Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kenen lapsia ei ole kastettu?

Vierailija
25.03.2006 |

meidän!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset saavat itse aikoinaan päättää liittyvätkö johonkin uskoon...

ei myöskään pidetty mitään nimiäisiä,

anoppi kysyi että miten ne lapset sitten nimen saavat? ;)

sille se oli kova paikka!

Vierailija
2/16 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

lapset saavat itse aikoinaan päättää liittyvätkö johonkin uskoon...

ei myöskään pidetty mitään nimiäisiä,

anoppi kysyi että miten ne lapset sitten nimen saavat? ;)

sille se oli kova paikka!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saavat sitten aikuisina valita itse

Vierailija
4/16 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla toisessa ketjussa kun puhutaan juuri tästä tavasta kastaa lapsi tai pitää kirkkohäät vaikkei uskokkaan jumalaan...

ap

Vierailija
5/16 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauneudessaan ristiäisten veroiset. On hyvä, että nykyään voi järjestää kauniit juhlat kuulumatta kirkkoon. Myös häämme olivat uskomattoman kauniit vaikkei jessejuttuja niihin liittynytkään.

Vierailija
6/16 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat vanhemmat eronneet kirkosta joten lasta ei ole kastettu. Nimi-juhlat pidettiin kyllä, ja mun äiti kysyi voisiko sinne pyytää papin vaikkei kasteta... Ja äitini ei tosiaan ole mielestäni uskovainen ihminen, tällanen tavallinen joka on kirkossa kun ei muuta uskalla... Itse uskon jumalaan, mutta kirkko aiheuttaa institutiona vain kylmiä väreitä.

Vierailija
7/16 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihkijä tuli valitsemallemme paikalle kauniiseen kesämaisemaan ja juhlat oli ainakin meidän mieleiset!!!

ap

Vierailija
8/16 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei tahdo, että kastetaan lapsina, ilman että voivat itse vaikuttaa asiaan ja sanoa mielipiteensä.

Vierailija
9/16 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi valitkoon polkunsa isompana.

t. satanisti-äiti ja ateisti-isä

Vierailija
10/16 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pakana, mies kuuluu vaikkei ole uskossa.

Kauniit nimiäiset järjestetään, joissa lapset saavat siunauksen luonnolta.

Lapset saavat liittyä mihin uskonlahkoon haluavat, kun ovat asioita kunnolla pohtineet ja tulleet itse siihe tulokseen, että juuri sen on hänelle itselleen oikea vaihtoehto.

Vierailija
11/16 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidetty myöskään nimiäisiä ja tämä oli monen mielestä kovin kummallista ja itsekästä.

Vierailija
12/16 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaveri sanoi, kun kuuli, että lapsia ei kasteta, että: ai, te pidätte sitten nimiäiset. Mä nyt en näe siinä nimenannossa mitään niin ihmeellistä, että sitä olisi pakko juhlia, paperit maistraattiin ja sillä hyvä. Lasta itseään juhlitaan sitten synttäreillä jne. Ja mä olen aina ollut ensimmäiset pari kuukautta vauvan kanssa tosi väsynytkin, että en olisi jaksanut ruveta mitään suuria pippaloita järjestämään siinä samalla.

Vierailija
13/16 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimet on päätetty valmiiksi, ja niistä on ihan vaan ilmoitettu, kun sukulaiset ja kaverit ovat tulleet katsomaan vauvaa ekoja kertoja, että tässä nyt on tämä meidän " Matleena" .

Meillä ei kyllä kukaan sitten kysellytkään nimiäisten perään. Jotkut vähän ihmettelivät sitä, että ei kastettu, kun tietävät, että käyn itse välillä kirkossa ja kuulun kirkkoon.

15

Vierailija
14/16 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei kuulu kirkkoon ja minutkin kastettiin 15-kesäisenä, kun olin asiaa hieman pohdiskellut. Saapi lapsikin sitten aikanaan päättää.

Vierailija
15/16 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuulun kirkkoon, olen näitä paljon parjattuja tapauskovaisia ;) (siis en usko, mutta kuulun kirkkoon), mies on kovan luokan ateisti, eronnut kirkosta. Katsoimme parhaaksi antaa lasten itse pähkäillä nämä uskonasiat, kunhan siihen kykenevät. Nimiäiset pidettiin syystä, josta itsekin kuulun vielä kirkkoon, eli mun mielestäni ihmispsyyke on rakentunut niin, että kaipaa ja tarvitsee erilaisia riittejä ja seremonioita. Sama suomeksi: juhliminen on kivaa! :)

Vierailija
16/16 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että J asuu pelkästään kirkossa. Lisäksi ajatus kastajaisista missä sukulaiset pönöttää ja penskat huutaa tökkii jotenkin.

Voidaan kastaa vaikka sitten kun itse jo ymmärtävät mikä juttu on menossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä