Työttömälle tiedossa kaksi työpaikkaa, miten menetellä?
Moi, olen työtön ja sain työpaikan. Sain myös toisen työpaikan. Miten toimin?
Eka duuni on todella pienipalkkaista, mutta saattaisi jatkua pitkään. Työ ei ole mieleistä, työajat ei jousta yhtään. (Tämän työn on työkkäri osoittanut haettavaksi, hain ja minut valittaisiin tehtävään, jos allekirjoittaisin työsopimuksen). Työ alkaisi 15.5.
Tokasta duunista saa yli tuplasti palkkaa, mutta kestää tällä tietoa 2kk. Saattaa jatkua pidempäänkin, mutta ei täysin varmaa. Työ on mieleistä, työajat joustaa. (Tämän työn olen itse löytänyt).Työ alkaisi vasta 12.6.
Itse tahtoisin mennä tuohon tokaan duuniin, mutta menee vähän talous kireelle, jos kieltäydyn tästä ekasta työkkärin tarjoamasta duunista: Saan varmaan karenssia siitä päivästä lähtien, kun ekan duunin työnantajalle selviää, etten ajatellut tulla sinne töihin. Vai miten homma toimii?
Entäpä sitten, kun tämä toka työ mahdollisesti loppuu? Ilmoittaudun taas työttömäksi työnhakijaksi, mutta onko minulla edelleen jokin karenssi päällä enkä saa työttömyyskorvausta, kun minua rangaistaan siitä etten ottanut 3kk sitten ekaa duunia vastaan? Tai 2kk sitten, millä syklillä tämä TE-toimistolle selvinneekään?
Kommentit (24)
Ilmoita kumpaankin työpaikkaan että sait toisen työn. Sen jälkeen jatkat työttömyyskorvauksella elämistä.
Oletko varma, että ensimmäinen työpaikka ilmoittaa työkkäriin, että olet työstä kieltäytynyt? Eihän se työpaikka tiedä, että työkkäri on sinut määrännyt työtä hakemaan, eikä heillä kai ole motivaatiota mitään ilmoitella eteenpäin. Voit ilmoittaa heille, että valitettavasti löysit itsellesi paremmin sopivan työn.
Vierailija kirjoitti:
Mene ensin ekaan paikkaan ja koeajalla lähdet sitten siihen kiinnostavampaan paikkaan.
Koeaikapuru syyksi et sitten sano parempaa paikkaa vaan juuri nuo mitä alkuun kirjoitit: työajat ei jousta yhtään, mikä on liian vaikeaa.
Ymmärräthän, mikä ero on työsuhteen purkamisella ja irtisanoutumisella?
Kakkonen on ykkönen!