaa vain niin kielto tulee.
Kommentit (34)
Mistähän se sähkö niihin töpseleihin saadaan jos kone on ilmassa? Saa olla aika pitkä jatkojohto joka yltää kentällä olevaan pistorasiaan :D
Kyllä lentokoneessa on sähkögeneraattorit. Vai miten kuvittelit esim. sisävalaistuksen toimivan?
Vierailija kirjoitti:
Mistähän se sähkö niihin töpseleihin saadaan jos kone on ilmassa? Saa olla aika pitkä jatkojohto joka yltää kentällä olevaan pistorasiaan :D
Mitähän kettua taas? Mistä sinä kuvittelet, että sähkö tulee koneessa oleviin näyttöihin yms.?
Vai oliko tämä joku vastatrolli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistähän se sähkö niihin töpseleihin saadaan jos kone on ilmassa? Saa olla aika pitkä jatkojohto joka yltää kentällä olevaan pistorasiaan :D
Mitähän kettua taas? Mistä sinä kuvittelet, että sähkö tulee koneessa oleviin näyttöihin yms.?
Vai oliko tämä joku vastatrolli?
Tuskin se sähkö mikä niissä lentsikan omissa laitteissa on, on normaalia töpselisähköä. Onhan autossakin sähköt mutta ei sielläkään ole mitään töpseliä mihin tökätä jonkin tietokoneen muuntaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistähän se sähkö niihin töpseleihin saadaan jos kone on ilmassa? Saa olla aika pitkä jatkojohto joka yltää kentällä olevaan pistorasiaan :D
Mitähän kettua taas? Mistä sinä kuvittelet, että sähkö tulee koneessa oleviin näyttöihin yms.?
Vai oliko tämä joku vastatrolli?Tuskin se sähkö mikä niissä lentsikan omissa laitteissa on, on normaalia töpselisähköä. Onhan autossakin sähköt mutta ei sielläkään ole mitään töpseliä mihin tökätä jonkin tietokoneen muuntaja.
Ei jukolauta. VaI että normaalia töpselisähköä. Autonominen saa muuntajan, mistä tulee sitä "töpselisähköä". Uskomatonta....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistähän se sähkö niihin töpseleihin saadaan jos kone on ilmassa? Saa olla aika pitkä jatkojohto joka yltää kentällä olevaan pistorasiaan :D
Mitähän kettua taas? Mistä sinä kuvittelet, että sähkö tulee koneessa oleviin näyttöihin yms.?
Vai oliko tämä joku vastatrolli?Tuskin se sähkö mikä niissä lentsikan omissa laitteissa on, on normaalia töpselisähköä. Onhan autossakin sähköt mutta ei sielläkään ole mitään töpseliä mihin tökätä jonkin tietokoneen muuntaja.
Ei jukolauta. VaI että normaalia töpselisähköä. Autonominen saa muuntajan, mistä tulee sitä "töpselisähköä". Uskomatonta....
*autoonkin
On olemassa laitteita joissa saadaan vaikkapa henkilöauton sähköstiä 220V vaihtovirtaa. Lentokoneissa valmiina tommoiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistähän se sähkö niihin töpseleihin saadaan jos kone on ilmassa? Saa olla aika pitkä jatkojohto joka yltää kentällä olevaan pistorasiaan :D
Mitähän kettua taas? Mistä sinä kuvittelet, että sähkö tulee koneessa oleviin näyttöihin yms.?
Vai oliko tämä joku vastatrolli?Tuskin se sähkö mikä niissä lentsikan omissa laitteissa on, on normaalia töpselisähköä. Onhan autossakin sähköt mutta ei sielläkään ole mitään töpseliä mihin tökätä jonkin tietokoneen muuntaja.
Ei jukolauta. VaI että normaalia töpselisähköä. Autonominen saa muuntajan, mistä tulee sitä "töpselisähköä". Uskomatonta....
Niistä "muuntajista" tuleva sähkö ei ole aitoa sähköä vaan keinotekoisesti tuotettua joka saattaa hajottaa herkkiä laitteita kuten esim. tietokoneita. Niiden tuottama sähkö on ihan OK esim. hehkulampuille tai vastaavalle mutta ei elektronisille laitteille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistähän se sähkö niihin töpseleihin saadaan jos kone on ilmassa? Saa olla aika pitkä jatkojohto joka yltää kentällä olevaan pistorasiaan :D
Mitähän kettua taas? Mistä sinä kuvittelet, että sähkö tulee koneessa oleviin näyttöihin yms.?
Vai oliko tämä joku vastatrolli?Tuskin se sähkö mikä niissä lentsikan omissa laitteissa on, on normaalia töpselisähköä. Onhan autossakin sähköt mutta ei sielläkään ole mitään töpseliä mihin tökätä jonkin tietokoneen muuntaja.
Ei jukolauta. VaI että normaalia töpselisähköä. Autonominen saa muuntajan, mistä tulee sitä "töpselisähköä". Uskomatonta....
Niistä "muuntajista" tuleva sähkö ei ole aitoa sähköä vaan keinotekoisesti tuotettua joka saattaa hajottaa herkkiä laitteita kuten esim. tietokoneita. Niiden tuottama sähkö on ihan OK esim. hehkulampuille tai vastaavalle mutta ei elektronisille laitteille.
Täähän alkaa olla hieno!
Sen takia lentokoneissa on potkurit ja toisissa suihkuturpiinit, että kun se kone lentää niin nämä pyörivät siinä ajoviimassa ja tekevät sähköä. Ei tarvita jatkojohtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistähän se sähkö niihin töpseleihin saadaan jos kone on ilmassa? Saa olla aika pitkä jatkojohto joka yltää kentällä olevaan pistorasiaan :D
Mitähän kettua taas? Mistä sinä kuvittelet, että sähkö tulee koneessa oleviin näyttöihin yms.?
Vai oliko tämä joku vastatrolli?Tuskin se sähkö mikä niissä lentsikan omissa laitteissa on, on normaalia töpselisähköä. Onhan autossakin sähköt mutta ei sielläkään ole mitään töpseliä mihin tökätä jonkin tietokoneen muuntaja.
Ei jukolauta. VaI että normaalia töpselisähköä. Autonominen saa muuntajan, mistä tulee sitä "töpselisähköä". Uskomatonta....
Niistä "muuntajista" tuleva sähkö ei ole aitoa sähköä vaan keinotekoisesti tuotettua joka saattaa hajottaa herkkiä laitteita kuten esim. tietokoneita. Niiden tuottama sähkö on ihan OK esim. hehkulampuille tai vastaavalle mutta ei elektronisille laitteille.
Laitetta kutsutaan ammattipiireissä invertteriksi ja niillä saadaan parhaimmillaan parempaa, eli vähemmän säröä sisältävää sähköä kuin verkkovirta.
Tietokoneet ovat kaikkein epäherkempiä laitteita, niissä käytetään ns. hakkuripowereita, joille kelpaa lähes mikä tahansa sähkö. Katsopa läppärin muuntajaa, niin siinä lukee varmasti jännitteen kohdalla 110 - 230 volttia.
Niin eihän joku jumbojetti tietenkään kykene tuottamaan energiaa, noh noh.
Virtaa koneessa on niin että lämmittäisi muutaman sähkökiukaan lennon aikana, joten kyllä sillä nyt kännykän lataa
-IISAK SONNI
Nyt on maha täynnä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistähän se sähkö niihin töpseleihin saadaan jos kone on ilmassa? Saa olla aika pitkä jatkojohto joka yltää kentällä olevaan pistorasiaan :D
Mitähän kettua taas? Mistä sinä kuvittelet, että sähkö tulee koneessa oleviin näyttöihin yms.?
Vai oliko tämä joku vastatrolli?Tuskin se sähkö mikä niissä lentsikan omissa laitteissa on, on normaalia töpselisähköä. Onhan autossakin sähköt mutta ei sielläkään ole mitään töpseliä mihin tökätä jonkin tietokoneen muuntaja.
Ei jukolauta. VaI että normaalia töpselisähköä. Autonominen saa muuntajan, mistä tulee sitä "töpselisähköä". Uskomatonta....
Niistä "muuntajista" tuleva sähkö ei ole aitoa sähköä vaan keinotekoisesti tuotettua joka saattaa hajottaa herkkiä laitteita kuten esim. tietokoneita. Niiden tuottama sähkö on ihan OK esim. hehkulampuille tai vastaavalle mutta ei elektronisille laitteille.
Laitetta kutsutaan ammattipiireissä invertteriksi ja niillä saadaan parhaimmillaan parempaa, eli vähemmän säröä sisältävää sähköä kuin verkkovirta.
Tietokoneet ovat kaikkein epäherkempiä laitteita, niissä käytetään ns. hakkuripowereita, joille kelpaa lähes mikä tahansa sähkö. Katsopa läppärin muuntajaa, niin siinä lukee varmasti jännitteen kohdalla 110 - 230 volttia.
Minulle on ihan ammattiliikkeen myyjä varoittanut noista että niiden tuottama sähkö on keinotekoisesti tehtyä ja se on niin huonoa että se ei kelpaa herkille laitteille ja esim. tietokonetta ei saa sellaiseen kytkeä. Vain jotkut yksinkertaiset lamput tai vastaavat voi kytkeä.
Vain tietokoneen valmistajan erillinen auto-adapteri on ainoa hyväksyttävä tapa ladata tietokonetta autossa niin että se pysyy ehjänä eikä takuu raukea. Niin luuletko että jokaisella sitten pitäisi olla tuollaiset mukana yksittäisiä lentomatkoja varten ja varmaan vielä juuri lentokonetta varten valmistetut koska tuskin sähköt on samanlaiset siellä kuin autossa.
Ei tule tapahtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistähän se sähkö niihin töpseleihin saadaan jos kone on ilmassa? Saa olla aika pitkä jatkojohto joka yltää kentällä olevaan pistorasiaan :D
Mitähän kettua taas? Mistä sinä kuvittelet, että sähkö tulee koneessa oleviin näyttöihin yms.?
Vai oliko tämä joku vastatrolli?Tuskin se sähkö mikä niissä lentsikan omissa laitteissa on, on normaalia töpselisähköä. Onhan autossakin sähköt mutta ei sielläkään ole mitään töpseliä mihin tökätä jonkin tietokoneen muuntaja.
Ei jukolauta. VaI että normaalia töpselisähköä. Autonominen saa muuntajan, mistä tulee sitä "töpselisähköä". Uskomatonta....
Niistä "muuntajista" tuleva sähkö ei ole aitoa sähköä vaan keinotekoisesti tuotettua joka saattaa hajottaa herkkiä laitteita kuten esim. tietokoneita. Niiden tuottama sähkö on ihan OK esim. hehkulampuille tai vastaavalle mutta ei elektronisille laitteille.
Laitetta kutsutaan ammattipiireissä invertteriksi ja niillä saadaan parhaimmillaan parempaa, eli vähemmän säröä sisältävää sähköä kuin verkkovirta.
Tietokoneet ovat kaikkein epäherkempiä laitteita, niissä käytetään ns. hakkuripowereita, joille kelpaa lähes mikä tahansa sähkö. Katsopa läppärin muuntajaa, niin siinä lukee varmasti jännitteen kohdalla 110 - 230 volttia.
Minulle on ihan ammattiliikkeen myyjä varoittanut noista että niiden tuottama sähkö on keinotekoisesti tehtyä ja se on niin huonoa että se ei kelpaa herkille laitteille ja esim. tietokonetta ei saa sellaiseen kytkeä. Vain jotkut yksinkertaiset lamput tai vastaavat voi kytkeä.
Vain tietokoneen valmistajan erillinen auto-adapteri on ainoa hyväksyttävä tapa ladata tietokonetta autossa niin että se pysyy ehjänä eikä takuu raukea. Niin luuletko että jokaisella sitten pitäisi olla tuollaiset mukana yksittäisiä lentomatkoja varten ja varmaan vielä juuri lentokonetta varten valmistetut koska tuskin sähköt on samanlaiset siellä kuin autossa.
Ei tule tapahtumaan.
Lenkoneessa voidaan vetää omat piuhat jokaiseen kohtaan kuten junassa, ei tarvitse kantaa inverttereitä mukana. Ja kummasti on maksujen koneet pysyneet ehjänä. Taisi myyjä yrittää huijata asiakasta ostamaan kalliin autolaturin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistähän se sähkö niihin töpseleihin saadaan jos kone on ilmassa? Saa olla aika pitkä jatkojohto joka yltää kentällä olevaan pistorasiaan :D
Mitähän kettua taas? Mistä sinä kuvittelet, että sähkö tulee koneessa oleviin näyttöihin yms.?
Vai oliko tämä joku vastatrolli?Tuskin se sähkö mikä niissä lentsikan omissa laitteissa on, on normaalia töpselisähköä. Onhan autossakin sähköt mutta ei sielläkään ole mitään töpseliä mihin tökätä jonkin tietokoneen muuntaja.
Ei jukolauta. VaI että normaalia töpselisähköä. Autonominen saa muuntajan, mistä tulee sitä "töpselisähköä". Uskomatonta....
Niistä "muuntajista" tuleva sähkö ei ole aitoa sähköä vaan keinotekoisesti tuotettua joka saattaa hajottaa herkkiä laitteita kuten esim. tietokoneita. Niiden tuottama sähkö on ihan OK esim. hehkulampuille tai vastaavalle mutta ei elektronisille laitteille.
Laitetta kutsutaan ammattipiireissä invertteriksi ja niillä saadaan parhaimmillaan parempaa, eli vähemmän säröä sisältävää sähköä kuin verkkovirta.
Tietokoneet ovat kaikkein epäherkempiä laitteita, niissä käytetään ns. hakkuripowereita, joille kelpaa lähes mikä tahansa sähkö. Katsopa läppärin muuntajaa, niin siinä lukee varmasti jännitteen kohdalla 110 - 230 volttia.
Minulle on ihan ammattiliikkeen myyjä varoittanut noista että niiden tuottama sähkö on keinotekoisesti tehtyä ja se on niin huonoa että se ei kelpaa herkille laitteille ja esim. tietokonetta ei saa sellaiseen kytkeä. Vain jotkut yksinkertaiset lamput tai vastaavat voi kytkeä.
Vain tietokoneen valmistajan erillinen auto-adapteri on ainoa hyväksyttävä tapa ladata tietokonetta autossa niin että se pysyy ehjänä eikä takuu raukea. Niin luuletko että jokaisella sitten pitäisi olla tuollaiset mukana yksittäisiä lentomatkoja varten ja varmaan vielä juuri lentokonetta varten valmistetut koska tuskin sähköt on samanlaiset siellä kuin autossa.
Ei tule tapahtumaan.
Lenkoneessa voidaan vetää omat piuhat jokaiseen kohtaan kuten junassa, ei tarvitse kantaa inverttereitä mukana. Ja kummasti on maksujen koneet pysyneet ehjänä. Taisi myyjä yrittää huijata asiakasta ostamaan kalliin autolaturin...
Mutta mistä ne piuhat vedetään? Junathan on yhteydessä sähköverkkoon, sähkölangat kulkevat junaradan yläpuolella mistä sähkö tulee niin eihän se ole mikään ongelma laittaa pistorasioita vaikka miten paljon.
Lentokoneessa sen sijaan ei ole mitään yhteyttä sähköverkkoon, on vain lentokoneen oma sähkö, ja sen sopivuus matkustajien laitteisiin on epävarmaa.
Toivottavasti muutamat vastaajat vain trollaavat. Pelottaa jos Suomessa on ihmisiä, joiden tietämys ihan perusasioista on tätä tasoa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistähän se sähkö niihin töpseleihin saadaan jos kone on ilmassa? Saa olla aika pitkä jatkojohto joka yltää kentällä olevaan pistorasiaan :D
Mitähän kettua taas? Mistä sinä kuvittelet, että sähkö tulee koneessa oleviin näyttöihin yms.?
Vai oliko tämä joku vastatrolli?Tuskin se sähkö mikä niissä lentsikan omissa laitteissa on, on normaalia töpselisähköä. Onhan autossakin sähköt mutta ei sielläkään ole mitään töpseliä mihin tökätä jonkin tietokoneen muuntaja.
Ei jukolauta. VaI että normaalia töpselisähköä. Autonominen saa muuntajan, mistä tulee sitä "töpselisähköä". Uskomatonta....
Niistä "muuntajista" tuleva sähkö ei ole aitoa sähköä vaan keinotekoisesti tuotettua joka saattaa hajottaa herkkiä laitteita kuten esim. tietokoneita. Niiden tuottama sähkö on ihan OK esim. hehkulampuille tai vastaavalle mutta ei elektronisille laitteille.
Laitetta kutsutaan ammattipiireissä invertteriksi ja niillä saadaan parhaimmillaan parempaa, eli vähemmän säröä sisältävää sähköä kuin verkkovirta.
Tietokoneet ovat kaikkein epäherkempiä laitteita, niissä käytetään ns. hakkuripowereita, joille kelpaa lähes mikä tahansa sähkö. Katsopa läppärin muuntajaa, niin siinä lukee varmasti jännitteen kohdalla 110 - 230 volttia.
Minulle on ihan ammattiliikkeen myyjä varoittanut noista että niiden tuottama sähkö on keinotekoisesti tehtyä ja se on niin huonoa että se ei kelpaa herkille laitteille ja esim. tietokonetta ei saa sellaiseen kytkeä. Vain jotkut yksinkertaiset lamput tai vastaavat voi kytkeä.
Vain tietokoneen valmistajan erillinen auto-adapteri on ainoa hyväksyttävä tapa ladata tietokonetta autossa niin että se pysyy ehjänä eikä takuu raukea. Niin luuletko että jokaisella sitten pitäisi olla tuollaiset mukana yksittäisiä lentomatkoja varten ja varmaan vielä juuri lentokonetta varten valmistetut koska tuskin sähköt on samanlaiset siellä kuin autossa.
Ei tule tapahtumaan.
Lenkoneessa voidaan vetää omat piuhat jokaiseen kohtaan kuten junassa, ei tarvitse kantaa inverttereitä mukana. Ja kummasti on maksujen koneet pysyneet ehjänä. Taisi myyjä yrittää huijata asiakasta ostamaan kalliin autolaturin...
Mutta mistä ne piuhat vedetään? Junathan on yhteydessä sähköverkkoon, sähkölangat kulkevat junaradan yläpuolella mistä sähkö tulee niin eihän se ole mikään ongelma laittaa pistorasioita vaikka miten paljon.
Lentokoneessa sen sijaan ei ole mitään yhteyttä sähköverkkoon, on vain lentokoneen oma sähkö, ja sen sopivuus matkustajien laitteisiin on epävarmaa.
Ei sähköhammasharjasikaan ole missään yhteydessä verkkoon, vaan lataa langattomasti. Samoin toimii lentokone, metallirunko mahdollistaa induktiivisen sähkönsiirron ilmakehän sähkövarauksista. Sen takia ei nousun ja laskun aikana saa laitteita käyttää kun varaukset ovat vasta paljon korkeammalla ilmakehässä eikä sähkö riitä siellä matalalla.
Keinotekoinen sähkö? Tämä on aivan uutta. Tahdon ehdottomasti luomusähköä. Vaikka salamista (ei makkarasta).
En edes pysty nauramaan näille väitteille täällä.
Toivon, että kyseessä trolli, eikä täysin tyhmä ihminen.
T. sähköins.
"olen about 100% oikeassa aina" :D