Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asunnon hinta 750 000 euroa - tuttava haukkui meitä idiooteiksi

Vierailija
03.05.2017 |

Ostimme äskettäin miehen kanssa 750 000 euroa maksavan uuden asunnon. Kun tuttavamme kuuli hinnan, jonka asunnosta maksoimme, hän haukkui meidät idiooteiksi, kun maksoimme noin paljon omasta asunnosta. Kyseessä on kerrostalo-osake ja uusi asunto. Olemme todella tyytyväisiä asuntoomme ja meidänhän se on, joten tuttavan ilkeily ei pitäisi vaikuttaa, mutta nyt mietityttää, että onko tämä nyt niin epätavallista?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kerrot asunnon hinnan muille? Eikö riitä että he ihailevat itse asuntoa, pitääkö sitä hintaakin ihailla? Ei ole sinulta kovin tyylikästä.

No aika moni vieras on niin utelias, että kysyy suoraan paljonko maksoi. Mitä siihen voi vastata?

Vierailija
22/42 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat sitten kateellista porukkaa! Onnea ap, harvalla on mahdollisuus sijoittaa tuon hintaluokan asuntoon. Tuttavanne on itse idiootti - tai kateellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä nyt tollaista velkataakkaa ottaisi. Eihän tota edes koskaan omaksi saa maksettua.

Millä perusteella? AP ei kertonut lainaosuutta, tulojaan tai onko tulevaisuudessa odotettavissa esim. kookkaita perintöjä, palkankorotuksia tms.

Vierailija
24/42 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kerrot asunnon hinnan muille? Eikö riitä että he ihailevat itse asuntoa, pitääkö sitä hintaakin ihailla? Ei ole sinulta kovin tyylikästä.

No aika moni vieras on niin utelias, että kysyy suoraan paljonko maksoi. Mitä siihen voi vastata?

Näin juuri: emme tietenkään ole kehuskelleet hinnalla, mutta kun sitä kerran kysyttiin, niin vastattiin rehellisesti. 

Tuloista: meidän nettotulot on yhteenlaskettuna 7 000 eur/kk. Ja yhtiövastike on hieman päälle 300 eur/kk. Joku täällä hyvin arvioi asunnon kokoakin eli kyseessä on hieman reilu 100 m2:n asunto. 

Ap

Vierailija
25/42 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ainakin sanonut suoraan, etten välitä puhua raha-asioista. Kyllähän moni voi päätellä suunnilleen paljonko asunnon arvo on, mutta musta hinnoista puhuminen tuttaville on jotenkin tyylitöntä.

Vierailija
26/42 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri: emme tietenkään ole kehuskelleet hinnalla, mutta kun sitä kerran kysyttiin, niin vastattiin rehellisesti. 

Tuloista: meidän nettotulot on yhteenlaskettuna 7 000 eur/kk. Ja yhtiövastike on hieman päälle 300 eur/kk. Joku täällä hyvin arvioi asunnon kokoakin eli kyseessä on hieman reilu 100 m2:n asunto. 

Ap

Keksit koko jutun.

Vierailija
27/42 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset tulot teillä on, kun pankki myönsi noin suuren lainan näinä vaikeina aikoina? Vai pystyittekö maksamaan asunnon ilman lainaa?

Vierailija
28/42 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan tuolla summalla pitäisi kaiken järjen mukaan pystyä hankkimaan kokonainen kerros omaan käyttöön. Ei pankki tuollaisia summia ainakaan tavalliselle palkkatyöläiselle lainaa, joten kyseessä lienee muutaman sukupolven kasvattama perintöpotti. Onko sijainti edes sellainen, että kun asunnon sitten joskus myy, niin saa omansa vähintään kaksinkertaisena takaisin. 

Vierailija
29/42 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me maksettiin 550.000 euroa 110 m2:n asunnosta. Silloin mietittiin, että tulikohan tehtyä hyvät kaupat. Nyt naapurista myytiin asunto 750.000 euron hintaan. 

Vierailija
30/42 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalo-osakkeesta en maksaisi noin paljon, koska kerrostalo asunto ei ole koskaan täysin oma. Kiinteistö, maa, tontti ja metsä: ne voit ostaa omaksi etkä vain hallinnoi.

Vierailija
31/42 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli edellisestä asunnosta saatu rahoitus eli 300 000 euroa käytettävissä. Lainaa olemme molemmat ottaneet reilut 200 000 eur eli erilliset lainat. Ei mielestäni mitenkään ihmeellisen suuria lainoja. Bruttotulot minulla n. 5 800 euroa, miehellä hieman vähemmän. Minulla erittäin vakaa työtilanne, miehellä ei niinkään. 

Ap

Vierailija
32/42 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi asunto ja yhtiövastike 300 euroa!!

Älä nyt jauha paskaa!

Vierailija
33/42 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt jauha paskaa!

Hoitovastike?

Monessa uudessa taloyhtiössä ei lyhennetä yhtiön lainaa ensimmäiseen kolmeen vuoteen.

Vierailija
34/42 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt jauha paskaa!

Hoitovastike?

Monessa uudessa taloyhtiössä ei lyhennetä yhtiön lainaa ensimmäiseen kolmeen vuoteen.

Mä kysyin yhtiövastiketta! En hoitovastiketta.

Vierailija
35/42 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä on aikas idiootti mikäli vielä meinaa itse asustella siinä, mikäli tarkoitus on esim. täälläsitämainostaa, on edeleen idiootti. Melkein smakunmolisi hankkinut peltilehmän, suheessa käypään arvoon.

Noita ku n on ammattilaisena joskus juttuja joskus seurannut. Se on vaan pirun tyhmää hankkia liian kallis ja/tai liianhalpa kämppä, edes omaan käyttöön.

Vierailija
36/42 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt jauha paskaa!

Hoitovastike?

Mä kysyin yhtiövastiketta! En hoitovastiketta.

No yhtiövastike = hoitovastike, jos rahoitusvastiketta ei makseta muutamaan ekaan vuoteen, joten tuossa oli aiemmin mainittu. Ei tarvitse olla ruudinkeksijä ymmärtääkseen tämän. Rahoitusvastikkeen suuruus määritellään sitten, kun sitä aletaan maksaa. 

Vierailija
37/42 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kysynyt mitä ne maksaa hoitovastiketta, kysyin paljon on yhtiövastike? Aika oleellinen asia, eikä tarvitse olla ruudinkeksijä vastatakseen kysyttyyn kysymykseen.

Vierailija
38/42 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin asunnon nykyinen arvo on noin 700.000€. Viisi vuotta sitten maksoimme vähän yli 500.000 euroa ja se tuntui hurjan kalliilta, mutta kun unelma-asunto Töölössä tuli vastaan, niin ostettiin pois. Saatiin entisestä kolmiosta noin 300.000€ ja siinä oli vielä jonkun verran velkaa, maksettiin pois. Uutta lainaa otettiin 220.000€ ja sitä on viiden vuoden aikan lyhennetty 60.000 eli lainaa on vielä jäljellä 160.000€.

Vierailija
39/42 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidänkin asunnon nykyinen arvo on noin 700.000€. Viisi vuotta sitten maksoimme vähän yli 500.000 euroa ja se tuntui hurjan kalliilta, mutta kun unelma-asunto Töölössä tuli vastaan, niin ostettiin pois. Saatiin entisestä kolmiosta noin 300.000€ ja siinä oli vielä jonkun verran velkaa, maksettiin pois. Uutta lainaa otettiin 220.000€ ja sitä on viiden vuoden aikan lyhennetty 60.000 eli lainaa on vielä jäljellä 160.000€.

Meillä yhtiövastike on 4,10€/m2

Vierailija
40/42 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli edellisestä asunnosta saatu rahoitus eli 300 000 euroa käytettävissä. Lainaa olemme molemmat ottaneet reilut 200 000 eur eli erilliset lainat. Ei mielestäni mitenkään ihmeellisen suuria lainoja. Bruttotulot minulla n. 5 800 euroa, miehellä hieman vähemmän. Minulla erittäin vakaa työtilanne, miehellä ei niinkään. 

Ap

Meillä olis just sama tilanne. :D

T. Lainasta kysynyt

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi