Vierailija

Minulla on realiaikainen työpaikkavahti jonka kautta haen työpaikkoja. Eilen tuli hakuun MOL.fi:hin noin 9 aikoihin tehtävä johon haettiin viittä (5) henkilöä. Hakuajan oli määrä päättyä ensi keskiviikkona. Laitoin hakemuksen ja klo 11:30 minulle soitettiin että paikat on jo täytetty. Tarjottiin nollatuntisopimusta toiseen työtehtävään toiselle paikkakunnalle. Voiko kahdessa tunnissa täyttää noin monta paikkaa? Ehkä olin vain hidas?

Onko teillä kokemuksia hakemusten käsittelyn aikatauluista?

• ylös 3
  • alas 4

Kommentit (9)

Vierailija

Äh, bullshittiä taisi olla koko paikka ja tavoitteena on sekä mainostaa firmaa (meillä menee tosi hyvin kun palkataan 5 heppua) että huijata porukkaa tuohon nollasopimusvedätykseen.

Harvemmin noita tarjokkaita on tungokseksi asti jos ilmoituksessa jo sanotaan että kyseessä on nollasopimus.

Työministeriö voisi muuten huvikseen tutkia vaikka 3kk ajalta sen että montako tyyppiä on oikeasti palkattu noihin työpaikkailmoituksiin ja niillä ehdoilla kun ilmoituksessa on sanottu verrattuna ilmoitettuihin paikkoihin.

• ylös 14
  • alas 1
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Muistan samankaltaisen tapauksen omasta hakuhistoriasta.

Erona se että kyseinen työpaikka oli kuulemma jo poistunut hausta. Se on hyvä jos parissa tunnissa ilmoitus tekee tehtävänsä.

Vierailija

Mikä ala?
Kaksi tuntia kuulostaa kyllä tosi lyhyeltä ajalta täyttää paikat. Itse hain kerran paikkaan johon hakuaikaa oli vielä yli viikko jäljellä. Sain seuraavana päivänä soiton haastatteluun ja minut palkattiin samantien. Ja heti poistui ilmoitus netistä sen jälkeen.
Että ei kai tuo ihan,mahdotonta ole jos ala on haluttu ja työttömiä paljon.

Vierailija

Tai sitten työntekijät olivat jo tiedossa, mutta paikka piti laittaa kuitenkin yleiseen hakuun, että kaikki menee sääntöjen mukaan. 

Vierailija

Nollatuntisopimusta ei ainakaan kannata ottaa vastaan. Se on kuolemanloukko. Jos sinulla on tavoitteena kokopäiväinen työ. Siihen on syynsä miksi 0-tuntisopimusten kielto on ollut käsittelyssä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.