Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehkä ero tulossa - ihan kamala olotila

Vierailija
10.05.2017 |

Maanantai-iltana kunnon riitaa, huutoa, itkua, syytöksiä, paniikkia, ymmärtämättömyyttä jne.. en avaa asioita tähän sen enempää. Muuta kuin että vissin minun ja minun paniikkihäiriöni vika kaikki.

Olo on ollut ma illasta lähtien kamala. Ruoka ei maistu, oksettaa, vatsaan sattuu, päätä särkee, voimaton ja kuumeinen olo.. ei jaksa mitään.

Miehen kotiutuessa eilen alko sydän hakkaamaan ja hiki virtaamaan. Puhutiin ehkä kaksi, kolme lausetta koko iltana, nekin liittyen televisio-ohjelmaan..

En tiedä missä mennään, ollaanko erottu vai yritetäänkö vielä. En mä halua erota. Puhua pitäisi mutta en uskalla sanoa mitään, ettei se pahin käy. Rakastan ja haluan jatkaa yhdessä.

Tää on ihan kamalaa. Nukun rauhottavien avulla. Nytkin särkee pää ja vatsa ja oksettaa ja väsyttää ja kuumeinen olo.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä tähän voi sanoa, kun ei tiedä, että mikä/mitkä ne perusongelmat ovat. Tuskin mies nyt ihan pelkästään sairasta ihmistä kiusaa ja riitelee. Hoida sinä itseäsi ja hopi lekuriin, jos et jo ole apua hakenut. Kaikesta huolimatta, toivottavasti kirkastuu. Jutellahan teidän täytyy, jos voitte asioitanne selvittää johonkin suuntaan.

Vierailija
2/30 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista ap, että vaikka kukaan muu ei välittäisi, niin Jeesus rakastaa Sinua. Aina. Ja se rakkaus on paljon suurempaa ja täydellisempää kuin ihmisen rakkaus koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelitte jostakin telkkariohjelmasta? Juttelitte siis kuin mitään ei olisi tapahtunut...? Mikä järki tuossakin nyt oli? Miksi jutella alkuunkaan, jos juttelu ei ole tuon ihmeempää? Sinä olet toisena parisuhteessanne, joten jos suhteenne tila sinua häiritsee, niin puhut. Puhut vaikka mikä tulisi.

Et pakene taas kerran jonnekin paniikin taakse ja nosta sitä muuriksi eteesi, vaan jatkat niin pitkän aikaa kunnes asiat ovat selvät. Nyt alat siis kirjoittaa paperille vaikka avainsanoja mistä haluat puhua ja laitat miehelle viestin, että haluat puhua kunnolla. Muista, että miehesi ei tarvitse olla sinun kanssasi samaa mieltä kaikessa, joten et voi johtaa keskustelua itsesi haluamalla tavalla ja et voi pomottaa ketään, joten jos mies on päätynyt ajatukseen erosta, niin paniikkinappulaa painamalla et siitä tilanteesta pääse. Nyt on nyt ja vanhat jutut ovat vaikuttamassa nykytilanteeseen paljon, mutta niitä et voi muuksi enää muuttaa. Tulevaisuudessa voit ottaa kuitenkin oppia vanhoista pieleen menneistä tilanteista.

Vierailija
4/30 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rskasta se on miehelle punkata mt tyypin kanssa

Vierailija
5/30 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos se seksi jälleen kerran on se ykkösasia, niin mulkullaan ajatteleva kiimainen mies on hyvä ja kertoo, että haluaa eron, eikö? Ehkä kuitenkin ensin kannattaisi pureutua asioiden ytimeen, ja setviä niitä ongelmia, jos on pienikin mahdollisuus saada juttu kuntoon?

Ja kun ei kyse ole ilmeisesti skitsofreniasta, vaan paniikkihäiriöstä, mikä on voinut osittain jo laueta elämäntilanteesta??

Vierailija
6/30 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis. Kyse on siitö, etten ollut pariin viikkoon kyenyt mm.kauppaan paniikin takia ja sisko kävi puolestani. Pari kertaa lenkitti koiran. Ensihoito kahdesti käynyt kotona. Häpesin ko.asioita niin paljin etten kehdannut kertoa niitä miehelle. Eli valkoisia valheita. Olisin halunnuy kertoa, en kehdannut.

Paniikkihäiriöstäni ei muutenkaan puhuttu (se on pahentunu viime kuukausina), joten se vaikeutti kertomista. Sen verrab selvisi maanantaina, ettei mies ollut halunnut puhua niistä koska tuli omia muistoja mieleen (tätä en tiennyt). Eli mies, ihan aiheellisestikib, in vihainen ja pettynyt ja kokee ettei voi luottaa.

Anteeksi kirjoitusvirheet, itkun läpi on hankala kirjoittaa.

Niin, ja siis äitini meni kertomaan nämä asiat miehelleni kuultuaan niistä siskoltani.

-ap

Vierailija
7/30 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae nyt ihan oikeaa, jatkuvaa apua itsellesi. Miehesi ei voi olla hoitaja sinulle. Tarvitset jatkuvan, vahvan hoitosuhteen, kun tilanteesi on tuo. Et voi velvoittaa puolisoa hoitamaan itseäsi, tai ottamaan kaikkea vastuuta asioistanne. Hänkin on vain ihminen, eikä voi ottaa aikuisesta ihmisestä vastuuta. Sinun vastuullasi on hakea itsellesi apua. Nyt heti.

Vierailija
8/30 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae nyt ihan oikeaa, jatkuvaa apua itsellesi. Miehesi ei voi olla hoitaja sinulle. Tarvitset jatkuvan, vahvan hoitosuhteen, kun tilanteesi on tuo. Et voi velvoittaa puolisoa hoitamaan itseäsi, tai ottamaan kaikkea vastuuta asioistanne. Hänkin on vain ihminen, eikä voi ottaa aikuisesta ihmisestä vastuuta. Sinun vastuullasi on hakea itsellesi apua. Nyt heti.

Olen hakenut apua. Lääkkeet on ja aion pyytää nettiterapiaankin lähetteen. Kotons hoidan kaikki kotityöt. Viime vuonna oli paljon fyysistä sairastelua ja niistä jäänyt pieni pelko. Hsluan eroon tästä paniikkioireilusta ja tarvitsen siihen lähristenki tukea. Hänenkin tukeaan. En halua olla tämmösessä kunnossa.

Seksielämä on olematon koska en ole kyennyt rentoutumaan. Ja kaipaisin seksiä enemmän iha perusläheisyyttä.

Ei tee mieli syödä mitään. Sattuu vatsaan js oksettaa ja kuumeinen olo. Ei voimia.

-ap

9/30 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap.

Kirjoituksestasi sain sellaisen käsityksen, että välttelet puhumista, ettei mahdollinen ero puhumisen myötä tulisi esiin. On ymmärrettävää ja inhimillistä vältellä vaikean asian puheeksi ottoa.  Ihmissuhteessa vaan mikään muu toimintamalli ei ole mahdollinen eikä paranna suhdettanne. Niitä näitä telkkariohjelmasta puhuminen ei vie ongelmianne pois eikä lähennä teitä toisiinne, ennen kuin isot asiat on selvitetty. Puhumatta jättäminen vie ilman muuta suhdetta huonompaan tilaan.

Miten sitten ottaa asia puheeksi? Yleinen sääntö on perusteltu: Puhu vain ja ainoastaan omista tunteistasi ja itsestäsi, minäviestitse. Älä tulkitse tai syytä toista tai puhu hänestä. Puhu omista tunteistasi ja sitten kuuntele toista kun hän puhuu itsestään. Jos kesksutelu menee hyvin, voitte siirtyä miettimään, millaisia muutoksia haluatte toteuttaa elämässänne, jotta parisuhde jatkossa voisi paremmin. Tähän keskusteluun voi ja kannattaakin pyytää apua parisuhdeammattilaisilta, jos keskinäinen puhe ja KUUNTELU ei onnistu vaan menee joko riidaksi tai toisen puolesta 'tietämiseksi'. Esim. seurakuntien perheasiain neuvottelukeskukset löydät oman seurakuntasi nettisivuilta tai googlettamalla.

Vierailija
10/30 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jaksat käydä töissä, tai etkö käy? Yritä myös nähdä asioita hänen näkökulmasta, sillä ei ole helppoa hoitaa taloutta itse, ja sit saada vielä tietää ettet käy edes kaupassa. Luulen etten itse siihen pystyisi, anteeksi. Oletko (jos työttömänä) kunnolla yrittänyt hankkia töitä? Vaikka kuinka rakastaa niin en jaksaisi hoitaa itse kaiken....enkä usko että nettiterapiasta on apua.

Vierailija
11/30 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän tälläkin kaikella on taas tekemistä rakkauden kanssa?

Vierailija
12/30 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääkin keksitty aloitus! Tuntuu niin hölmöltä, että joku tulis oikeasti valittamaan tänne vuv palstalle, että on 'kuumeinen olo' ! Trolli

Vierailija
13/30 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hakenut apua. Lääkkeet on ja aion pyytää nettiterapiaankin lähetteen. Kotons hoidan kaikki kotityöt. Viime vuonna oli paljon fyysistä sairastelua ja niistä jäänyt pieni pelko. Hsluan eroon tästä paniikkioireilusta ja tarvitsen siihen lähristenki tukea. Hänenkin tukeaan. En halua olla tämmösessä kunnossa.

Seksielämä on olematon koska en ole kyennyt rentoutumaan. Ja kaipaisin seksiä enemmän iha perusläheisyyttä.

Ei tee mieli syödä mitään. Sattuu vatsaan js oksettaa ja kuumeinen olo. Ei voimia.

-ap

Nykyinen lääkityksesi ei selvästi ole sopiva tai riittävä, kun olet nyt noin huonossa kunnossa. Ota välittömästi yhteys hoitavaan tahoon ja vaadi kriisiaikaa. On totta että läheiset voivat tukea (omien voimiensa mukaan), mutta nyt kuulostat olevan niin huonossa jamassa että eivät he voi sinua siitä parantaa. Läheinen voi TUKEA sinua, mutta ei KANNATELLA sinua. Ja nyt olet ihan kannateltavassa kunnossa - siihen tarvitset lisää ammattiapua.

Vierailija
14/30 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap käy ripulilla jos vattaan sattuu? Vai?

Vierailija
15/30 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

KirkkoSisko kirjoitti:

Hei ap.

Kirjoituksestasi sain sellaisen käsityksen, että välttelet puhumista, ettei mahdollinen ero puhumisen myötä tulisi esiin. On ymmärrettävää ja inhimillistä vältellä vaikean asian puheeksi ottoa.  Ihmissuhteessa vaan mikään muu toimintamalli ei ole mahdollinen eikä paranna suhdettanne. Niitä näitä telkkariohjelmasta puhuminen ei vie ongelmianne pois eikä lähennä teitä toisiinne, ennen kuin isot asiat on selvitetty. Puhumatta jättäminen vie ilman muuta suhdetta huonompaan tilaan.

Miten sitten ottaa asia puheeksi? Yleinen sääntö on perusteltu: Puhu vain ja ainoastaan omista tunteistasi ja itsestäsi, minäviestitse. Älä tulkitse tai syytä toista tai puhu hänestä. Puhu omista tunteistasi ja sitten kuuntele toista kun hän puhuu itsestään. Jos kesksutelu menee hyvin, voitte siirtyä miettimään, millaisia muutoksia haluatte toteuttaa elämässänne, jotta parisuhde jatkossa voisi paremmin. Tähän keskusteluun voi ja kannattaakin pyytää apua parisuhdeammattilaisilta, jos keskinäinen puhe ja KUUNTELU ei onnistu vaan menee joko riidaksi tai toisen puolesta 'tietämiseksi'. Esim. seurakuntien perheasiain neuvottelukeskukset löydät oman seurakuntasi nettisivuilta tai googlettamalla.

Ehkä me molemmat vältellään. Mä meen ihan lukkoon ahdistavissa tilanteissa. En tiedä mitä sanoisin. Tai on mulla paljon sanottavaa mutta alkaa vaan jännittää ja ahdistaa ja pyörryttää enkä saa mitään sanotuksi. Oonko ihan hölmö jos kirjotan kirjeen, ja se toimisi keskustelun avaajana? Ei me voida olla koko ajan puhumattakaan.. Oon jo varautunu eroonkin.

-ap

Vierailija
16/30 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jaksat käydä töissä, tai etkö käy? Yritä myös nähdä asioita hänen näkökulmasta, sillä ei ole helppoa hoitaa taloutta itse, ja sit saada vielä tietää ettet käy edes kaupassa. Luulen etten itse siihen pystyisi, anteeksi. Oletko (jos työttömänä) kunnolla yrittänyt hankkia töitä? Vaikka kuinka rakastaa niin en jaksaisi hoitaa itse kaiken....enkä usko että nettiterapiasta on apua.

Töitä oon hakenu, mutta en oo saanut. Kotityöt edelleeb teen ja koirankin hoidan. Mies käy kaupassa yleebsä töide jälkee, mä oon päivällä hakenut jtn pientä tai esim.lounasta itselleni. Nettiterspia olisi toisen terapian tukena.

-ap

Vierailija
17/30 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Nykyinen lääkityksesi ei selvästi ole sopiva tai riittävä, kun olet nyt noin huonossa kunnossa. Ota välittömästi yhteys hoitavaan tahoon ja vaadi kriisiaikaa. On totta että läheiset voivat tukea (omien voimiensa mukaan), mutta nyt kuulostat olevan niin huonossa jamassa että eivät he voi sinua siitä parantaa. Läheinen voi TUKEA sinua, mutta ei KANNATELLA sinua. Ja nyt olet ihan kannateltavassa kunnossa - siihen tarvitset lisää ammattiapua.

Ei ole aikaa kuin vasta 18.pvä. pieni paikkakunts, paskat resurssit.

Ja kyllä löheiset voisi edes TUKEA -ap

Vierailija
18/30 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta ensin se valehtelu. Siitä ei sinulle ole apua, vaan se kyseenalaistaa ihan kaiken muunkin sinun sanomasi asiat ja se, että et ole kertonut miehellesi asioita, vie miehen mielestä kyllä ihan kokonaan suhteelta pohjan pois. Et luota häneen ollenkaan, vaan turvaudut vain siskoosi. Mikä mies sinulle on? Onko hän vain ihminen, joka maksaa oleskelusi ja mahdollistaa elämäsi suurinpiirtein mukavana? Uskottu ja rakastettu hän ei ainakaan ole sinulle, vaan vain yksi jolle sinun pitää näytellä olevasi jotakin muuta. Vieras ihminen.

Ei olisi mukava olla miehen paikalla, ei todellakaan. Ei ole mukavaa katsoa vieraaksi osoittautunutta naista, joka valehtelee, ei kerro mitään, itkee, syö lääkkeitä ja on ihan omassa kuplassaan. Mitä mies sinulta saa? Jotain kodinhoitoon liittyviä juttuja? Tosi jee, niitä hän varmaan arvostaa... Hoida itsesi kuntoon paremmin tai sitten ihan suosiolla siirryt syrjään miehen elämästä ja annat hänen elää omaa elämäänsä ilman epämääräisyyttä ja epätietoisuutta tulevasta.

Vierailija
19/30 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos se seksi jälleen kerran on se ykkösasia, niin mulkullaan ajatteleva kiimainen mies on hyvä ja kertoo, että haluaa eron, eikö? Ehkä kuitenkin ensin kannattaisi pureutua asioiden ytimeen, ja setviä niitä ongelmia, jos on pienikin mahdollisuus saada juttu kuntoon?

Ja kun ei kyse ole ilmeisesti skitsofreniasta, vaan paniikkihäiriöstä, mikä on voinut osittain jo laueta elämäntilanteesta??

Mistä sä ton seksin vedit? Bunkkaaminen tarkoittaa ainakin minun lähipiirissä asumista.

Vierailija
20/30 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä ton seksin vedit? Bunkkaaminen tarkoittaa ainakin minun lähipiirissä asumista.

Tässä on jo yli 3v oltu yhdessä. Nyt muutama kk sit puhkesi paniikit jälleen.

-ap