mikä syöpä on helpoin syöpä
miten rintasyövästä paranee
tai eturauhas syövästä
onko ne helppoja
Kommentit (13)
Rintasyöpä tappaa melkein varmasti
"Rintasyöpä tappaa melkein varmasti"
Kiitos asiantuntevasta kommentistasi, nyt voitkin ryömiä takaisin sinne koloon mistä tulit.
T: Rintasyöpähoitoja läpikäyvä
Tyvisolusyövästä voi saada terveen paperit (ainakin mulle sanottiin, ettei tän pitäisi vaikuttaa enää elämääni mitenkään, paitsi että jatkossa on varottava erityisen hyvin palamista, mutta samankaltaista uusimisriskiä kuin esim. melanoomalla ei ole jos kaikki syöpäsolut on saatu leikattua pois). Se on ymmärtääkseni Suomen yleisin syöpä.
Hoitona siis oli pelkkä leikkaus, mihinkään sädehoitoihin tms. mitä mielikuvaan syövästä liittyy, en joutunut. Verrattavissa suuren luomen poistoon (tervettä kudosta täytyy leikata myös runsaasti kasvaimen ympäriltä, jotta varmistetaan että syöpäsolut saadaan kokonaan pois). Väittäisin että esim. viisureiden poisto oli paljon karmaisemampi kokemus kuin mitä tämä sairastamani syöpä kokonaisuudessaan. Syöpä, pahanlaatuinen, se oli silti. Olin helpottunut, että jos mun kerran oli pakko joku syöpä saada, että se oli juuri tämä.
Tyvisolusyöpiä tosin on tosi harvoin nuorilla ihmisillä, enimmäkseen ne puhkeavat vasta vanhuksilla, koska kehittyvät hyvin hitaasti.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 19:09"]
Rintasyöpä tappaa melkein varmasti
[/quote]
Jos haluat leukailla tyyliin "ihmisen kuolleisuusprosentti on sata", niin voit mennä kotiisi leukailemaan ihan itseksesi. Tämä palsta ei ole oikea paikka siihen.
Tunnen monta rintasyövästä selvinnyttä, paljon tsemppiä kaikille ko. asian kanssa painiskeleville!
Basaliooma, kilppari. Eturauhanen.
Tyvisolusyöpä, koska ei vissiin lähetä ollenkaan etpesäkkeitä.
Koska olen menettänyt äheisiä erilaisten syöpien seurauksena minua hieman järkyttää ap:n kysymys. Kun avauksessa ei ole mitään perusteluja tai muita taustoja kysymys tuntuu kyyniseltä. Onko ap joku koululainen joka etsii täältä vastauksia läksyihinsä?
Läheiseni ovat kuolleet haima- ja vatsasyöpään (jota edelsi munasarjasyöpä) ja kallonpohjan syöpäkasvaimeen, joka saattoi olla nielussa olleen syöpäkasvaimen etäpesäke (en tiedä varmasti). Ystäviä on kuollut myös rinta- ja imusolmukesyöpään.
Näitä mainittuja en siis suosittele ap:lle jos hän etsii "helppoa syöpää".
"Varvas-syöpä. Tosin siihen liittyvä varvasyskä saattaa usein koitua kohtaloksi."
Hahha ihan ok heitto, mutta pakko tulla pätemään: varpaassa oleva syöpä vaatii melko varmasti amputaation, todennäköisesti vähän isommankin palan kuin pelkän varpaan. Siitä tulee helposti hankaluuksia tasapainon ja liikkumisen kanssa, jotka haittaavat jokapäiväisesti elämänlaatua.
Ehkä helpoin syöpä olisi juuri hyvin ajoissa havaittu ihon basaliooma sellaisella paikalla, josta sen poisto ei juuri kosmeettisesti haittaisi. Ylipäätään yllättävän monet syövät ovat melko "helppoja", kunhan ne vain jäävät kiinni tarpeeksi varhaisessa vaiheessa.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 19:15"]
"Rintasyöpä tappaa melkein varmasti"
Kiitos asiantuntevasta kommentistasi, nyt voitkin ryömiä takaisin sinne koloon mistä tulit.
T: Rintasyöpähoitoja läpikäyvä
[/quote]
Olipas hölmö kommentti tuo "rintasyöpä tappaa melkein varmasti". Minun lähipiirissä on paljon nähty syöpää ja kuolemaa mutta yksikään kuolema ei ole johtunut rintasyövästä. Tämä tietenkin on vain yksittäisen ihmisen omakohtainen kokemus. Monilla syöpäsairauksilla on ihan hyvä ennuste jos ne havaitaan ajoissa ja toisaalta "helppokin" syöpä voi nujertaa jos se on ehtinyt levitä ja sairastuneella on muitakin kuntoa heikentäviä tekijöitä. Paljon tsemppiä ja lämpimiä ajatuksia sinulle joka rintasyöpähoitoja käyt läpi. Kaikki me eletään täällä päivä kerrallaan eikä huomisesta onneksi ole kenelläkään tietoa. Oli syöpä tai ei.
Tunnen imusolmukesyövästä selvinneitä, sekä rintasyövästä, mutta kaikki (useampi) melanooman saaneet ovat kuolleet.
10, kiitos lämpimistä sanoistasi! (Ja toki tiedän että fakta on se, että tähänkin voi kuolla. Oli vaan niin typerä heitto tuo että reagoin.)
3
eikö sillä Siitosen Hannalla ole tämä
papereita koskaan.