Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä ns. "p_skaduunia" ihmiselle vailla koulutusta ja työkokemusta? (Netto esim. 1000€/kk.)

Vierailija
10.05.2017 |

Monesti kuulee työnantajilta jupinaa siitä, kun ei vähän vaatimattomammin palkattu työ enää kelpaa, ja moni mieltää kaiken alle 1500-nettoisen työn "p_skaduuniksi" tai "riistoksi".

Näin pitkäaikaistyöttömänä haluaisinkin nyt tietää, että mistä, oi mistä tällaista duunia nyt sitten löytää? Tai jos löytyykin, niin missä tällaiset duunit eivät mene pelkästään simpsakoille nuorille opiskelijatyttösille?

Saadakseni vuokran ja laskut maksettua ja voidakseni syödä jotain muutakin kuin makaronia, en tarvitsisi tuota tonnia enempää – ja itseasiassa eläisinkin ihan vakaata, onnellista ja ennen kaikkea turvatuntuntuista elämää. Nyt kun Suomessa ollaan vauhdilla ajamassa alas yhtä sun toista tukijärjestelmän osaa, niin työttömyyden vuoksi kadulle päätyminen ei olekaan enää pelkkää kauhukuvitelmaa. Tässä vaiheessa ottaisinkin lähes minkä tahansa työn (oman henkisen hyvinvointini rajoissa, tietenkin).

Olin pari vuotta sitten 6kk palkkatuetussa työssä, ja nettosin tuolloin 1100€ kuukaudessa, ja olin oikeasti seota siitä rahan määrästä. Vuokrakin tosin tuolloin oli n. 200 euroa pienempi, mutta jo tuollaisella summalla tuntui koko maailma olevan auki. Vaikka työ olikin sellaista, että vei meikäläisestä mehut ihan täysin (pääasiassa siksi, että en ollut missään määrin pätevä kys. työhön, mistä aiheutui jos jonkinmoista stressiä ja häslinkiä), niin tuon tonnin takia oli myös 1000% worth it.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen ihmisiä, jotka ovat päässeet siivoamaan heti kun hakivat, ilman koulutusta ja kokemusta.

Vierailija
2/29 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henk.koht. avustaja. On kyllä niin paskaa eikä kukaan arvosta, mutta enpä minä muutakaan työtä/opiskelupaikkaa saa vaikka kuinka yritän...

N23

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen ihmisiä, jotka ovat päässeet siivoamaan heti kun hakivat, ilman koulutusta ja kokemusta.

Pitääpä tarkastella mitä on tarjolla, valitettavan monessa kohteessa on ainakin aikaisemmin vaadittu aikaisempaa työkokemusta tai ainakin ajokorttia (jota itselläni ei ole).

Vierailija kirjoitti:

Henk.koht. avustaja. On kyllä niin paskaa eikä kukaan arvosta, mutta enpä minä muutakaan työtä/opiskelupaikkaa saa vaikka kuinka yritän...

N23

Vammaisen vai vanhuksen? En tiedä missä määrin soveltuisin kys. työhön epävakaan luonteeni takia, ja mielestäni kaikkeen hoitotyöhön pitäisi olla edes jossain määrin kutsumus, tai muuten järjestelystä aiheutuu vain tarpeetonta kärsimystä kummallekin osapuolelle. Mutta juuri siitä syystä, mikäli sinun voimavarasi siihen riittävät vaikka koetkin sen p_skana, niin nostan kyllä isosti hattua.

Olen muuten tismalleen saman ikäinen.

Ap

Vierailija
4/29 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tarkastele, mitä on tarjolla, vaan hae suoraan firmoihin töihin. Näin tekevät yleensä ne, jotka töitä saavat. Vain murto-osa työpaikoista ilmoitetaan hakuun.

Vierailija
5/29 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipulinkuorija

Vierailija
6/29 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskaaja. Vuokrafirmat välittää. Olin itse yhden joulun&uuden vuoden ABC:llä tiskaamassa (ja olen ollut muuallakin). Ei sitä kukaan minulle ns. opettanut, tai tuohon kouluja ole käyty.

No Staffpointilta tuli äkkiä maatalousnäyttelyn tilapäisduunarit  (kesätapahtumia ympäri Suomea, isot messukeskukset, liikennemyymälät)

https://www.staffpoint.fi/avoimet-tyopaikat/seinajoki/ravintolatyonteki…

Vierailija
7/29 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On näköjään rekanpesijän työkin Staffpointilla.

Vierailija
8/29 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammaisen vai vanhuksen? En tiedä missä määrin soveltuisin kys. työhön epävakaan luonteeni takia, ja mielestäni kaikkeen hoitotyöhön pitäisi olla edes jossain määrin kutsumus, tai muuten järjestelystä aiheutuu vain tarpeetonta kärsimystä kummallekin osapuolelle

hitto mitä kakkaa!!! En tiedä yhtään hoitajaa, jolle työ olisi joku kutsumus. Kyllä sitä tehdään vain rahan takia. En menisi sekuntiksikaan töihin, jos saisin saman rahan jollain muulla tavalla.

Vierailija
9/29 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekkoja ei tarviste hoitaa: niitä vain pestään. Samaten astioita.

Niille voi vaikka irvistellä, herjata ja haukkua. Ne ei pahastu. ;-)

Vierailija
10/29 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnvuokrausfirmoista saa helposti kaikennäköistä työtä ja aina palkallista.

Vierailija
11/29 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti kuulee työnantajilta jupinaa siitä, kun ei vähän vaatimattomammin palkattu työ enää kelpaa, ja moni mieltää kaiken alle 1500-nettoisen työn "p_skaduuniksi" tai "riistoksi".

Näin pitkäaikaistyöttömänä haluaisinkin nyt tietää, että mistä, oi mistä tällaista duunia nyt sitten löytää? Tai jos löytyykin, niin missä tällaiset duunit eivät mene pelkästään simpsakoille nuorille opiskelijatyttösille?

Saadakseni vuokran ja laskut maksettua ja voidakseni syödä jotain muutakin kuin makaronia, en tarvitsisi tuota tonnia enempää – ja itseasiassa eläisinkin ihan vakaata, onnellista ja ennen kaikkea turvatuntuntuista elämää. Nyt kun Suomessa ollaan vauhdilla ajamassa alas yhtä sun toista tukijärjestelmän osaa, niin työttömyyden vuoksi kadulle päätyminen ei olekaan enää pelkkää kauhukuvitelmaa. Tässä vaiheessa ottaisinkin lähes minkä tahansa työn (oman henkisen hyvinvointini rajoissa, tietenkin).

Olin pari vuotta sitten 6kk palkkatuetussa työssä, ja nettosin tuolloin 1100€ kuukaudessa, ja olin oikeasti seota siitä rahan määrästä. Vuokrakin tosin tuolloin oli n. 200 euroa pienempi, mutta jo tuollaisella summalla tuntui koko maailma olevan auki. Vaikka työ olikin sellaista, että vei meikäläisestä mehut ihan täysin (pääasiassa siksi, että en ollut missään määrin pätevä kys. työhön, mistä aiheutui jos jonkinmoista stressiä ja häslinkiä), niin tuon tonnin takia oli myös 1000% worth it.

Mieti nyt kuitenkin myös sitä bruttosummaa, nettoon kun vaikuttaa asumispaikkakunnan kunnallisvero, mahdolliset vähennykset yms. 

Saadakseen nettona tonnin pitää bruton olla lähellä 1500 euroa.

Vierailija
12/29 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autotehtaalle pääsee vääntämään pulttia ja mutteria.

Vihannessesonki on alkamassa ja kun pidemmälle ajattelee, se ei tarkoita vaan että tarvitaan pellolle työntekijöitä vaan ne vihannekset pitää myös lajitella/puhdistaa/pakata ja kuljettaa, eli noista firmoista työtä etsimään.

Tärkeintä on että tunnet oman alueesi yritykset, on aika haastavaa suositella mitään kun ei tiedä asutko 12 000 asukkaan pitäjässä vai Vantaalla.

Vierailija
13/29 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot niin nuori et pikaruokalaa kannattaa koittaa. Jos on hyvä porukka niinku meillä ni ei se paskasuus ees haittaa ja sapaahan siitä rahaa. Pakko tehä ku ei oman alan töitä saa vielä.

Vierailija
14/29 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivojan hommista itse ainakin työurani aloitin ihan ilman minkääläistä kokemusta. Olin siellä opiskelujen ohella (osa-aikasena) ja kesäisin (täyspäiväsenä). Palkka ei nyt päätä huimaa, oisinki saanut käteen sen 1200 suunnilleen (7,5hxpäiväx 5krt viikko). Tuo 1200 on vielä ihan arkiaamuvuoroista, viikonlopuista ja illoista tietty lisät :). Voin sanoa, että arvostan siivoajia ja työ opetti kyllä pitkiä hermoja :D Itselläni oli tosi mukavat työkaverit ja pomot, mikö vaikuttaa paljon työviihtyvyyteen. Asiakkaista osa mukavia ja osa sellasia, etten heidän palveluitaan tule ikinä käyttämään ihan periaatteesta. Itse olin töissä vielä toisessa noista kolmi kirjaimisista yriyksistä. Palkka tuli ajallaan ja oikein, ei ikinä valittamista.

Vierailija
15/29 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoamaan pääsin ilman koulutusta tai kokemusta, palkka oli 1200-1500€/kk. Kotisiivous kyseessä. Jotkut paikat oli ihan järkyttäviä p*skalääviä(sitä itseään lattioilla), jotkut kolmikerroksisia kartanoita, jotkut valmiiksi perussiistejä normikoteja, joita oli ihan kivaakin siivota. Jos on hyvä fyysinen kunto eikä pelkää p*skaa niin paremman puutteessa sitä kai voi suositella.

Vierailija
16/29 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkkiin.

Vierailija
17/29 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoustyö, vuokrafirmat, pikaruokalat, henkilökohtaiset avustajat.

Vierailija
18/29 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastot?

Vierailija
19/29 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kekkonen oli kuulema Intian vierailullaan asunut hotellissa jonka vessassa oli mies joka oli pyyhkinyt sen perseen. Siinä on paskaduuni.

Vierailija
20/29 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnvuokrausfirmoista saa helposti kaikennäköistä työtä ja aina palkallista.

Heh, jos ikää on 55+ ja olet työkkärissä pitkän sairausloman takia, et saa.