Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miss Plus Size 2017 ja sairaalloisen ylipainon ihannointi!

Vierailija
06.05.2017 |

http://www.iltalehti.fi/viihde/201705052200118427_vi.shtml?utm_campaign… Miksi tällaista täysin epätervettä ja pahimmillaan kuolettavaa ylipainoa pitää ihannoida ja retostella kilpailuja ja mediaa myöten? Ei tosiaan ole terve roolimalli nuorille tytöille jne.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.iltalehti.fi/viihde/201705052200118427_vi.shtml?utm_campaign… Miksi tällaista täysin epätervettä ja pahimmillaan kuolettavaa ylipainoa pitää ihannoida ja retostella kilpailuja ja mediaa myöten? Ei tosiaan ole terve roolimalli nuorille tytöille jne.

Enpä voisi enempää samaa mieltä. Miltä kuulostaisivat Miss Minus Size -kisat anorektikoille?

Vierailija
2/37 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö sun hommata elämä? Ettei tarvii joka päivä ihmetellä samoja asioita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo nainen ei ole sairaalloisesti lihava.

Sairaalloisesta en sano mitään, kun en ole lääkäri, mutta kyllähän tuo melkoisen tuhti emäntä on. Jonkinlaisia terveysvaikutuksia tuolla ylipainolla on aivan varmasti.

Vierailija
4/37 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei enää, mutta kyllä tuollakin läskin määrällä terveysongelmia kerjää. Ap:n pointti taisi olla, ettei tuollainen lihavuudella kilpailu anna nuorille tervettä viestiä.

Vierailija
5/37 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaalloisesta en sano mitään, kun en ole lääkäri, mutta kyllähän tuo melkoisen tuhti emäntä on. Jonkinlaisia terveysvaikutuksia tuolla ylipainolla on aivan varmasti.

Ei aiheuta kaikille haittoja.

Vierailija
6/37 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin tuhat kertaa mieluummin tuo missi kun ap jonka elämä näyttää kuluvan muiden ihmisten kauhisteluun. Hymyile ja yritä sinäkin elää ihan omaa täyttä elämääsi. Turhaan tuhlaat tunteja muihin ihmisiin.

Niin ja ollaan nyt ihan rehellisiä. Ei sinua oikeasti kiinnosta lihavien mahdolliset terveysongelmat, tarvitset vaan jotain "luvallisesti" ivattavaa, jotta unhtaisit hetkeksi mitä itse olet. 😉

Vierailija
7/37 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylpeä ulkomuodostaan, mutta silti kaikissa kuvissa peittelee keskivartaloaan...

Vierailija
8/37 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Colette kirjoitti:

Oksettavaa on ja vielä oksettavampaa palstalaisteb vähättely!!!!!

Ja sitten sä reppana parut täällä taas parin tunnin päästä yrjöilyäs ja miten sulle ollaan ilkeitä. Sä oot ihan oikeasti pimeä..

Vierailija
9/37 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Marjaana tietää, että hänestä ei voi koskaan tulla 36-kokoinen."

Kyllä varmasti tulisi 36 kokoinen jos tarpeeksi painoa pudottaisi.

Vierailija
10/37 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Must olis kiva nähdä kommentoijien omat kuvat. Voitais yhdessä arvostella. 😊

Vierailija
11/37 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei aiheuta kaikille haittoja.

Niin, kyllähän jotkut onnistuvat tupakoimaankin vuosikymmeniä ilman keuhkosyöpää.

Vierailija
12/37 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Must olis kiva nähdä kommentoijien omat kuvat. Voitais yhdessä arvostella. 😊

Et näe mitään eroa julkisuutta varta vasten hakevalla missillä ja epäterveen ilmiön kritisoijilla???

Vierailija
13/37 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo Marjaana on todellakin hyvin nätti nainen. Ja tämän sanon siis vaikka olen heteronainen. Eikä siihen kauneuteen vaikuta lievä ylipaino. Tai ehkäpä pyöreys itse asiassa korostaa kauneutta.

Hän on myös loistava esimerkki Plus Size malliksi, koska hänhän on laihduttanut 70 kiloa! Ja nimenomaan terveytensä takia.

Pitkänä ja kookkaana naisena hän tähtää nyt säilyttämään saavutetun painon, kiinteytymään ja pitämään terveyttä yllä liikunnalla ja oikealla ruokavaliolla. Hän on nyt lievästi ylipainoinen, ei lihava.

Mun mielestä hän on oikein hyvä roolimalli nuorille. Ja hän on sopivan kokoinen ja mallinen esittelemään plus size vaatteita. Asiakkaan pitää nähdä miltä ne vaatteet näyttävät sellaisen naisen yllä, jonka kropassa on rinnat, leveä lantio, reidet ja vähän masuakin. Vaatteen istuvuutta ei näe niistä mainoksista jossa esim. 46 koon vaate on puettu 36 kokoisen rinnattoman suoravartaloisen mallin ylle.

Vierailija
14/37 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi upea normaalipainoisena

Vierailija
15/37 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuo Marjaana on todellakin hyvin nätti nainen. Ja tämän sanon siis vaikka olen heteronainen. Eikä siihen kauneuteen vaikuta lievä ylipaino. Tai ehkäpä pyöreys itse asiassa korostaa kauneutta.

Hän on myös loistava esimerkki Plus Size malliksi, koska hänhän on laihduttanut 70 kiloa! Ja nimenomaan terveytensä takia.

Pitkänä ja kookkaana naisena hän tähtää nyt säilyttämään saavutetun painon, kiinteytymään ja pitämään terveyttä yllä liikunnalla ja oikealla ruokavaliolla. Hän on nyt lievästi ylipainoinen, ei lihava.

Mun mielestä hän on oikein hyvä roolimalli nuorille. Ja hän on sopivan kokoinen ja mallinen esittelemään plus size vaatteita. Asiakkaan pitää nähdä miltä ne vaatteet näyttävät sellaisen naisen yllä, jonka kropassa on rinnat, leveä lantio, reidet ja vähän masuakin. Vaatteen istuvuutta ei näe niistä mainoksista jossa esim. 46 koon vaate on puettu 36 kokoisen rinnattoman suoravartaloisen mallin ylle.

Lievästi ylipainoinen? Ööö tota noin, paljonkohan on bmi:nsä? Taitaa lievyyden mitta-asteikko olla aika venytetty jos sen sisään saa tuon tantan mahtumaan.

Vierailija
16/37 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako tänne kommentoida mitään, kaikki lähtee...?

Vierailija
17/37 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako tänne kommentoida mitään, kaikki lähtee...?

No ei näköjään saaa :D yritän taas, kaksi aikaisempaa täysin asiallista kommenttia on poistettu. Ja varmaan tämäkin lähtee. tirsk!

Vierailija
18/37 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutun mukaan hän on lievästi ylipainoinen ja siltä minusta näyttääkin. Hän on myöskin 34-vuotias, joten tuskin on vaaraa muuttua roolimalliksi nuorille tytöille. Missikisoissa on todella usein lievästi alipainoisia kilpailijoita ja mallit (ei xl-sellaiset) ovat lähes poikkeuksetta alipainoisia, monet merkittävästi alipainoisia. Jos heitä saa ihannoida ja näyttää roolimalleina nuorille tytöille, en jaksa kauhistella sitä, että aikuisten naisten joukossa on myös lievästi ylipainoisia missejä.

Olen kyllä sitä mieltä, että merkittävää ylipainoa taikka merkittävää alipainoa ei tulisi asettaa tällä tavalla ihailun kohteeksi. Eli mielestäni kaikkiin kauneuskilpailuihin ja kaikille malleina työskenteleville tulisi olla bmi-rajat välillä 17-29.

Vierailija
19/37 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä voisi enempää samaa mieltä. Miltä kuulostaisivat Miss Minus Size -kisat anorektikoille?

Melkein jokainen muotinäytös on Miss Minus Size kulkue anorektikoille...

Vierailija
20/37 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lievästi ylipainoinen? Ööö tota noin, paljonkohan on bmi:nsä? Taitaa lievyyden mitta-asteikko olla aika venytetty jos sen sisään saa tuon tantan mahtumaan.

Lievä ylipaino on bmi 25-29,9. Lonkalta veikkaisin tuon Marjaanan olevan bmi 26-27. Oon itse bmi 26 ja saman oloinen kuin hän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme