Mikä kumma väsyttää koko ajan???
En ymmärrä. Nukun mielestäni hyvin, syön terveellisesti, ulkoilen ja liikun paljon. Olen normaalipainoinen/hoikka, BMI jossain 20 seutuvilla.
Olen koko ajan väsynyt. Aamulla voin herätä suht virkeänä mutta 1-2 tunnin päästä silmät jo luppasevat ja olisin ihan valmis nukkumaan. Työpäivistä selviydyn mutta olisi kiva tehdä töitä vähän edes paremmalla vireydellä.
Tosiaan ulkoilen ja liikun, mutta sekin on väkinäistä. Ei juuri virkistä. Mikään ei oikeasti huvittaisi paitsi lepääminen.
Minulla on puoliso ja 10-vuotias lapsi ja elämä ihan kunnossa. Mieliala on myös sinänsä hyvä, en koe olevani mitenkään alamaissa tai masentunut. Voisin vaan nukahtaa, nytkin,vaikka istualleni.
Olen käynyt kerran lääkärissä, otatti verikokeet. Kilpirauhasarvot olivat hyvät, samoi kaikki muutkin arvot erinomaisella tasolla. Ei mitään selitystä sieltä, eikä lääkärikään sitten muuta kommentoinut. Verenpaine on aina aika alhainen mutta niin se on ollut aina, myös ollessani virkeämpi.
Mietin, miten ihmeessä jaksoin lapsenkin kanssa touhuta niin älyttömästi, kun oli taaperoiässä. En muista silloin tällaista väsymystä todellakaan olleen. Tämä on tosi ärsyttävää. Haluaisin olla virkeä oma itseni. Nyt kaikki vaatii pinnistelyä. Syömisiin ja vitamiineihin olen keskittynyt vieläkin enemmän mutta en ole havainnut mitään eroa.
Onko kellään ollut tällaista ja mikä siihen lopulta on auttanut?
Kommentit (10)
Ravinnoton ruoka väsyttää. Ei huonoa ruokaa korjata pillereillä.
Jos ei mitään muuta syytä keksi, on parasta syyttää saamiaan geenejä!
En syö ravinnotonta ruokaa vaan varsin hyvälaatuista. Ns. roskaruokaa muutaman kerran vuodessa. Tarkoitin, että entistä enemmän olen keskittynyt siihen että otan esim. D-vitamiinilisää joka päivä.
Tätä on nyt jatkunut 2-3 vuotta aikalailla putkeen. Lomakaan ei virkistä ja sitten v- tuttaa kun ei edes silloin tunnu olo mitenkään virkeältä. Intoa olisi tehdä kaikkea mutta kun ei jaksa. Joskus jopa kävellessäkin pidän silmiä hetken kiinni kun vaan väsyttää.
Paino minulla ei ole muuttunut suuntaan eikä toiseen, eikä arjessa oikeastaan mikään muukaan asia. Tuskinpa iänkään piikkiin menee, nyt 35v.
Kummallista.
Ap
Sama homma. Eikä mitään syytä ole löytynyt, ei fyysistä eikä henkistä. Nyt olen alkanut tutustua vähän muinaisempiin elämäntapoihin ja lääketieteeseen. Tunnen että vaiva on fyysinen koska mieli kyllä käy normaalisti, mutta ongelma ei näytä ratkeavan meidän lääketieteellä. Vaikka itsekin syön aika normaalisti, epäilen jonkinlaista "epätasapainoa", en vaan vielä tiedä missä.
Kuuntele musiikkia useita kertoja päivässä. Minulla auttaa, jaksan sitten taas arjen paskahaasteet. Muuten minäkin vain nukkuisin.
Ubikinonin puutetta voi (ehkä) olla. Itse syönyt kolmisen viikkoa 100mg ubikinonia. Loppui rytmihäiriöt ja väsymys jostain syystä.
Kalliita valmisteita ne on mutta kokeile. Tuskin pahaakaan tekee.
Itse kylläkin olen 4 kymppinen.
Vierailija kirjoitti:
Sama homma. Eikä mitään syytä ole löytynyt, ei fyysistä eikä henkistä. Nyt olen alkanut tutustua vähän muinaisempiin elämäntapoihin ja lääketieteeseen. Tunnen että vaiva on fyysinen koska mieli kyllä käy normaalisti, mutta ongelma ei näytä ratkeavan meidän lääketieteellä. Vaikka itsekin syön aika normaalisti, epäilen jonkinlaista "epätasapainoa", en vaan vielä tiedä missä.
Juuri tämä, että mieli kyllä on virkeä mutta kroppa ei!
Enkä tosiaan aina ole ollut tällainen. Mikä lie luulotauti :-D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Väsymysoireyhtymä. www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00410
Tuostakin olen lukenut mutta ei minulla ole muita oireita kuin tämä jatkuva väsymys. Mikään ei erityisesti lisää väsymystäni mutta toisaalta mikään ei sitä vähennäkään. Olen aina sellaisessa "haaleassa vedessä". Tuohon väsymysoireyhtymään taitaa kuulua, että se pahenee rasituksessa? Minulla on ihan hyvä kunto ja pystyn treenaamaan sinänsä ihan hyvin. Juoksen 10-20km lenkkejä, ja pystyn sen ihan hyvin tekemään - paitsi että nukuttaa.
Välillä lopetin juoksemisenkin kokonaan kun ajattelin että olinko ajanut itseni vahingossa ylirasitustilaan. Lepäilin yli puoli vuotta ja liikuin vain kevyesti - ei mitään muutosta. Sitten aloitin juoksuharrastuksenkin uudelleen.
Yritän olla ajattelematta asiaa, etten vahingossakaan lietso tätä. Ärsyttää kuitenkin niin paljon. En voi edes lukea, vaikka tykkäisin, kun nukahdan yhden aukeaman jälkeen :-/
Ap
Kevät. Hormonit. Paranee silloin kun linnunlaulu hiljenee, eli juhannuksena.