Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akullisten laitteiden kielto lentokoneissa

Vierailija
10.05.2017 |

Jatkossa lentokoneissa kaikille on töpseli ja tietokonetta voi käyttää ilman akkua. Nyt ei kannata ostaa Surface Pro/Bookkia/Maccia koska niissä akkua ei saa irti.

Lähde: Ei lähdettä mutta olen about 100% oikeassa aina eli odottakaa vain niin kielto tulee.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"olen about 100% oikeassa aina" :D

Vierailija
2/34 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän se sähkö niihin töpseleihin saadaan jos kone on ilmassa? Saa olla aika pitkä jatkojohto joka yltää kentällä olevaan pistorasiaan :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lentokoneessa on sähkögeneraattorit. Vai miten kuvittelit esim. sisävalaistuksen toimivan?

Vierailija
4/34 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistähän se sähkö niihin töpseleihin saadaan jos kone on ilmassa? Saa olla aika pitkä jatkojohto joka yltää kentällä olevaan pistorasiaan :D

Mitähän kettua taas? Mistä sinä kuvittelet, että sähkö tulee koneessa oleviin näyttöihin yms.?

Vai oliko tämä joku vastatrolli?

Vierailija
5/34 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän se sähkö niihin töpseleihin saadaan jos kone on ilmassa? Saa olla aika pitkä jatkojohto joka yltää kentällä olevaan pistorasiaan :D

Mitähän kettua taas? Mistä sinä kuvittelet, että sähkö tulee koneessa oleviin näyttöihin yms.?

Vai oliko tämä joku vastatrolli?

Tuskin se sähkö mikä niissä lentsikan omissa laitteissa on, on normaalia töpselisähköä. Onhan autossakin sähköt mutta ei sielläkään ole mitään töpseliä mihin tökätä jonkin tietokoneen muuntaja.

Vierailija
6/34 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän se sähkö niihin töpseleihin saadaan jos kone on ilmassa? Saa olla aika pitkä jatkojohto joka yltää kentällä olevaan pistorasiaan :D

Mitähän kettua taas? Mistä sinä kuvittelet, että sähkö tulee koneessa oleviin näyttöihin yms.?

Vai oliko tämä joku vastatrolli?

Tuskin se sähkö mikä niissä lentsikan omissa laitteissa on, on normaalia töpselisähköä. Onhan autossakin sähköt mutta ei sielläkään ole mitään töpseliä mihin tökätä jonkin tietokoneen muuntaja.

Ei jukolauta. VaI että normaalia töpselisähköä. Autonominen saa muuntajan, mistä tulee sitä "töpselisähköä". Uskomatonta....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/34 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän se sähkö niihin töpseleihin saadaan jos kone on ilmassa? Saa olla aika pitkä jatkojohto joka yltää kentällä olevaan pistorasiaan :D

Mitähän kettua taas? Mistä sinä kuvittelet, että sähkö tulee koneessa oleviin näyttöihin yms.?

Vai oliko tämä joku vastatrolli?

Tuskin se sähkö mikä niissä lentsikan omissa laitteissa on, on normaalia töpselisähköä. Onhan autossakin sähköt mutta ei sielläkään ole mitään töpseliä mihin tökätä jonkin tietokoneen muuntaja.

Ei jukolauta. VaI että normaalia töpselisähköä. Autonominen saa muuntajan, mistä tulee sitä "töpselisähköä". Uskomatonta....

*autoonkin

Vierailija
8/34 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa laitteita joissa saadaan vaikkapa henkilöauton sähköstiä 220V vaihtovirtaa. Lentokoneissa valmiina tommoiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/34 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän se sähkö niihin töpseleihin saadaan jos kone on ilmassa? Saa olla aika pitkä jatkojohto joka yltää kentällä olevaan pistorasiaan :D

Mitähän kettua taas? Mistä sinä kuvittelet, että sähkö tulee koneessa oleviin näyttöihin yms.?

Vai oliko tämä joku vastatrolli?

Tuskin se sähkö mikä niissä lentsikan omissa laitteissa on, on normaalia töpselisähköä. Onhan autossakin sähköt mutta ei sielläkään ole mitään töpseliä mihin tökätä jonkin tietokoneen muuntaja.

