Mitä teen? Entinen mies myynyt/panttaa tavaroitani.
Mies on muuttamassa pois kaupungista. On myynyt hänen varastoonsa jäänyttä omaisuuttani (mm. kuntopyöräni ja muita kuntoiluvälineitä, upouuden kannettavan tietokoneen, suht arvokkaita astioitani, kolme yli 50e lahjakorttia, vanhoja kännyköitäni jne.). En saanut mitään itse pakata entisen mieheni isän määräyksestä, joten se mitä sain oli jätesäkkeihin sekaisin tungettua tavaraa, lähinnä vaatteita. Olen monta kertaa pyytänyt, että saisin lopunkin omaisuuteni vihdoin kotiin. Muutto oli jo viime vuonna. Tai oikeastaan häätö. Mies löi minua ja isänsä (vuokraisäntä myös) säikähti kai niin, että käski minut välittömästi pois.
Onko vaan heitettävä hyvästit menneille tavaroille? Harmittaa, kalliita veitsiäkin, patoja ym. keittiötavaraa oli, joita pitkään olin kerännyt. Nyt pitäisi alkaa kaikki keräämään uusiksi.
Kommentit (9)
Olisit hoitanut asian heti. Nyt on aika turha enää haikailla.
Noona kirjoitti:
Mies on muuttamassa pois kaupungista. On myynyt hänen varastoonsa jäänyttä omaisuuttani (mm. kuntopyöräni ja muita kuntoiluvälineitä, upouuden kannettavan tietokoneen, suht arvokkaita astioitani, kolme yli 50e lahjakorttia, vanhoja kännyköitäni jne.). En saanut mitään itse pakata entisen mieheni isän määräyksestä, joten se mitä sain oli jätesäkkeihin sekaisin tungettua tavaraa, lähinnä vaatteita. Olen monta kertaa pyytänyt, että saisin lopunkin omaisuuteni vihdoin kotiin. Muutto oli jo viime vuonna. Tai oikeastaan häätö. Mies löi minua ja isänsä (vuokraisäntä myös) säikähti kai niin, että käski minut välittömästi pois.
Onko vaan heitettävä hyvästit menneille tavaroille? Harmittaa, kalliita veitsiäkin, patoja ym. keittiötavaraa oli, joita pitkään olin kerännyt. Nyt pitäisi alkaa kaikki keräämään uusiksi.
Tunnut olevan sellainen kynnysmatto että mitään ei ole tehtävissä.
Jos olisi vähänkään selkärankaa, niin olisti soittanut poiisille viimeistään silloin kun mies töi. Mies olisi viety putkaan ja hänelle olisi haettu lähestymiskielto ja hän olisi joutunut muuttamaan muualle.
Tuoreeltaan miehen isä olisi varmaan todistanut etät mies löi, mutta tuskin enää kun on saanut sulatella asiaa, joten rikosilmoituksen tekeminen lyömisestä tuskin johtaa mihinkään. Toisen tavaroiden myyminen on rikos, mutta todistustaakka on sinulla. Sinun pitää pystyä todistamaan että tavarat ovat sinun ja mies on ne myynyt ja että hänellä ei ole ollut siihen lupaa.
Rikosilmoitus. Ei toisten omaisuutta voi tuosta vaan alkaa myydä, nyt vähän selkärankaa!
Jotenkin tuntuu että tässä nyt ei tullut koko totuus ilmi.
No vaikka ei tullut niin silti toisen omaisuuden myyminen ja takavarikoiminen on sellainen että jos voit todistaa omistuksesi (esim kuitit) niin poliisi auttaa. Jos et voi niin sitten on järkevämpi antaa olla jos omaisuuden arvo ei ole kovinkaan merkittävä.
No mitä tehdään, kun joudutaan rikoksen uhriksi?
A. Soitetaan 112 tai tehdään sähköinen rikosilmoitus
B. Avaudutaan jollain random nettipalstalla
En kyllä ymmärrä, että entisen miehesi isä määrää yhtään mitään sinun muuttoasi koskevaa.
Mutta koska näin olet antanut tapahtua, niin ei voi mitään. Ei poliisista tuossa mitään apua ole.
Olisit tehnyt lyömisestä rikosilmoituksen, niin olisit koko asiassa päässyt niskan päälle heti.
Muistaakseni avauduit tarinasta silloin. Olitko itse ensin väkivaltainen?
Et satu tuntemaan ketään kuka tuntee moottoripyöräkerholaisia?
Jos et, niin poliisin kanssa asia tuskin etenee. Kyseessä on kuitenkin vain tavaraa. Materiaa saat elämäsi aikana vielä paljon.
Mitä noita enää penäämään? Ehkei kannata?
Olet hengissä. Ei niin hullu exä, että vainoamaan rupeaisi, vaikka hakkasi?
Käsittele se omaisuuuden menetys perin pohjin päässäsi ja siirry eteenpäin. Ota se oppi minkä tuosta opit. Katkeraksi ei kannata. Onnea uuteen.