Maksaisitko 16 euroa Ramen-keitosta lounasruokana?
Helsingin keskustaan avautui ihana Ramen-keittopaikka, mutta jo parilla täytteellä hinta kohoaa pilviin. Kananmunan puolikaskin nosti hintaa tuntuvasti. Riittääkö tämän hintaisille paikoille silti asiakkaita?
Kommentit (22)
En tiedä edes mit äse on, joten en maksaisi siten.
Kalliilta kuulostaa, liian kalliilta.
No en. Asuin Japanissa ja Kiinassa muutamia vuosia. Ramen on hyvää, mutta se on pikaruokaa. Vähän kuin joku McDonald's.
Joku perussetti maksoi tyyliin 0,50 snt. Ymmärrän Suomen erilaisen kulurakenteen, mutta 16 € ramenista on kyllä todella oudon kuuloista.
Jaa onko se se nuudelia ja vettä -soppa?
Vierailija kirjoitti:
En tiedä edes mit äse on, joten en maksaisi siten.
Siis se on japanilainen liemiruoka, johon tulee halpoja raaka-aineita - nuudeleita, kananmunaa, kasviksia, lihaa/kalaa/kanaa. Pääosassa tuossa on ne nuudelit ja liemi. Söisin mielelläni, mutta hinta on mielestäni ihan naurettava. ap
Suolainen on hinta. Valitettavasti joskus tekee mieli tiettyjä ruokia, joita Suomessa saa ravintolasta reilusti kalliimmalla kuin niiden kotimaassa ja tulee ostettua. En välttämättä pystyisi silti taipumaan noin kalliiseen rameniin vaikka kuinka tekis mieli.
Nyt on pistetty katteet kohdilleen 😨
Keittolounaasta 16 euroa? En tosiaan maksaisi. Ahneella on paskainen loppu.
Kaikista typerintä on se, että ennen samaisessa paikassa oli buffetlounas, jossa sai itse koota oman rameninsa ja hinta jäi yhdeksään euroon. Samaan hintaan sai salaatinkin. Nyt sitä ei saa enää koota itse ja hinta on pilvissä. Taitaa jäädä multa käymättä. ap
Keskustan vuokrat ovat niin kalliit että pakko niiden on kiskoa tuollaisia hintoja. Eihän ne raaka-aineet maksa paljon mitään mutta kaikki oheiskulut niin tuloksena on ylikallista suolalientä.
Gcxcc kirjoitti:
Nyt on pistetty katteet kohdilleen 😨
Mutta volyymi jää uupumaan.
Vierailija kirjoitti:
Keskustan vuokrat ovat niin kalliit että pakko niiden on kiskoa tuollaisia hintoja. Eihän ne raaka-aineet maksa paljon mitään mutta kaikki oheiskulut niin tuloksena on ylikallista suolalientä.
Jollain tasolla pystyn ymmärtämään tuon, mutta kun sushiakin saa keskustan paikoissa halvemmalla - ja niin paljon kuin mahaan mahtuu. ap
En maksaisi. Mieluimmin teen itse vietnamilaista nuudelikeittoa. Opin sen eksältä.
Vierailija kirjoitti:
En maksaisi. Mieluimmin teen itse vietnamilaista nuudelikeittoa. Opin sen eksältä.
OT: onko sulla ohjetta? :) ap
Tehkääpä itse kunnon ramenia niin että keitätte liemen alusta asti, marinoitte munat jne. Äkkiä sillekin tulee hintaa...
Vierailija kirjoitti:
Tehkääpä itse kunnon ramenia niin että keitätte liemen alusta asti, marinoitte munat jne. Äkkiä sillekin tulee hintaa...
Oletko varma että ap tai muut lukevat kommenttisi kuuden vuoden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Arvaanpa että nämä lounasramenit tehdään ihan vaan viskaamalla teollinen liemikuutio veteen.
Vähän sama kuin menisi japaniin myymään peruna-uunilenkkipyttistä isolla rahalla. Ramen on edullista pikaruokaa, mutta onhan se ihanan eksoottista helsinkiläisille suomijunteille niin miksipä ei maksaisi siitä tavallisen ravintolapääruoan hintaa..