Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tuliaiseksi ystävän perheelle

Vierailija
05.05.2017 |

Kukkia? Kahvipaketti? Suklaata?

Olemme siis menossa viikonloppuvierailulle ja emme ole nähneet pitkään aikaan. Jotain pientä tekisi mieli viedä. Mitä te yleensä viette tuliaiseksi?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinipullo ja kukkia?

Pieni mariskooli, jossa makeisia?

Iittalan Kastehelmi-tuikut tai se kannellinen lasipurkki?

Kahvipaketti on kyllä nolo vieminen...jäänne pula-ajasta sotien jälkeen.

Useimmiten vien tuliaisiksi cavaa, proseccoa, viiniä, juustoa, tms. Marimekon servettipari (isot ja pienet), kaunis sidottu kukkakimppu, jne.

Näin keväällä voisi viedä vaikka orvokkiamppelin ja suklaata, ellei perhe käytä alkoholia.

Pienen tuliaisen vieminen on helppoa, se on jotain sellaista mistä itsekin ihastuisi! Paikkakunnan tuore leipä?

Vierailija
2/11 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kesäkukka parvekkeelle/pihalle, leipomosta leipää tai pullaa. Edellisellä aika hyvät vinkit, vaikka itse en taas haluaisi kippoja ja kuppeja, vaan ottaisin mielelläni sen kahvipaketin.

Kaikki tuliaiset otan ilolla vastaan, mutta vuosien varrella kertyy tuikkukippoja ja kulhoja, jotka ainakin minulla lojuu suurimman osan ajasta kaapissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain sellaista "kuluvaa", eli ei jää kaappeihin pyörimään. Justiin ruokaviemiset on kivoja. Paikkakunnan erikoisuus? Kerran saimme kesällä tuliaisiksi sellaisen kesäherkkulahjakassin; Fazerin keksejä ja tyrni- ja lakkahilloa...

Kaverilleni, joka on innokas kokki, espanjalaisten ruokien ystävä, sai meiltä laadukasta oliivioljyä ja manchego-juustoa.

Nyt varmaan ostaisin jotain Suomi100-juttuja.

Vierailija
4/11 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viinipullo ja kukkia?

Pieni mariskooli, jossa makeisia?

Iittalan Kastehelmi-tuikut tai se kannellinen lasipurkki?

Kahvipaketti on kyllä nolo vieminen...jäänne pula-ajasta sotien jälkeen.

Useimmiten vien tuliaisiksi cavaa, proseccoa, viiniä, juustoa, tms. Marimekon servettipari (isot ja pienet), kaunis sidottu kukkakimppu, jne.

Näin keväällä voisi viedä vaikka orvokkiamppelin ja suklaata, ellei perhe käytä alkoholia.

Pienen tuliaisen vieminen on helppoa, se on jotain sellaista mistä itsekin ihastuisi! Paikkakunnan tuore leipä?

Miksi ihmeessä viedä tuliaiseksi jotain mariskooleja tai kippoja? Kaikki eivät arvosta ja vievät turhaa tilaa. Tai jos perhe ei käytäkään alkoholia.

Kahvia kuluu vierailulla paljon, joten on vain kohteliasta viedä paketti, kun sitä kuitenkin kuluu. Pulla tai makeisia kahvin kanssa ja rouvalle kukka.

Vierailija
5/11 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisinpä useamman kassillisen ruokaa, jos olisin koko viikonlopuksi menossa porukalla toisten nurkkiin makoilemaan.

Vierailija
6/11 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittasin ja kysyin, kun kyse on sentään koko viikonlopusta. Eikä yhdestä kahvihetkestä jolloin kahvipaketti yms on ihan riittävä. Nyt se olisi vaan loukkavaa.

Vierailija
7/11 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen ystäväni ja vien aina sen kahvipaketin  tai teetä. Se voi olla jonkun mielestä vanhanaikaista, mutta takuu varma talouteen, joissa tiedän kahvia kuluvan ja karkkien kippojen, yms jäävän kaapeihin kerämään pölyä.

Vierailija
8/11 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veisinpä useamman kassillisen ruokaa, jos olisin koko viikonlopuksi menossa porukalla toisten nurkkiin makoilemaan.

Minä loukkaantuisin niin paljon, jos joku toisi kassikaupalla ruokaa meille. Jos olen kutsunut jonkun kylään, huolehdin kyllä myös ruoista. "Omien ruokien" tuominen on vinkki, että vierailija ei edes oleta saavansa hyvää ruokaa, niin on jo valmiiksi päättänyt, mitä viikonlopun aikana meillä syö. 

Jos on tarkoitus jakaa ruokakustannukset, ruokakauppaan mennään yhdessä ja sovitaan, mitä kukin ostaa. Ei niin, että vierailija tuo itsekseen.

Vierailija
9/11 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain huippukivaa!

Vierailija
10/11 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleellista nyt on juuri vierailun kesto. Jos menette koko viikonlopuksi, niin veisin kukkia ja jonkun herkkukorin (luultavasti tiedät kamusi mieltymykset). Kaffepullat lyhyelle käynnille.

Mulla on yksi kamu, joka rakastaa peltipurkkeja, vien aina jonkun sellaisen, usein karkilla täytettynä. Somistaa niillä mökkinsä.

Vierailija
11/11 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ainakaan noita jonkun ehdottamia tuikkukippoja ja mariskooleja. Meillä ainakin on ihan riittävästi kippoja ja kuppeja, ei haluta lisää. Ja jos tarve ilmenee, voidaan ostaa itse. Eli jotain, mikä kuluu, siis syödään tai juodaan pois. Vinkkejä jo tässä ollutkin. Jos tosiaan olette menossa koko viikonlopuksi, eikä ole ruokakustannusten jaosta ollut puhetta, niin itse veisin kyllä enemmän tuliaisia kuin jonkun kahvipaketin. Kokoaisin johonkin kivaan kangaskassiin viemisiä, esim. viinipullon, kahvia (jotain muuta kuin juhlamokkaa), teetä, servettejä, jotain kivoja näkkäreitä, keksejä, hilloa, lemoncurdia yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme