Ilmastonlämpiäminen huijausta, Eurooppa lumimyrskyjen kourissa.
Kello 17:00 uutisissa oli synkkiä kuvia ympäri eurooppaa, jopa 12 -asteen yöpakkasia on mitattu. Ilmasto vain kylmenee vuosi vuodelta. :(
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Ilmastonmuutos on juuri tätä. Napa-alueiden lämpeämistä ja isoilla mantereilla äärisääilmiöitä.
Ilmansaasteet vaikuttavat myös. Kaikenlaista muutosta äärilaidoista toiseen.
Kai te ihmiset ymmärrätte että vaikka maapallon keskilämpötila nousee, voi joillakin alueilla silti olla tavallista kylmempää. Perusmatematiikan ymmärtäminen valaisee asioita kummasti.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiass luulen, että Napajäätikön sulaminen tekee näitä kelejä. toivottavasti olen väärässä.
Larsen C jäätikö on irtoamassa mannerjäästä, mikä on huono asia.
Eri pallonpuoliskot, siis pohjoinen ja eteläinen, ovat säätilojen suhteen melko pitkälti toisistaan eristyksissä olevia. Onhan vuodenajatkin niissä aina toisistaan päinvastaiset. Lisäksi merivirrat kulkee niillä pitkälti eri suuntiin, coriolisvoima kun laittaa pyörimisliikkeen eri suuntiin ollessaan eri pallonpuoliskolla. Eihän esim. pyörremyrskykään pysty siksi ylittämään Päiväntasaajaa, kun pyörimisliikkeen suunta muuttuu.
Etelämantereen sulamisella on siis Suomen säätiloihin hyvin vähäinen vaikutus. Ehkä isoin vaikutus sieltä suunnalta näkyy täällä merenpinnan nousuna.
Aloittajalta on jäänyt peruskoulu käymättä?
30 vuotta sitten satoi räntää juhannuksena. Miten sen selität ap ?
Jos talvi on keskimääräistä lämpimämpi niin jostainhan se on pois kun keskilämpötila on suht vakio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmastonmuutos on tosiasia, nyt on vain yritettävä sopeutua. Tilanne tulee muuttumaan huonompaan suuntaan nopeasti.
minusta sopeutuminen maapallon tuhoutumiseen on viimeisiä asioita mitä tulee tehdä
tulee tehdä muutoksia, ja toimia kaikin tavoin niin että elämä jatkuu, myös ihmisen osalta tällä pallolla.
uskon kuitenkin ihmiseen pitkässä juoksussa, vaikka hän onkin aivan ******nan tyhmä olento
Ihminen ei voi tehdä mitään ilmastonmuutoksen suhteen. Se kuuluu Telluksen ominaisuuksiin ja sillä hyvä.
Ilmastonmuutoksen varjolla tehtävä ihmisten kusetus ja riistäminen on sietämätöntä.
Mua oikeasti huolestuttaa päivä päivältä enemmän tämä mihin maailma on menossa, kun ihmiset eivät "usko ilmastonmuutokseen" (ilmeisesti samoja hihhuleita, jotka eivät usko evoluutioon?)
Ikävä kertoa tämä teille, mutta se ei ole uskon asia, ja ilmaston lämpeneminen ei TODELLAKAAN ole ainoa asia, missä ilmastonmuutos näkyy. Äärisääilmiöt ovat nimenomaan ilmastonmuutoksen aiheuttamia. Suomessa tosiaan vaikutus näkyy niin, että golfvirta on heikentynyt jo noin 25 prosenttia, jos meno jatkuu niin tänne tulee käytännössä uusi jääkausi, eli EI LÄMPENEMISTÄ.
Onko tarpeeksi rautalangasta väännetty? Pakko alkaa uskoa ympäristökemian proffaa siitä, että kauan ei ole aikaa jäljellä, kun ihmiset (juntit) edelleen jaksavat kiistää ilmastonmuutoksen sen sijaan, että tekisivät ekologisempia valintoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmastonmuutos on tosiasia, nyt on vain yritettävä sopeutua. Tilanne tulee muuttumaan huonompaan suuntaan nopeasti.
minusta sopeutuminen maapallon tuhoutumiseen on viimeisiä asioita mitä tulee tehdä
tulee tehdä muutoksia, ja toimia kaikin tavoin niin että elämä jatkuu, myös ihmisen osalta tällä pallolla.
uskon kuitenkin ihmiseen pitkässä juoksussa, vaikka hän onkin aivan ******nan tyhmä olento
Ihminen ei voi tehdä mitään ilmastonmuutoksen suhteen. Se kuuluu Telluksen ominaisuuksiin ja sillä hyvä.
Ilmastonmuutoksen varjolla tehtävä ihmisten kusetus ja riistäminen on sietämätöntä.
Sulla ilmeisesti paljonkin faktatietoa hallussa? Ilmastonmuutos on luonnollista, mutta ihminen on kiihdyttänyt sitä vaikuttamalla hiilen kiertoon (hiiltä fossiilisista polttoaineista ns. nopeaan kiertoon). Hiilidioksidin pitoisuus on muutamissa vuosikymmenissä tuplaantunut, sitä ennen se on ollut vakio tuhansia vuosia. Laajin sukupuuttoaalto on meneillään (nopeampi kuin dinosaurusten sukupuutto). Kaikki hiilinielut (sademetsät) hakataan (hehtaareja päivässä) ja meren metaanivarastot ovat alkaneet vapautua. Ai että mä melkeen odotan sitä päivää kun tää maapallo tuhoutuu, niin oikein monelle ihmiselle
Heitän vähän lisää vettä myllyyn ehdottamalla ilmastonmuokkausta syynä. Niille, joilla on leikkimieltä, niin tutkikaa aiheesta HARP. Voi olla totta, voi olla vain spekulaatiota, mutta mielenkiintoista kuitenkin.
Okei, jos nyt kerran lunta sataa toukokuussa, sä pystyt tämän perusteella kumoamaan kaiken??
Mun mielestä leimallisinta viime vuosille on ollut se että talvi on lakannut ainakin keskisuomessa. Yhtä jäärata-ajoa ja pari päivää lunta. Ja aina on joku poikkeustilanne päällä, normaali sää on harvinaista herkkua. Uutena vuonna sataa vettä ja juhannuksena lunta. Toukokuussa värjötellään viikkokausia lumisateessa ja pakkasessa.
Maapallon ilmasto on aina ollut ja tulee aina olemaan muutoksessa.
Ihmisellä ei siihen ole nokan koputtamista,ihmisen eikä muidenkaan olioiden toiminta ei tuo eikä vie mitään maapallolta mihinkään vaan tämä on suljettu järjestelmä.
Ketju josta ei ole poistettu ainuttakaan viestiä vaikka 3 sivua on jo kirjoitettu, hämmästyttävää!
Vierailija kirjoitti:
Heitän vähän lisää vettä myllyyn ehdottamalla ilmastonmuokkausta syynä. Niille, joilla on leikkimieltä, niin tutkikaa aiheesta HARP. Voi olla totta, voi olla vain spekulaatiota, mutta mielenkiintoista kuitenkin.
Upsista, siis kyseessä tietenkin HAARP.
Missä ne pakkaset on? En katsonut uutisia
Ilmastonmuutosta ei ihminen pysty perumaan, vaikka kovasti yrittää huijata ilmastoveroja köyhiltä. Muutokseen voi ainoastaan sopeutua, kaikki muu on propakandaa. Jos ette usko, niin tulette näkemään että olen oikeassa.
Tunnen yhden nasan ilmastotutkijan ja se selitti jo vuosia sitten ettei ilmaston lämpeneminen meinaa kirjaimellisesti "ilmaston lämpenemistä", vaan sekavia säitä, jotka tulevat lisäämään esim. myrskyjä, koska ne ilmaston virrat, golfvirrat yms. menee sekaisin.
Näin olen ainakin itse ymmärtänyt ilmaston lämpenemisen?
Vierailija kirjoitti:
Jos myrkytetään kaikki juomavesi, mitä vettä ajattelit juoda? Jos kalastetaan kaikki kalat, mitä kalaa ajattelit syödä? Jos kaadetaan kaikki puut, tuhotaan ekosysteemit.. mitä happea ajattelit hengittää?
Kyllä ne ihmisen toimet vaan vaikuttavat. Onhan aika monta lajia metsästetty sukupuuttoonkin. Eihän se olisi mahdollista, jos ihminen ei millään tavalla kykenisi vaikuttamaan asioihin.
Nopeastihan tuo lämmin alkuvuosi on ihmisten mielistä unohtunut :D