Ei jukolauta. VaI että normaalia töpselisähköä. Autonominen saa muuntajan, mistä tulee sitä "töpselisähköä". Uskomatonta....

Niistä "muuntajista" tuleva sähkö ei ole aitoa sähköä vaan keinotekoisesti tuotettua joka saattaa hajottaa herkkiä laitteita kuten esim. tietokoneita. Niiden tuottama sähkö on ihan OK esim. hehkulampuille tai vastaavalle mutta ei elektronisille laitteille.

Vierailija
10/34 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän se sähkö niihin töpseleihin saadaan jos kone on ilmassa? Saa olla aika pitkä jatkojohto joka yltää kentällä olevaan pistorasiaan :D

Mitähän kettua taas? Mistä sinä kuvittelet, että sähkö tulee koneessa oleviin näyttöihin yms.?

Vai oliko tämä joku vastatrolli?

Tuskin se sähkö mikä niissä lentsikan omissa laitteissa on, on normaalia töpselisähköä. Onhan autossakin sähköt mutta ei sielläkään ole mitään töpseliä mihin tökätä jonkin tietokoneen muuntaja.

Ei jukolauta. VaI että normaalia töpselisähköä. Autonominen saa muuntajan, mistä tulee sitä "töpselisähköä". Uskomatonta....

Niistä "muuntajista" tuleva sähkö ei ole aitoa sähköä vaan keinotekoisesti tuotettua joka saattaa hajottaa herkkiä laitteita kuten esim. tietokoneita. Niiden tuottama sähkö on ihan OK esim. hehkulampuille tai vastaavalle mutta ei elektronisille laitteille.

Täähän alkaa olla hieno!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/34 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia lentokoneissa on potkurit ja toisissa suihkuturpiinit, että kun se kone lentää niin nämä pyörivät siinä ajoviimassa ja tekevät sähköä. Ei tarvita jatkojohtoja.

Vierailija
12/34 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän se sähkö niihin töpseleihin saadaan jos kone on ilmassa? Saa olla aika pitkä jatkojohto joka yltää kentällä olevaan pistorasiaan :D

Mitähän kettua taas? Mistä sinä kuvittelet, että sähkö tulee koneessa oleviin näyttöihin yms.?

Vai oliko tämä joku vastatrolli?

Tuskin se sähkö mikä niissä lentsikan omissa laitteissa on, on normaalia töpselisähköä. Onhan autossakin sähköt mutta ei sielläkään ole mitään töpseliä mihin tökätä jonkin tietokoneen muuntaja.

Ei jukolauta. VaI että normaalia töpselisähköä. Autonominen saa muuntajan, mistä tulee sitä "töpselisähköä". Uskomatonta....

Niistä "muuntajista" tuleva sähkö ei ole aitoa sähköä vaan keinotekoisesti tuotettua joka saattaa hajottaa herkkiä laitteita kuten esim. tietokoneita. Niiden tuottama sähkö on ihan OK esim. hehkulampuille tai vastaavalle mutta ei elektronisille laitteille.

Laitetta kutsutaan ammattipiireissä invertteriksi ja niillä saadaan parhaimmillaan parempaa, eli vähemmän säröä sisältävää sähköä kuin verkkovirta.

Tietokoneet ovat kaikkein epäherkempiä laitteita, niissä käytetään ns. hakkuripowereita, joille kelpaa lähes mikä tahansa sähkö. Katsopa läppärin muuntajaa, niin siinä lukee varmasti jännitteen kohdalla 110 - 230 volttia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
13/34 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eihän joku jumbojetti tietenkään kykene tuottamaan energiaa, noh noh.



Virtaa koneessa on niin että lämmittäisi muutaman sähkökiukaan lennon aikana, joten kyllä sillä nyt kännykän lataa

-IISAK SONNI

Nyt on maha täynnä

Vierailija
14/34 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän se sähkö niihin töpseleihin saadaan jos kone on ilmassa? Saa olla aika pitkä jatkojohto joka yltää kentällä olevaan pistorasiaan :D

Mitähän kettua taas? Mistä sinä kuvittelet, että sähkö tulee koneessa oleviin näyttöihin yms.?

Vai oliko tämä joku vastatrolli?

Tuskin se sähkö mikä niissä lentsikan omissa laitteissa on, on normaalia töpselisähköä. Onhan autossakin sähköt mutta ei sielläkään ole mitään töpseliä mihin tökätä jonkin tietokoneen muuntaja.

Ei jukolauta. VaI että normaalia töpselisähköä. Autonominen saa muuntajan, mistä tulee sitä "töpselisähköä". Uskomatonta....

Niistä "muuntajista" tuleva sähkö ei ole aitoa sähköä vaan keinotekoisesti tuotettua joka saattaa hajottaa herkkiä laitteita kuten esim. tietokoneita. Niiden tuottama sähkö on ihan OK esim. hehkulampuille tai vastaavalle mutta ei elektronisille laitteille.

Laitetta kutsutaan ammattipiireissä invertteriksi ja niillä saadaan parhaimmillaan parempaa, eli vähemmän säröä sisältävää sähköä kuin verkkovirta.

Tietokoneet ovat kaikkein epäherkempiä laitteita, niissä käytetään ns. hakkuripowereita, joille kelpaa lähes mikä tahansa sähkö. Katsopa läppärin muuntajaa, niin siinä lukee varmasti jännitteen kohdalla 110 - 230 volttia.

Minulle on ihan ammattiliikkeen myyjä varoittanut noista että niiden tuottama sähkö on keinotekoisesti tehtyä ja se on niin huonoa että se ei kelpaa herkille laitteille ja esim. tietokonetta ei saa sellaiseen kytkeä. Vain jotkut yksinkertaiset lamput tai vastaavat voi kytkeä.

Vain tietokoneen valmistajan erillinen auto-adapteri on ainoa hyväksyttävä tapa ladata tietokonetta autossa niin että se pysyy ehjänä eikä takuu raukea. Niin luuletko että jokaisella sitten pitäisi olla tuollaiset mukana yksittäisiä lentomatkoja varten ja varmaan vielä juuri lentokonetta varten valmistetut koska tuskin sähköt on samanlaiset siellä kuin autossa.

Ei tule tapahtumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/34 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän se sähkö niihin töpseleihin saadaan jos kone on ilmassa? Saa olla aika pitkä jatkojohto joka yltää kentällä olevaan pistorasiaan :D

Mitähän kettua taas? Mistä sinä kuvittelet, että sähkö tulee koneessa oleviin näyttöihin yms.?

Vai oliko tämä joku vastatrolli?

Tuskin se sähkö mikä niissä lentsikan omissa laitteissa on, on normaalia töpselisähköä. Onhan autossakin sähköt mutta ei sielläkään ole mitään töpseliä mihin tökätä jonkin tietokoneen muuntaja.

Ei jukolauta. VaI että normaalia töpselisähköä. Autonominen saa muuntajan, mistä tulee sitä "töpselisähköä". Uskomatonta....

Niistä "muuntajista" tuleva sähkö ei ole aitoa sähköä vaan keinotekoisesti tuotettua joka saattaa hajottaa herkkiä laitteita kuten esim. tietokoneita. Niiden tuottama sähkö on ihan OK esim. hehkulampuille tai vastaavalle mutta ei elektronisille laitteille.

Laitetta kutsutaan ammattipiireissä invertteriksi ja niillä saadaan parhaimmillaan parempaa, eli vähemmän säröä sisältävää sähköä kuin verkkovirta.

Tietokoneet ovat kaikkein epäherkempiä laitteita, niissä käytetään ns. hakkuripowereita, joille kelpaa lähes mikä tahansa sähkö. Katsopa läppärin muuntajaa, niin siinä lukee varmasti jännitteen kohdalla 110 - 230 volttia.

Minulle on ihan ammattiliikkeen myyjä varoittanut noista että niiden tuottama sähkö on keinotekoisesti tehtyä ja se on niin huonoa että se ei kelpaa herkille laitteille ja esim. tietokonetta ei saa sellaiseen kytkeä. Vain jotkut yksinkertaiset lamput tai vastaavat voi kytkeä.

Vain tietokoneen valmistajan erillinen auto-adapteri on ainoa hyväksyttävä tapa ladata tietokonetta autossa niin että se pysyy ehjänä eikä takuu raukea. Niin luuletko että jokaisella sitten pitäisi olla tuollaiset mukana yksittäisiä lentomatkoja varten ja varmaan vielä juuri lentokonetta varten valmistetut koska tuskin sähköt on samanlaiset siellä kuin autossa.

Ei tule tapahtumaan.

Lenkoneessa voidaan vetää omat piuhat jokaiseen kohtaan kuten junassa, ei tarvitse kantaa inverttereitä mukana. Ja kummasti on maksujen koneet pysyneet ehjänä. Taisi myyjä yrittää huijata asiakasta ostamaan kalliin autolaturin...

Vierailija
16/34 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän se sähkö niihin töpseleihin saadaan jos kone on ilmassa? Saa olla aika pitkä jatkojohto joka yltää kentällä olevaan pistorasiaan :D

Mitähän kettua taas? Mistä sinä kuvittelet, että sähkö tulee koneessa oleviin näyttöihin yms.?

Vai oliko tämä joku vastatrolli?

Tuskin se sähkö mikä niissä lentsikan omissa laitteissa on, on normaalia töpselisähköä. Onhan autossakin sähköt mutta ei sielläkään ole mitään töpseliä mihin tökätä jonkin tietokoneen muuntaja.

Ei jukolauta. VaI että normaalia töpselisähköä. Autonominen saa muuntajan, mistä tulee sitä "töpselisähköä". Uskomatonta....

Niistä "muuntajista" tuleva sähkö ei ole aitoa sähköä vaan keinotekoisesti tuotettua joka saattaa hajottaa herkkiä laitteita kuten esim. tietokoneita. Niiden tuottama sähkö on ihan OK esim. hehkulampuille tai vastaavalle mutta ei elektronisille laitteille.

Laitetta kutsutaan ammattipiireissä invertteriksi ja niillä saadaan parhaimmillaan parempaa, eli vähemmän säröä sisältävää sähköä kuin verkkovirta.

Tietokoneet ovat kaikkein epäherkempiä laitteita, niissä käytetään ns. hakkuripowereita, joille kelpaa lähes mikä tahansa sähkö. Katsopa läppärin muuntajaa, niin siinä lukee varmasti jännitteen kohdalla 110 - 230 volttia.

Minulle on ihan ammattiliikkeen myyjä varoittanut noista että niiden tuottama sähkö on keinotekoisesti tehtyä ja se on niin huonoa että se ei kelpaa herkille laitteille ja esim. tietokonetta ei saa sellaiseen kytkeä. Vain jotkut yksinkertaiset lamput tai vastaavat voi kytkeä.

Vain tietokoneen valmistajan erillinen auto-adapteri on ainoa hyväksyttävä tapa ladata tietokonetta autossa niin että se pysyy ehjänä eikä takuu raukea. Niin luuletko että jokaisella sitten pitäisi olla tuollaiset mukana yksittäisiä lentomatkoja varten ja varmaan vielä juuri lentokonetta varten valmistetut koska tuskin sähköt on samanlaiset siellä kuin autossa.

Ei tule tapahtumaan.

Lenkoneessa voidaan vetää omat piuhat jokaiseen kohtaan kuten junassa, ei tarvitse kantaa inverttereitä mukana. Ja kummasti on maksujen koneet pysyneet ehjänä. Taisi myyjä yrittää huijata asiakasta ostamaan kalliin autolaturin...

Mutta mistä ne piuhat vedetään? Junathan on yhteydessä sähköverkkoon, sähkölangat kulkevat junaradan yläpuolella mistä sähkö tulee niin eihän se ole mikään ongelma laittaa pistorasioita vaikka miten paljon.

Lentokoneessa sen sijaan ei ole mitään yhteyttä sähköverkkoon, on vain lentokoneen oma sähkö, ja sen sopivuus matkustajien laitteisiin on epävarmaa.

Vierailija
17/34 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti muutamat vastaajat vain trollaavat. Pelottaa jos Suomessa on ihmisiä, joiden tietämys ihan perusasioista on tätä tasoa...

Vierailija
18/34 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän se sähkö niihin töpseleihin saadaan jos kone on ilmassa? Saa olla aika pitkä jatkojohto joka yltää kentällä olevaan pistorasiaan :D

Mitähän kettua taas? Mistä sinä kuvittelet, että sähkö tulee koneessa oleviin näyttöihin yms.?

Vai oliko tämä joku vastatrolli?

Tuskin se sähkö mikä niissä lentsikan omissa laitteissa on, on normaalia töpselisähköä. Onhan autossakin sähköt mutta ei sielläkään ole mitään töpseliä mihin tökätä jonkin tietokoneen muuntaja.

Ei jukolauta. VaI että normaalia töpselisähköä. Autonominen saa muuntajan, mistä tulee sitä "töpselisähköä". Uskomatonta....

Niistä "muuntajista" tuleva sähkö ei ole aitoa sähköä vaan keinotekoisesti tuotettua joka saattaa hajottaa herkkiä laitteita kuten esim. tietokoneita. Niiden tuottama sähkö on ihan OK esim. hehkulampuille tai vastaavalle mutta ei elektronisille laitteille.

Laitetta kutsutaan ammattipiireissä invertteriksi ja niillä saadaan parhaimmillaan parempaa, eli vähemmän säröä sisältävää sähköä kuin verkkovirta.

Tietokoneet ovat kaikkein epäherkempiä laitteita, niissä käytetään ns. hakkuripowereita, joille kelpaa lähes mikä tahansa sähkö. Katsopa läppärin muuntajaa, niin siinä lukee varmasti jännitteen kohdalla 110 - 230 volttia.

Minulle on ihan ammattiliikkeen myyjä varoittanut noista että niiden tuottama sähkö on keinotekoisesti tehtyä ja se on niin huonoa että se ei kelpaa herkille laitteille ja esim. tietokonetta ei saa sellaiseen kytkeä. Vain jotkut yksinkertaiset lamput tai vastaavat voi kytkeä.

Vain tietokoneen valmistajan erillinen auto-adapteri on ainoa hyväksyttävä tapa ladata tietokonetta autossa niin että se pysyy ehjänä eikä takuu raukea. Niin luuletko että jokaisella sitten pitäisi olla tuollaiset mukana yksittäisiä lentomatkoja varten ja varmaan vielä juuri lentokonetta varten valmistetut koska tuskin sähköt on samanlaiset siellä kuin autossa.

Ei tule tapahtumaan.

Lenkoneessa voidaan vetää omat piuhat jokaiseen kohtaan kuten junassa, ei tarvitse kantaa inverttereitä mukana. Ja kummasti on maksujen koneet pysyneet ehjänä. Taisi myyjä yrittää huijata asiakasta ostamaan kalliin autolaturin...

Mutta mistä ne piuhat vedetään? Junathan on yhteydessä sähköverkkoon, sähkölangat kulkevat junaradan yläpuolella mistä sähkö tulee niin eihän se ole mikään ongelma laittaa pistorasioita vaikka miten paljon.

Lentokoneessa sen sijaan ei ole mitään yhteyttä sähköverkkoon, on vain lentokoneen oma sähkö, ja sen sopivuus matkustajien laitteisiin on epävarmaa.

Ei sähköhammasharjasikaan ole missään yhteydessä verkkoon, vaan lataa langattomasti. Samoin toimii lentokone, metallirunko mahdollistaa induktiivisen sähkönsiirron ilmakehän sähkövarauksista. Sen takia ei nousun ja laskun aikana saa laitteita käyttää kun varaukset ovat vasta paljon korkeammalla ilmakehässä eikä sähkö riitä siellä matalalla.

Vierailija
19/34 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keinotekoinen sähkö? Tämä on aivan uutta. Tahdon ehdottomasti luomusähköä. Vaikka salamista (ei makkarasta).

Vierailija
20/34 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes pysty nauramaan näille väitteille täällä.

Toivon, että kyseessä trolli, eikä täysin tyhmä ihminen.

T. sähköins.