Akateemiset työtä vailla olevat aktivoitukaa
Työttömien akateemisten, tohtoreiden ja muiden ''sivistysosaavien'' tulisi aktivoitua ja alkaa vaatimaan parempaa työttömyysturvaa kaikille. Sillä juurkin he, jotka osaavat sanansäilää käyttää, osaavat myös puolustautua hallituksen mielivaltaista sortopoliitiikkaa vastaan, mikä koskaa nyt kaikkia työelämästä syrjäytettyjä perus tai muulle päivärahalle - jolla ei mitään voi tehdä.
Laskut kasaantuu, stressi kasvaa - terveys menee - ei voimia tavata ketään - itsetuntoon vaikutus, kun ei voi jkorjauttaa esim hampaitaan - ostaa vaatteita etc - Suomen perusturva on yli kolmanneksen liian alhainen Euroopan perusturva komissionkin mukaan.
Perusturva tulisi nostaa vähintään 1000 euroon - jotta työn ulkopuolella VÄLIAIKAISESTI olevat pysyisivät kunnossa, eikä heidän toimeentuloaan kokonaan rohamdutettaisi - ja samalla palaamista työelämään näin estettäisi.
Laittakaa nämä edustajat vuodeksi elämään 500 eurolla kuussa ilman muita apuja ja katsotaan sitten, miten voivat - kun ei ole lisäetuisuuksia mistään saatavissa. Ottakaa heidän omat monivuotiset 'sopeutumiseläkkeensä' pois, koska on niin hankala saada duunia kuulemma kansanedustajuuden jälkeen. Kivempi ottaa monta tonnia kuussa tekemättä YHTÄÄN mitään VUOSIA!!!!
Jotain JÄRKEÄ TÄHÄN TOUHUUN ja KANSALAISTEN KUNNIOITTAMISTA riippumatta siitä, MIKÄ ON kukkaron paksuus - riippuen, ketä on tarpeeksi nuoleskellut huippupalkkioviran saadakseen, jotta voisi toisia potkia päähän.
Pitkäaikaistyötön Lindström on hyvä esimerkki siitä, mitä valta tekee paperilaborantin koulutuksen saaneelle. Risuja, risuja ja vain risuja. Missä OVAT PORKKANAT???
Se SYYLLISTÄMINEN SAA LOPPUA NYT!!!
Kommentit (38)
Paskaa jauhamallahan ne maan kermaprseetkin ''menestyy'' eli nämä meidän talousnerot ja poliitikot. Ja sinisen kirjan väsääjät. Hei, 700donaa siitä että kirjoittaa jonkun näsäviisaan tulevaisuusvisio-hajatelman. Ei hyvää päivää. Ja Katainen urpoilee piilossa 30tontun liksallaan paossa Euroopan uumenissa, kun hoksasi uunotuksensa paistavan jo tyhmemmillekin.
Jotain MOT ohjelmaa kehiin akateemisten tilanteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkoja tässä maassa tarvitaan, eikä ylen määrin tukia ja turvaa. Eikä työpaikkoja ainakaan uhoamalla, vaatimalla ja hallitusta haukkumalla saa millekään alalle eikä palkansaajaryhmälle.
Ay-jäärät paukuttaa alapeukkua peukalot kipinöiden. Työttömän etu on kuitenkin palkallisen työn löytyminen eikä tukiaisten maksimointi.
Nimenomaan se on työttömän etu. Toista ovat nämä työttömien "ystävät", jotka toivovat työttömien myös pysyvän työttöminä ja katkeroituvan sen verran, että äänestävät "ystäviä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkoja tässä maassa tarvitaan, eikä ylen määrin tukia ja turvaa. Eikä työpaikkoja ainakaan uhoamalla, vaatimalla ja hallitusta haukkumalla saa millekään alalle eikä palkansaajaryhmälle.
Ay-jäärät paukuttaa alapeukkua peukalot kipinöiden. Työttömän etu on kuitenkin palkallisen työn löytyminen eikä tukiaisten maksimointi.
Nimenomaan se on työttömän etu. Toista ovat nämä työttömien "ystävät", jotka toivovat työttömien myös pysyvän työttöminä ja katkeroituvan sen verran, että äänestävät "ystäviä".
Kun sain koulutustani vastaavaa duunia, te -toimiston täti katseli tyrmistyneenä onneani. Yritti lohkaista, että voisit saada varmaan palkkatukea. Sanoin, että en tarvitse - koska ihan minut palkkasivat oikealla palkalla. Happamuus paistoi eukon kasvoilta ja sellainen kontrollin katoamisen turhauma. Te eukot ovat itse suojaduunipaikoissa tekemässä - eiyhtäänmitään, muuta kuin vttuilemassa ''asiakkaille''. Ei sieltä kukaan ole ketään mihinkään ''auttanut työllstymään'' - mihin tarvitaan te- keskusta ylipäätään?
Kun olin tekemässä jotain hakemuksia te keskuksen koneilla.. tunteja näpyttelin - ainakin 10 eukkoa jokainen istui avokanttorissa itsekseen tylsistyneen näköisenä. Pelasivat varmaan poksua tai onlinebingoja. Palkkaa eiminkääntekemisestä. Kunhan kahvilla muistavat käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kahden vuoden työttömyyden jälkeen perustin oman yrityksen. Olen kasvatustieteiden maisteri. Firma pitää erilaisia koulutuksia, saan ostettua halvalla firman piikkiin ja starttirahakin irtosi helposti, pankista sai lainaa jne. Työvoimaa saa helposti erilaisten työkokeiluiden ja tukityöllistämisen kautta. Onhan tämä omien arvojen vastaista ja tämä opetuskin on vähän "humpuukia", tarjoan sellaisia kursseja mitä ihmiset haluavat kuulla ts. ovat valmiita maksamaan. Koulussa opettajana toimiessani en ikinä opettaisi tällaisia kursseja. Mutta jos markkinat sanelevat ehdot, niin mennään sitten markkinoiden ehdoilla. Lopputulos on aika karua katsottavaa, mutta eiköhän se vielä tulevaisuudessa paljastu muillekin. Saa ainakin itse leivän pyötään.
Paskaa puhumalla ja varastamalla ne on isoimmat rahat aina tehty. Ei sitä kannata hävetä.
Sepä se. Harmittaa kun ainakin uskoakseni minulla olisi kompetenssia ihan hyödylliseenkin työhön noin niinkuin pedagogisessa mielessä. Menee se näinkin. -ope
kaikki kotona lorvivat kotimutsit duuniin ja työttömistä lastenhoitajia!
Niin niin, että lisää työpaikkoja julkiselle vai? Hehee..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on saatu uskomaan uusliberalistinen ja kokoomuslainen mantra, että jokainen vastaa vain itsestään ja työttömyys on yksilön vika. Koska sama ideologia on koko hallituksen ohjelma, ei ole ihme, että työttömyys nähdään yksilön huonoutena ja siitä rangaistaan. Jokaisen työttömän pitää muistaa itse pitää itsekunnioituksestaan kiinni. Orjallakin on oma oikeutensa. Epäinhimilliset lait muuten saadaan nurin kansalaistottelemattomuudella. Mutta eihän poliitikot ja eliitit muuta kuin hurraavat, jos työtön kuolee sairauksiinsa tai nälkään.
Tuollainen ideologinen uho ei uppoa muihin kuin niihin, jotka ovat jo samassa romanttisessa uskossa kuin sinä. Jopa Vasemmistoliitto on luopunut vuosikymmenien takaisesta retoriikasta, mutta av-palstalta löytyy vielä sitkeitä tovereita. Siis että joku oikeasti hurraisi toisen nälälle, voi hyvät hyttyset sentään.
Kyllä kuule hurraa ja nauraa. Ihan oikeasti. Olen kuullut / nähnyt. Et tiedäkään, miten oikeasti SAIRAS maailmankuva / ajatusmaailma voi olla ns. "eliitillä" ja sen jäsenistöllä. Etkä ehkä haluakaan tietää.
Pahuutta pyörittävä eliitti on täynnä pimeyttä.
Vierailija kirjoitti:
Myös se on p:stä, ettei te-toimiston palvelut koske lainkaan akateemisesti koulutettuja. Mitään ei voi kysyä koska "asiantuntijat" tietävät vähemmän kuin asiakas. Miksi toinen saa palvelua ja toinen ei, vaikka sekä akateemisen että matalammin kouluttautuneen työttömyyskorvaus on samansuuruinen?
Eriarvoista kohtelua ja rasismia.
Sama. Kelalla on suorastaan vittuiltu kun virkailija on tajunnut mikä on koulutukseni.
Minä akateemisesti kouluttautunut elämäntapatyötön olen toista mieltä. Minun mielestäni ei pitäisi maksaa ilmaista rahaa kenellekään. Sen sijaan pitäisi maksaa jotain ahkeruusrahaa - vaikka edes sen 9 euroa - jokaiselle, joka tekee jotain hyödyllistä. Esimerkiksi käy päivittäin katsomassa, tarvitseeko naapurin mummo apua, marjoja poimimassa tai vaikka kolaamassa taloyhtiön pihaa.
Akateeminen työtön voisi sen 9 euroa ansaitakseen vaikka pitää opintokerhoa muille, esim. matikkakurssia abeille, linturetkiä aamuvirkuille tai tähtitiedettä unettomille.
http://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005206653.html
Työttömyysturvan taso on yli 80% liian alhainen!! No sen sanoo järkikin, kun mitään ei voi koskaan tehdä. Jos työssäolokunto laskee näiden alhaisten tukien takia ei pidä ihmetellä, miksi Suomessa on varmaan jo miljoona työelämän ulkopuolella.
todellakin on
500 eurolla ei pysty elämään Suomen hinnoilla. 1200 minimi.
Akateemisille parempi työvoimapalvelu, kuin tyhmälle duunariväelle.