Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksin eläminen lisää kuolemariskiä !

Yksineläjä kuolee nuorena
10.05.2017 |

"Myös yksinäisyydestä nauttivat kärsivät kohonneesta riskistä

Sosiaalisen eristyneisyyden ja yksinäisyyden kohonnutta kuolemanriskiä selittivät erityisesti terveyskäyttäytyminen, sosioekonomiseen asemaan liittyvät tekijät ja masennusoireet. Elovainion mukaan ihminen kuuluu riskiryhmään vaikka nauttisikin yksinolosta".

http://yle.fi/uutiset/3-9604368?origin=rss

Koska eristyneisyyden aiheuttama kuolemanriski liittyy ihmisen sosioekonomiseen asemaan ja terveyskäyttäytymiseen, voidaan Elovainion mukaan paremmalla terveys- ja sosiaalipolitiikalla pienentää myös tätä riskiä. Miten sitten itse eristyneisyyttä voitaisiin yhteiskunnassa vähentää?

– Siihen pitäisi keksiä tällaisia rakenteellisia asumiseen ja toimintaan liittyviä isoja juttuja. Ei eristetä ihmisiä laitoksiin tai keksitään jotain sen tyyppistä, että ihmiset eivät eristy ainakaan tahtomattaan, Elovainio esittää.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut elää ikuisesti?

Vierailija
2/6 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ymmärtänyt, että täällä maapallolla kaikilla ihmisillä on aika korkea riski kuolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas tiedän hyvin monia nimenomaan yksin eläneitä tai eläviä, jotka ovat eläneet lähemmäs 100-vuotiaiksi.

Perhe-elämä on stressaavaa ja stressi altistaa sairauksille.

Vierailija
4/6 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori,mut kuolemanriski on 100% kaikilla.

Vierailija
5/6 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi puhua eristetyistä ja syrjäytetyistä. Nämä eivät aina ole yksilön omia valintoja vaan epäonnisen elämän aiheuttamia vammoja.

Vierailija
6/6 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

yllätys, että kaikki yksin elävät juopot, narkit ja supertankkerit kuolee aikasemmin ja täten vääristää tilastot vertauskelvottomiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan