Täyttääkö tämä vainoamisen merkit?
Olen väsynyt ja loppu tilanteeseen.... :'(
Meillä on yhteishuoltajuus, lapsi on pieni, tein lapsen väärän ihmisen kanssa, oma vika siis.
Mutta hän stalkkaa minua sosiaalisessa mediassa, mutta ei minulla ole todisteita. Huhtikuun aikana on tullut häneltä tai hänen välikädeltään yhteensä 13 viestiä, ei uhkailua, ihan asiallisia, riittävätkö nuo viestit vainoamis juttuun? Ei muita yhteydenottoja. Minua pelottaa ja ahdistaa tuo ihminen. :'(
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ihminen on arvaamaton, hän uhkailee minua toistuvasti, tästä ei ole näyttöä, koska tekee sen puhelimitse, prepeid liittymä,
Olisi jos haluaisit. Voit tallentaa puhelut jolloin sinulla olisi todisteita.
Viesteistäsi päätellen tosin olet selvästi keksinyt puolet näistä jutuista ihan omassa päässäsi.
yrität syyllistää häntä joka kertoo että pelkää toista ihmistä ja on vaarassa.
Tämä on kiusaamista itse asiassa. mitä mielt itse?
Kiusaamista? Syyllistämistä? Kerroin vain miten hän saisi todisteet puheluista?
ai, sitäkö se olikin? hyvä, kun selvensit...
No jos et tästä tajunnut "Voit tallentaa puhelut jolloin sinulla olisi todisteita." niin vika on kyllä ihan siellä omassa päässäsi.
Vierailija kirjoitti:
No miksei ap tallenna noita uhkauspuheluja?
Koska mitään muita yhteydenottoja ei ole ollut, kuin asialliset sähköpostit.
Kaikki asiaton on tietysti tapahtunut niin ettei niitä voida todistaa eikä trollilla ole edes halua kerätä niistä todisteita, kun silloin tippuisi jutuilta pohja.
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan nauhuri puhelimeen niin saat todisteesi.
hyi hyi nyt syyllistät uhria!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huhtikuun aikana on tullut häneltä tai hänen välikädeltään yhteensä 13 viestiä, ei uhkailua, ihan asiallisia, riittävätkö nuo viestit vainoamis juttuun? Ei muita yhteydenottoja.
Miksi muutamat asialliset sähköpostit olisivat vainoamista?
No voihan sitä häirintää olla eri tasoista. Jos joku ihminen vaikka esittää toistuvasti toisen yksityisyyteen liittyvän kysymyksen (arkaluontoisen vielä pahempi), mihin toinen henkilö toistuvasti jättää vastaamatta, niin silloinhan siitä voi tulla häirintää. Riippuu tosin asian laadusta, ja suhteesta, jos henkilö joka sähköpostilla lähestyy, on ystävä tai normaali perheenjäsen, niin tuskin on kyse häirinnästä. Jos lähestyvä henkilö on joku täysin hänelle tuntematon henkilö, niin sitä pitäisin outona, jos kyseessä on asia, mikä ei henkilöä kosketa edes mitenkään. Enempää en ota nyt enää kantaa ainakaan itse tähän ketjuun. Lähesty poliisia asian merkeissä jos jokin vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soittaako siis puheluita prepaidista? Sun pitää nauhoittaa ne puhelut. Ja jos lähettelee uhkausviestejä, säilytä ne. .
Lue viestit ennen kommentointia?
"Huhtikuun aikana on tullut häneltä tai hänen välikädeltään yhteensä 13 viestiä, ei uhkailua, ihan asiallisia, riittävätkö nuo viestit vainoamis juttuun? Ei muita yhteydenottoja."
Vain 13 asiallista sähköpostia _EI MUITA YHTEYDENOTTOJA_ vaikka toisaalla onkin keksinyt, että soitteleekin puhelimella.
Lue itse, ääliö.
"hän uhkailee minua toistuvasti, tästä ei ole näyttöä, koska tekee sen puhelimitse, prepeid liittymä, lisäksi uhkaa viedä lapsen "jatkan, kunnes mielenterveytesi tuhoaa ja lapsi otetaan huostaan."
Ennenkuin haukut muita ääliöiksi niin huomaa kohta "Ei muita yhteydenottoja". Trolli sekoilee jo omassa tarinassaan.
"Huhtikuun aikana."
Hae ihmeessä apua! Mene poliisille, ota yhteyttä tukinaiseen, etsi netistä foorumeita ja kokemuksia... Et ole yksin tämän asian kanssa. Tyypillistä on juuri tuo, ettet voi todistaa mitään, koska toiminta on sellaista ettei sitä voi jälkikäteen todentaa.
Sinulla on täysi oikeus hakea apua! Sinun ei tarvitse odotella, että jotain aivan kauheaa sattuu. Avun hakeminen ei ole häpeällistä, eikä noloa. Ei vaikka sinulle sanottaisiin ettei huolta ole. Olet selvästi huolissasi, joten syykin siihen varmasti on.
Provo feilas. Kerroit ettei uhkaile ja sit myöhemmin että uhkailee. Keksi uus.
Tosiaan nauhuri puhelimeen niin saat todisteesi.