Eräällä firmalla voi jo raksittaa hakemuksessa että TE-toimisto käski laittaa hakemuksen - yksinkertainen keino pakkohakemusten karsimiseen?
Tällainen käytäntö tulee varmaan yleistymään jos niitä hakemuksia pitää sitten pakolla alkaa lähetellä enemmänkin vaikkei haluaisi kyseisiä töitä tai ei ole pätevä hakija tms. Pakkohakijoiden hakemukset voi sitten heittää helposti romukoppaan eikä niitä tarvitse edes vilkaista. Säästyy varmasti aikaa ja vaivaa.
"Työhakemuksen kiinnostusta kysyvässä osassa yksi vaihtoehto on 'Ei mikään. TE-toimisto käski lähettää hakemuksen.'"
http://www.hs.fi/nyt/art-2000005204531.html?utm_campaign=tf-HS&utm_term…
Kommentit (62)
Mua nauratti, kun näin tämän uutisen. Mulle tuli työkkäristä lappu, jossa sanottiin että tähän paikkaan pitää hakea. No hain ja rastin juuri tuon vaihtoehdon. Kaduttaako? Ei yhtään.
Sanoin monta kertaa etten halua kassatöihin ja sanoin sen vielä itkien. En hakenut opiskelemaan, joten tukia en saa.
Vierailija kirjoitti:
Te-keskus varmaan keksii, että jos ruksaa tuollaisen kohdan saa karenssia.
Aaa, mistä sait tuon nimitiedon? Oletko mukana uuden maakunnan valmisteluissa?
Vierailija kirjoitti:
Mua nauratti, kun näin tämän uutisen. Mulle tuli työkkäristä lappu, jossa sanottiin että tähän paikkaan pitää hakea. No hain ja rastin juuri tuon vaihtoehdon. Kaduttaako? Ei yhtään.
Sanoin monta kertaa etten halua kassatöihin ja sanoin sen vielä itkien. En hakenut opiskelemaan, joten tukia en saa.
Jos kerran tukia et saa kuitenkaan niin miksi edes haet niihin määrättyihin paikkoihin? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoin monta kertaa etten halua kassatöihin ja sanoin sen vielä itkien. En hakenut opiskelemaan, joten tukia en saa.Jos kerran tukia et saa kuitenkaan niin miksi edes haet niihin määrättyihin paikkoihin? :D
Työnsaannin takia.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tollasta uskalla raksittaa kun saa heti karenssia
Miksi saisi karenssia? Eihän se sen hakian syytä ole että työnantja ei halua palkata niitä jotka hakee TE toimiston käskeminä. TE toimiston tässä pitäisi mennä itseensä kun heidän hakuehdotuksiaan noin karsastetaan, toiminnassa on selvästi jotain vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai ne työkkärin tätit vaadi lähetettyjä hakemuksia heille näyttämään vai vaativatko? Tietääkseni eivät.
Tekevät kyllä "pistareita" näihin pakkohakupaikkoihin ja kysyvät onko Matti Meikäläinen hakenut paikkaa ja miksi ei päässyt haastatteluun/töihin.
Tuo on täysin typerä kysymys. On aivan sama, oliko Matti hakijoista toiseksi paras vai huonoin, syy palkkaamatta jättämiseen on sama: Matti ei ollut hakijoista paras. Ja mitä tulee tuohon haastatteluun pääsyyn, niin siinä ihan sama juttu: Matti ei ollut hakijoista viiden parhaan joukossa päästäkseen haastatteluun. On aivan sama, oliko Matti kuudenneksi paras vai huonoin, syy on silti sama.
Valinta ei juuri tällä kerralla osunut Mattiin. Kiitos osoittamastanne mielenkiinnosta, jatkossa me otamme teihin yhteyttä jos tarvetta ilmenee.
Miksi karenssia? Tämähän helpottaa TE-palveluiden kontrollia. TA voi laittaa heti muistiin nämä ja välittää tiedon TE-palveluille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoin monta kertaa etten halua kassatöihin ja sanoin sen vielä itkien. En hakenut opiskelemaan, joten tukia en saa.Jos kerran tukia et saa kuitenkaan niin miksi edes haet niihin määrättyihin paikkoihin? :D
Työnsaannin takia.
Töitä saa parhaiten hakemalla niitä itseä kiinnostavia paikkoja eikä niitä, joihin ei edes halua eikä menisi jos jotenkin pääsisikin. En nyt ihan ymmärrä tätä kuviota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai ne työkkärin tätit vaadi lähetettyjä hakemuksia heille näyttämään vai vaativatko? Tietääkseni eivät.
Tekevät kyllä "pistareita" näihin pakkohakupaikkoihin ja kysyvät onko Matti Meikäläinen hakenut paikkaa ja miksi ei päässyt haastatteluun/töihin.
No silloin työnantaja vastaa oman etunsa mukaan, eli että koska hän ei sopinut tehtävään. Muutenhan sana alkaa kiertää, että tämä yritys ilmiantaa työttömiä. Silloin jätetään ruksaamatta ja haetaan "oikeilla" hakemuksilla, ja silloin työnantaja joutuu ne taas käsittelemään pidemmän kaavan kautta.
Tai sitten työnantaja vastaa että "haista paska" ja lyö luurin korvaan?
Kivaa tulee varmaan olemaan työnantajilla, kun ensin saavat läjäpäin turhia hakemuksia ja sen lisäksi vielä yrökkäristäkin soittelevat ja kyselevät yksittäisistä hakijoista ja tivaavat syytä miksei ole palkattu. Justjust.
Joo ei me ainakaan minkään työkkärin bitchiksi ryhdytä. Siis meidän firma. Turha soitella. Senttiäkään ei siitä edes saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi Jeesus xD kiva niille yrittäjille kun postissa pursuilee turhia hakemuksia ja sitten vielä työkkäristä soitellaan perään, että hakiko se matti meikäläinen teille töihin, entäpä teppo teikäläinen ja mirja muukalainen, ja kävikö niistä hakemuksista ilmi olivatko tosissaan hakemassa teiltä töitä jne...
Vittuako se niille työnantajille kuuluu, ei kyllä pitäis kuulua te-toimistollekaan, saavat palkkansa muiden vahtaamisesta ja kyttäämisestä ja karenssien jaosta.Aivan saatanan naurettavaa touhua
Saatanan naurettavaa touhua on se ettei eräät viitsi tehdä töitä leipänsä eteen. Kyllä meillä TE-toimistossa riittää tekemistä muussakin kuin sen kyttäämisessä minkälaisen työhakemuksen joku on laittanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi Jeesus xD kiva niille yrittäjille kun postissa pursuilee turhia hakemuksia ja sitten vielä työkkäristä soitellaan perään, että hakiko se matti meikäläinen teille töihin, entäpä teppo teikäläinen ja mirja muukalainen, ja kävikö niistä hakemuksista ilmi olivatko tosissaan hakemassa teiltä töitä jne...
Vittuako se niille työnantajille kuuluu, ei kyllä pitäis kuulua te-toimistollekaan, saavat palkkansa muiden vahtaamisesta ja kyttäämisestä ja karenssien jaosta.Aivan saatanan naurettavaa touhua
Saatanan naurettavaa touhua on se ettei eräät viitsi tehdä töitä leipänsä eteen. Kyllä meillä TE-toimistossa riittää tekemistä muussakin kuin sen kyttäämisessä minkälaisen työhakemuksen joku on laittanut.
Työnantajat ja rekryfirmat ilmoittaa itse TE-toimistoon, koska tuntevat yhteiskuntavastuuta tai ovat kettuuntuneet paskoihin työhakemuksiin. Ei yrittäjätkään halua maksaa yhteiskunnan loisijoille.
Ainakin iltalehden jutussa toi firman toimari vakuuttaa että eivät kerro työkkärille mitään, vaikka hakija laittaa tuohon rastin.
Ei minusta tarvitse kytätä hakeeko joku töitä, työttömyystuet vaan sellaiseksi, että niillä saa VAIN JA AINOASTAAN perustarpeet tyydytettyä, sitten on jokaisen oma valinta, että tyytyykö elämään ihan oikeasti kädestä suuhun, vai kiinnostaisiko sittenkin tehdä (mitä tahansa) töitä.
Sitten vielä pitäis miettiä, että miten saataisiin työpaikkoja lisää, niin että kaikille halukkaille sellainen löytyisi.
Näköjään samantyylinen ratkaisu käytössä myös People Management ltd:llä
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta tarvitse kytätä hakeeko joku töitä, työttömyystuet vaan sellaiseksi, että niillä saa VAIN JA AINOASTAAN perustarpeet tyydytettyä
Tätähän ne nimenomaan on jo nyt, tuet siis.
TE-toimistoa ei kiinnosta työtön,joka on yli 45-vuotias.Kävin heidän säälittävässä sessiossaan helmikuun alussa.Kaikille noin kahdellekymmenelle luvattiin että saatte oman "asiantuntijan" hoitamaan työllistymistä viikon kuluessa ja hupsista kohta on kulunut kolme kuukautta,jos ei kyseisellä paskalafkalla ole mitään kiinnostusta.Niin miksi työttömätkään viitsisivät yrittää,kun mikään ei johda mihinkään.
Oksettaa lukea teidän kommentteja. Onko noin paljon tyyppejä jotka vieroksuvat työntekoa ja mieluummin makaavat kotona nostamassa työttömyyskorvausta ?,
Huh.
Vierailija kirjoitti:
TE-toimistoa ei kiinnosta työtön,joka on yli 45-vuotias.Kävin heidän säälittävässä sessiossaan helmikuun alussa.Kaikille noin kahdellekymmenelle luvattiin että saatte oman "asiantuntijan" hoitamaan työllistymistä viikon kuluessa ja hupsista kohta on kulunut kolme kuukautta,jos ei kyseisellä paskalafkalla ole mitään kiinnostusta.Niin miksi työttömätkään viitsisivät yrittää,kun mikään ei johda mihinkään.
Mä oon 45 ja just hiljattain sain uuden (vakituisen) työpaikan. Oonko mä joku friikki?
Te-keskus varmaan keksii, että jos ruksaa tuollaisen kohdan saa karenssia.