Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nokkosrokko

25.03.2006 |

Onko aina kutisevaa?

Onko vaarallista ja mitä jos sitä ei hoida mitenkään?

Kyselin aikaisemmin olisko pojallamme aurinko ihottumaa ja tuli mieleen jos onkin nokkosrokkoa nuo näppylät kun häipyvät aina yön aikana ja ilmestyvät taas ulkona.

Jospa jollain ois kokemusta nokkosrokosta, kun ei näytä kukaan tietävän aurinkoihottumasta mitään.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on nokkosrokkoa ja ikävä kyllä hänellä juuri kutisee kovasti paukamat jotka ilmaantuvat hetkessä kroppaan (ihan joka puolelle). Hänellä käytössä kortisonit, Atarax-lääke mutta ei niistäkään ole kovin paljoa apua. Myös Zyrtec on lääkekaapissa.

Allergiatestit käyty läpi, ei mitään. Nokkosrokolle tyypillistä on että sen syytä ei koskaa saada selville. Joillakin sen voi laukaista kuuma/kylmä/hiki/stressi/vaatemateriaali/vaateväri/ihan mikä vain...Miehelläni ainakin kuumuus, sauna ja stressi saa paukamat pintaan. Nokkosrokko saattaa kestää vain sen kerran tai kuukausia tai jopa vuosia. Valitettavasti.

Vierailija
2/2 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin tulee ekana mieleen, että voisi tosiaan olla sitä nokkosrokkoa. Jos siis aina ulkona ponkaisee esiin ja yöllä taas häipyy. Nuo lämpötilanvaihteluthan (tai pakkanen/lämpö) monille aiheuttaa sitä. Ja voihan se toki olla sitä aurinkoihottumaakin, mutta itselläni aurinkoihottuma ei kovin nopsakasti ole häipynyt tullakseen taas seuraavana päivänä uudelleen. Tämä kyllä vain mun kokemus aurinkoihottumasta, kirjatiedosta ei oo hajuakaan.

Meillä pojalla 7kk oli tuossa jokin aika siiten nokkosrokkoa ja aurinkoihottuma mulla näytti ihan erilaiselta kun tuo pojan nokkosrokko. Pojalla nokkosrokko oli isompia ja pienempiä, lähinnä hyttysen piston näköisiä paukamia ja punaisia " lehahduksia" vartalolla kun taas aurinkoihottuma mulla oli pienenmpää näppylää, ihan siis ihottumaa.

Meillä pojulilla jäi tuon nokkosrokon syy selvittämättä vaikka maito- ja ruoka-ainealtistukset tehtiin. Mistä lie sitten tullut??! Pojalla ei tuo rokko ainakaan vaikuttanut kutisevan, kun oli ihan hyväntuulinen koko ajan. Pahalle kyllä näytti ja kovin kutisevaltakin, mutta ei varmaankaan sitten kovin kovasti ainakaan kutissut kun ei sitä valitellut.

Sekavaa selostusta :) Toivottavasti keksitte, että mikä tuon ihottuman aiheuttaa.

Mehis ja pojuli 7kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla