Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen nainen pystyy päättämään asuntokaupan heti?

Vilja,
07.05.2017 |

Ollaan käyty esittelyissä viime keväästä lähtien. Aina kun löytyy sopivan tapainen asunto, se viedään nokan alta heti. Haluan orientoitua mielessäni paikkaan ja muutokseen vähintään yön yli ennen ratkaisujen tekemistä. Sillä välin joku muu on jo tehnyt ostotarjouksen ja asunto myyty. Ketuttaa etten paremmin sano. Mies olisi valmis nopeampaan toimintaan. Hän äkkäsi että hankitaan nyt ainakin rahoituspäätös valmiiksi. En silti tajua millaiset naiset näkee vartin läpikävelyllä asunnon olevan just se oikea?!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän nuo orientoitumiset saa jättää jonnekkin muualle kun asuntokauppaan.

Vierailija
2/22 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pystyn. Mies haluaa harkita enemmän

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset jotka tietää mitä haluaa. Esim eräs ystäväni halusi Turusta asunnon. He katsoivat talon valmiiksi ja laittoivat ilmoituksen tulemaan kun talosta tulee asunto myyntiin. Päätös siis pitää tehdä jo etukäteen.

Vierailija
4/22 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tietää mitä haluaa ja mitä sellainen maksaa, niin mitä miettimistä siinä on? Eikä asunnon osto ole loppuelämän päätös, sen voi myydä ja ostaa toisen jos haluaa.

Vierailija
5/22 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sen pitäisi olla just se oikea? Eikä riitä että se on tarpeisiinne sopiva?

Vierailija
6/22 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se tuntuu kodilta. Olen tehnyt salamapäätöksen kahdesti, yhtä uudiskohdetta sulattelin pidempään.

Vierailija
7/22 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ylipäätään lähtee ostoaikeissa asuntonäytöille ilman rahoituspäätöstä? Ei mikään ihme, jos tulee pettymyksiä.

Vierailija
8/22 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kävi samoin. Näytöllä kanssamme yhtaikaa ollut pariskunta teki ostopäätöksen heti, kun me oltaisiin haluttu jutella asiasta kahdenkesken edes hetki. Jatkossa pitää näköjään korvata keskustelut nopealla sanattomalla kommunikaatiolla, pään nyökkäys tms.

Vierailija
9/22 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se tosiaan tuntuu kodilta, ja muutenkin kaikki kunnossa sijainniltaan ja kunnoltaan. Ihan itku tuli, kun viimein löydettiin se oikea asunto. 

Vierailija
10/22 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mia-kristiina kirjoitti:

Meille kävi samoin. Näytöllä kanssamme yhtaikaa ollut pariskunta teki ostopäätöksen heti, kun me oltaisiin haluttu jutella asiasta kahdenkesken edes hetki. Jatkossa pitää näköjään korvata keskustelut nopealla sanattomalla kommunikaatiolla, pään nyökkäys tms.

No kai te nyt sentään ostotarjouksen jätittä. Myyjähän se on joka päättää kenelle myy. 

Vierailija
11/22 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mia-kristiina kirjoitti:

Olisittehan te voineet jättää samalla oman tarjouksenne niiden toisten lisäksi, jos saitte koottua rivinne.

Vierailija
12/22 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pystyin, talo kyseessä. Kyllä kannatti, unelmien koti kyseessä ja näytössä oli moni muukin paikalla, mutta me olimme nopeimpia ja jätimme vaivihkaa tarjouksen kun muut jäivät miettimään yön yli. 

Vierailija
13/22 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran pakottanut myyjänkin tekemään pikapäätöksen niin, että samalla reissulla menin näytöstä pankkiin hoitamaan käsirahan maksua. Odottelin kahvilla sen aikaa, kun välittäjä ja myyjä keskustelivat.

Vierailija
14/22 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä! Aina olen tehnyt nopean päätöksen. Otan jo ennen esittelyä selvää tärkeät asiat taloyhtiöstä, enkä edes mene asuntonäyttelyyn, jos taloyhtiö ei ole hyvä. Tiedän alueen hintatason. En tuijota tapetteja, koska ne menevät vaihtoon joka tapauksessa. En hae mitään fiiliksiä, vaan asuntonäyttelyssä näen onko asunnon pohja käytännössä meille sopiva ja onko asunnon ympäristö mukava. Olen tehnyt muutaman kerran aika hyvin voittoa asuntokaupoillani, joten luotan itseeni. Paras asunto ei välttämättä ole se, joka menee nopeasti kaupaksi, vaan se tosi rumasti sisustettu, ankea ja epäsiisti, josta saa remontoimalla helmen.

Vierailija
15/22 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä kysymys nyt naiseuteen liittyy?

Vierailija
16/22 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä! Aina olen tehnyt nopean päätöksen. Otan jo ennen esittelyä selvää tärkeät asiat taloyhtiöstä, enkä edes mene asuntonäyttelyyn, jos taloyhtiö ei ole hyvä. Tiedän alueen hintatason. En tuijota tapetteja, koska ne menevät vaihtoon joka tapauksessa. En hae mitään fiiliksiä, vaan asuntonäyttelyssä näen onko asunnon pohja käytännössä meille sopiva ja onko asunnon ympäristö mukava. Olen tehnyt muutaman kerran aika hyvin voittoa asuntokaupoillani, joten luotan itseeni. Paras asunto ei välttämättä ole se, joka menee nopeasti kaupaksi, vaan se tosi rumasti sisustettu, ankea ja epäsiisti, josta saa remontoimalla helmen.

Hyvät pointit, tosiaan alueesta ja taloyhtiöstä kannattaa ottaa selvää ennen näytölle tuloa, jotta on valmis tekemään nopeitakin päätöksiä. Usein saan näytöillä ohjata asiakkaita keskittymään oleellisiin asioihin, kun tuijotellaan ja pähkäillään nykyisen asukkaan värivalintoja tai muuta sisutusta, jotka ei sinänsä liity asunnon toimivuuteen millään tavalla ja pystyy helposti pistämään uusiksi vaikkei mikään remonttireiska itse olisikaan.

T. LKV

Vierailija
17/22 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen? Mistä tiedät, että nainen? Jos asunto miellyttää, tuntee alueen yms niin helposti. Esim. itse ostettiin samasta talosta, missä asuimme eri asunnossa vuokralla, kun tuli myyntiin, ei sitä tarvinnut kauan miettiä. Oltiin jo päätetty, että jos joku myy siitä talosta ison asunnon, ostetaan heti jos mahtuu budjettiin. Tosin meille tarjottiin tätä suoraan, mutta olisi menty heti tarjoamaan jos olisivat ehtineet välittäjälle ilmoittaa ensin. Siihen aikaan ei myyty juurikaan itse netissä. 

Vierailija
18/22 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pystyin sitten kun se oikea asunto tuli vastaan. Näytössä oli niin paljon kiinnostuneita että tiesin, että on toimittava nopeasti. Pyysin heti taloyhtiön paperit nähtäväksi ja kun olin todennut yhtiön hyvin hoidetuksi, tein tarjouksen. Tein suoraan vakavastiotettavan tarjouksen eli en lähtenyt tarjoamisessa liikeelle 10 000 alempaa kuin mihin toivoin päätyväni ja odottanut myyjien tulevan hinnassa vastaan. Asunto oli mielestäni hinnoiteltu hyvin ottaen huomioon sen sijainnin, neliöt, tehdyt remontit yms. Asunnosta oli annettu saman näytön jälkeen neljä muutakin tarjousta mutta muut olivat lähteneet yrittämään josko saisi vähän pyyntihintaa halvemmalla niin lopulta minun tajous hyväksyttiin. Kyseessä oli unelmakotini joten katsoin että harmittaisi liikaa jos olisin yrittänyt vaikka jonkun tonninkin tinkiä ja sen takia olisin asunnon menettanyt. Se yksi tonni ei paljoa siinö asuntolainassa paina.

Vierailija
19/22 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitini on vanha kettu sijoitusasuntojen ostelussa. Sijainti, neliöhinta, isot remontit jne. ratkaisevat, millään pinnoilla ei ole väliä (helppo, halpa ja nopea remontti).

Vierailija
20/22 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ois auttanut. Ne toiset maksoi mitä pyydettiin joten tottakai myyjä sopi kaupat välittömästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi