Aina sama juttu! mies odotututtaa!
Ollaan lähdössä juhliin tai jonnekin. Meno on hyvissä ajoin tiedossa ja olen pyytänyt miestä jo ennakolta valmistautumaan hyvissä ajoin, jotta voimme lähteä heti. Aamulla kun ollaan lähdössä, mies aloittaa joutavan päiväisten asioiden askartelun, esim. öljyt pitää tarkistaa autosta, ettei jäädä välillä ym. Tekee sen tahallaan, koska nauttii siitä että muu perhe seisoo vieressä odottamassa lähtöä, hän on nyt tärkeä jota odotetaan! . Tämä on vain yksi esimerkki, lähes joka kerta sama juttu, milloin mitäkin pitää tehdä juuri ennen lähtöä :-/. Muilla samaa?
Kommentit (31)
Siis odotuttaa.
Ei ole meillä samaa. Meillä mies hoputtaa ja höykyttää, koko ajan pitäisi kiireellä mennä sinne ja tänne ja suorittaa. Vallankäyttöä tämäkin.
Lähde ilman miestä. Ilmoitat vain, että auto starttaa pihasta kello 15. Ja sitten se starttaa. Kai sinulla on ajokortti?
Niin tuttua. Miehen täytyy aina lähdön hetkellä mennä paskalle. Muut istuu autossa ja odottaa, kun mies äheltää tunnin vessassa.
Voi jeesus. Äitini oli aikanaan samanlainen hermoheikko höseltäjä kuin aloittajakin on. Ollaan niin paniikissa sen lähtemisensä kanssa, että koko perheellä menee hermot. Monestiko ap on myöhästynyt ja mistä?
Vierailija kirjoitti:
Niin tuttua. Miehen täytyy aina lähdön hetkellä mennä paskalle. Muut istuu autossa ja odottaa, kun mies äheltää tunnin vessassa.
Housuunko sen pitäisi paskoa? Jutuissa on taas "hiukan" palstamamma-lisää.
Jos meillä mies tekisi noin, saisi hän jäädä kotiin tai sinne lentokentän vessaan. Minulla on lasten liput ja passit, miehellä omansa. Jos haluaa jäädä vessaan,niin jääkööt. Tai jos ei ole ajoissa lähdössä, osaan ottaa auton (oman, en sitä,johon mies vaihtaa öljyjä samaan aikaan) ja ilmoittaa, että tule perässä, jos ennätät.
Exän kanssa tein joskus nuorempana niin, että soitin taksin, kun hän vielä jumitti kahvikuppinsa kanssa ja mietti, että mitkä kengät tms. Huikkasin ovelta, että tule perässä, minä menin jo. Ihmeesti se kolmannen kerran jälkeen tajusi, että en jäänytkään eteiseen odottamaan, suostuuko hän lähtemään vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Housuunko sen pitäisi paskoa? Jutuissa on taas "hiukan" palstamamma-lisää.
Vois se mennä vähän aikasemmin sinne vessaan. Ei tarvis viime tippaan jättää ja kyllä, se todella istuu tunnin vessassa.
Monella näyttää olevan huono ruokavalio, siitä se vessassa istuminen johtuu. Puuttukaa miehen ruokavalioon, korjatkaa se hyväksi, niin se vessassa jumittaminen loppuu. Parempi ruokavalio pistää myös liikettä yläpäähän ja siää pirteyttä, ettei lähteminen ole tuollaista takkuamista.
Meillä mies teki noin. Tuli lähtö hänen isoäitinsä syntymäpäiville, vauvalla oli ikää noin 3 kk ja tietty koko suku siellä odotti tämän tapaamista. Minulla ei ollutkaan yllättäen mitään kiirettä lähteä, piti syöttää vauva kesken lähtövalmistelujen ja vaihtaa vaippa ja sitten huomata, että omassa puserossa oli tahra ja vauvantarvikelaukku oli pakkaamatta jne. Mies seisoo ovella naama punaisena ja huutaa, että miksi et ole valmiina ja minä neuvomaan, että mene hyvä ihminen nyt tarkastamaan ne auton öljyt, jotka aina katsot siinä vaiheessa kun on päästy autoon! Me tulemme kyllä perässä. Mutta kun päästiin vauvan kanssa autolle, mies ei käynnistäkään sitä vaan avaa konepellin ja sanoo, että NYT on hyvä hetki katsoa öljyt.
Vauva rääkäisi,minä nappasin sen syliini ja tavarat myös ja huikkasin miehelle, että katso ihan rauhassa, tällä taitaa taas olla kakat.
Sinne syntymäpäiville ei sitten lähtenyt kuin hyvin vihainen mies.
Tiedän tyypin. Minulla on käytäntö että jos esim. leffa alkaa puoli yhdeksän niin sanon että se alkaa kahdeksalta. Mennään aikavarkaan aikataulun mukaan ja ollaan perillä joskus 15-20 yli kahdeksan.
Sen olen myös oppinut että kaikkien liput ei jää koskaan aikavarkaan haltuun vaan jaetaan heti. Aikavaras ei halua jonottaa vaan tulee vain sisään perässä trailereiden tai leffan alun aikana. Ihme kyllä vain kerran on henkilökunta estänyt hänen saliin tulon leffan alkamisen jälkeen.
Itsepä olette miehenne valinneet.
Öljyjen tarkistamiseen ei mene kuin puoli minuuttia, maksimissaan.
Meillä mies oli alussa tuollainen. Nykyään ymmärtää että jos sanon että ovesta lähdetään 10.15 silloin myös lähdetään miehen kanssa tai ilman. En jää odottamaan ketään ellei nyt ole todella hyvä syy :) mutta yleensä mies alkoi 10.00 valumaan suihkuun ja vessaan.. ja minä aivan raivona :D sitten tajusin lopettaa stressaamisen ja mennä omia aikojani.
Vierailija kirjoitti:
Vessassa istuminen menee joskus ihan yli, ollaan parikin kertaa menattu myöhästyä lennolta kun mies jumittaa lentokentän huussissa. Ei naisena sieltä miesten vessasta edes voi mennä hakemaan.
Siis MIES on meinannut myöhästyä. Vai miksi se hänen vessassa istumisensa estäisi sinua menemästä koneeseen?
Vierailija kirjoitti:
Voi jeesus. Äitini oli aikanaan samanlainen hermoheikko höseltäjä kuin aloittajakin on. Ollaan niin paniikissa sen lähtemisensä kanssa, että koko perheellä menee hermot. Monestiko ap on myöhästynyt ja mistä?
Minulla oli tuollainen mies. Onneksi ymmärsin jättää.
Kyllä: myöhästyttiin useita kertoja. MInun mukaani. Yksikin kerta tulee mieleen: vihkiminen oli jo puolivälissä kirkossa, kun hiivimme takapenkille sinne. Noloa. Kerran olen juossut autokannelta Ruotsinlaivaan, kun kävelijöille menevät portit oli jo suljettu, ja ei, ei otettu autoa mukaan.
Älä kirjoitti:
Meillä mies oli alussa tuollainen. Nykyään ymmärtää että jos sanon että ovesta lähdetään 10.15 silloin myös lähdetään miehen kanssa tai ilman. En jää odottamaan ketään ellei nyt ole todella hyvä syy :) mutta yleensä mies alkoi 10.00 valumaan suihkuun ja vessaan.. ja minä aivan raivona :D sitten tajusin lopettaa stressaamisen ja mennä omia aikojani.
Tämä on hyvä. Naisen pitää vain ottaa se auto ja lähteä.
Kälyni on ainakin kerran jättänyt veljeni, kun ei kerran tullut autoon sovittuun aikaa. Olkoon. Oikein hyvä: todella inhottavaa vallankäyttöä pitää perhe odottamassa Herraa.
Vierailija kirjoitti:
Jos meillä mies tekisi noin, saisi hän jäädä kotiin tai sinne lentokentän vessaan. Minulla on lasten liput ja passit, miehellä omansa. Jos haluaa jäädä vessaan,niin jääkööt. Tai jos ei ole ajoissa lähdössä, osaan ottaa auton (oman, en sitä,johon mies vaihtaa öljyjä samaan aikaan) ja ilmoittaa, että tule perässä, jos ennätät.
Exän kanssa tein joskus nuorempana niin, että soitin taksin, kun hän vielä jumitti kahvikuppinsa kanssa ja mietti, että mitkä kengät tms. Huikkasin ovelta, että tule perässä, minä menin jo. Ihmeesti se kolmannen kerran jälkeen tajusi, että en jäänytkään eteiseen odottamaan, suostuuko hän lähtemään vai ei.
Hyvä: oikea meininki.
Exäni oli samanlainen. Yksi syy siihen, että on ex. Minä ja lapset ei koskaan myöhästytty mistään, mutta rasittavaa sekin oli, että minä huolehdin itseni ja lapset ja omat ja lasten tavarat ajoissa esim pitkän matkan bussiin (ei ollut autoa), ja sitten lapset jännitti nenät kiinni bussin ikkunassa, että ehtiikö isi kyytiin vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies teki noin. Tuli lähtö hänen isoäitinsä syntymäpäiville, vauvalla oli ikää noin 3 kk ja tietty koko suku siellä odotti tämän tapaamista. Minulla ei ollutkaan yllättäen mitään kiirettä lähteä, piti syöttää vauva kesken lähtövalmistelujen ja vaihtaa vaippa ja sitten huomata, että omassa puserossa oli tahra ja vauvantarvikelaukku oli pakkaamatta jne. Mies seisoo ovella naama punaisena ja huutaa, että miksi et ole valmiina ja minä neuvomaan, että mene hyvä ihminen nyt tarkastamaan ne auton öljyt, jotka aina katsot siinä vaiheessa kun on päästy autoon! Me tulemme kyllä perässä. Mutta kun päästiin vauvan kanssa autolle, mies ei käynnistäkään sitä vaan avaa konepellin ja sanoo, että NYT on hyvä hetki katsoa öljyt.
Vauva rääkäisi,minä nappasin sen syliini ja tavarat myös ja huikkasin miehelle, että katso ihan rauhassa, tällä taitaa taas olla kakat.
Sinne syntymäpäiville ei sitten lähtenyt kuin hyvin vihainen mies.
.
Tämä on ihan paras. Minäkin pistäisin nauttimaan omaa lääkettään. Sinä olet ihan helmi.
Ihan kuin omasta elämästäni! Miehellä ei ole koskaan kiire minnekkään vaan tahallaan hidastelee ja ärsyttää tarkoituksellisesti, koska ihan suoraan naureskelee mulle "hätäilystä". Omaan työhöni kuuluu todella paljon aikatauluttamista esim. kansainvälisiä kuljetusjärjestelyjä ja on aivan selvää, että mitään ei tehdä ilman ajallista pelivaraa.
Sata kertaa käyty tämä keskustelu, että mistä vitkuttelu johtuu. Niin monta läheltä piti tilannetta ollut, että on ajan kysymys koska myöhästytään esim. lennolta. Itse myös joskus huijaan aikataulussa varsinkin tärkeiden lähtemisten kohdalla.
Esimerkki: asumme ydinkeskustassa, joten bussipysäkit ovat lähellä. Lentokentälle menevä bussi starttaa klo 10.00. Itse lähtisin ovesta ihan viimeistään 9.50 mies on kiukkuinen ja toteaa, että ei hievahdakaan ennen kuin muutamaa minuuttia vaille. Kerran lähdin vaan menemään pysäkille, minä ehdit bussiin, mies ei. Tuli helvetin kiukkuisena taksilla kentälle ja kenenkö syy tämä oli? Tuosta kokemuksesta taisi oppia edes jotain.
Jep. Minä ja teinit ollaan valmiita, mies istuu pyjamassa juomassa vielä yhden kupin kahvia. Sitten pitää mennä suihkuun, etsiä vaatteet ja istua vessassa.
Vessassa istuminen menee joskus ihan yli, ollaan parikin kertaa menattu myöhästyä lennolta kun mies jumittaa lentokentän huussissa. Ei naisena sieltä miesten vessasta edes voi mennä hakemaan.