Haluan muuttaa elämääni. Miksi se on niin vaikeaa?
Olen yrittänyt tätä jo 8 vuotta, mutten vaan saa elämääni hallintaan. On outoa, että vaikka voin hoitaa työvelvollisuudet jämptisti aikataulujen mukaan, oman elämän huolenpito ei onnistu. Olen yrittänyt kaikkea kerrallaan ja erikseen, mutta muutettavaa on niin paljon!!!
Koen että olin ihan onnellinen itsensä hallitseva ihminen aina kolmikymppiseksi asti, mutta sen jälkeen on ollut vaikeaa. Jokainen päivä on taistelu. Ei kai sen niin pidä olla vai onko muilla näin? Ja jokaikinen päivä tunnen oloni huonoksi, saamattomaksi, yksinäiseksi, epäonnistuneeksi, lihavaksi, rumaksi, arvottomaksi sen kykenevän sosiaalisen naisen sijasta. Ihmiset eivät tunnu enää oikein välittävän seurastani. Eikä varmaankaan siksi, että olisin jotenkin valittaja ja tyly. Vaan, minusta tuntuu ettei minulla ole mitään jaettavaa muiden kanssa. Mistä puhuisin kun katson kotona vain televisiota. Minua ei pyydetä mihinkään ikinä, vappukin meni puolison kanssa kahdestaan. Juhannukset ollaan aina kans kaksin.
Sosiaaliset ongelmat on yksi siivu, toinen on terveys. On vatsa ja raajaongelmia, mutta en pysy kauaa gluteenittomassa, maidottomassa ja sokerittomassa ruokavaliossa koska se on niin pirun työlästä. Helppo paskaruoka voittaa lopulta aina. Ja kun syő huonosti, on kipuja ja olen väsynyt koko ajan mikä lopulta estää sen liikkumisenkin. Jopa vedenjuonti unohtuu, olen lightlimukoukussa. Menee noin 6l viikossa. Olen myòs lihonut vajaassa vuodessa 13kg!!! Painan nyt 24kg liikaa. Yritin laihduttaa pussikeittoideologialla (cambridge) 4kk ja laihduin 1kg. Kun lopetin, alkoi kilot vyöryä päälle.
Miten koko elämän muuttamisessa voi onnistua. Miten paloittelen nuo ongelmat ja saavutan elämäniloni ja energiat? Nuorena olin tykätty ja oli paljon kavereita. En siis ymmärrä miten putosin kelkassa ja olen erakoitunut.
Kommentit (7)
Olisko edes ketään joka jakaisi tuntemukseni? Vertaistukea!
Ongelma ei taida olla paino, vaan itsetunto. Miten voisit rakastaa taas itseäsi? Tee asioita joista pidät todella paljon. Samalla mieti asioita jotka elämässä haluat vielä saavuttaa. Ja mieti ja päätä, miten saavutat nuo asiat. Ehkä kyse on myös ikäkriisistä, olet ymmärtänyt elämän rajallisuuden ja ehkä olet hiukan masentunut? Laihtuminen lähtee korvien välistä ja on huomattavasti helpompaa, jos siellä on kaikki kunnossa. Siksi käy ensin itsesi kanssa nämä keskustelut, laihduta sitten jos (kun) edelleen näet sen tärkeänä ja saavuttamisen arvoisena.
Et hyödy muutoksesta riittävästi tai et usko siihen, että hyödyt.
Aloita mahdollisimman pienestä. Totuttele yhteen uuteen ruoka-aineeseen, vaikkapa gluteenittomaan pastaan. Sen jälkeen vaihdat maidon kauramaitoon. Sitten korvaat herkut hedelmillä, rahkalla ja marjoilla jne. Älä yritä tehdä tätä viikossa, vaan vaikkapa yksi muutos/kuukausi. Hitaat muutokset ovat pysyviä.
Jos koet olevasi tylsä, voit vaikka ottaa tavoitteeksi katsoa joka viikko uuden dokumentin. Youtubessa näitä riittää. (Itse tykkään prinsessa Dianasta tehdyistä dokumenteista, winkwink). Näin ainakin sivistyt, opit uusia mielenkiintoisia asioita jne.
Jos dokumentit ei kiinnosta, katso yksi uusi elokuva viikossa. Itse harjoittelen taekwondoa youtube-videoiden tahtiin. Sieltä löytyy oikeasti aivan mitä tahansa!
Mainitset puolison. Jos suhteen teema on " koskaan et muuttua saa", elämä on huonolaatuista. Puhu hänelle. Ehkä hän kannustaa muutoksessa. Ensin vaihdat limut kupla tai kraanaveteen, johan ne lisäaineet sairastuttaa. Lähtekää kävelylenkille yhdessä. Vaikka olisi naimisissa, voi silti olla omat harrastukset, lukemiset ym. Joskus ihmiset eroaa, kun ei ole mitään yhteistä.
Hakekaa vaikka Nasy ry:n leirille.
En osaa auttaa, mutta kiinnostaa itseänikin joten nostan :)