Vierailija

Olen 11 vuotiaan lapsen yksin huoltaja. Olin lapseni isän kanssa suhteessa aikanaan, mutta lapseni isä hylkäsi meidät koska hän ei halunnutkaan lasta. Hän suostui vain maksamaan elarit sillä ehdolla ettei enää kuule meistä koskaan.
Lapseni on jo vuosia ikävöinyt isäänsä ja haluaisi kovasti tavata hänet. Olenkin yrittänyt kaikkeni jotta lapseni isältä tulisi edes vähän ymmärrystä lapsensa huoleen, mutta hän on vain lopettanut elareitten maksun eikä halua nähdä lasta.
Voinko minä jotenkin pakottaa hänet tapaamaan omaa lastaan, asia olisi lapselleni tosi tärkeä jos hän näkisi isänsä edes kerran elämässä ? Lapseni on ihan rikki siksi ettei hän voi nähdä isäänsä.

• ylös 0
  • alas 5

Kommentit (3)

Vierailija

Voit pakottaa maksamaan elareita mutta et tapaamaan. Minullakin on vaikea tilanne vähän vaan eri syystä sillä lapsen isällä todella outo naisystävä. Ehkä lapsesi pitää vaan hyväksyä tilanne.

Vierailija

Et voi pakottaa. Lapsen pitää hyväksyä tilanne niin surullista kuin se onkin. Löytyykö suvusta lapselle läheistä isähahmoa kuten pappaa tai eroa, jonka kanssa voisi viettää aikaa? Ei tietenkään korvaa isää mutta saisi jonkinlaisen miehenmallin ehkä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
yht

tässähän tämä lasten ja etävanhemman ongelma meneekin ristiriitaan , kun sanotaan , että etävanhempaa ei voida pakottaa tapaamaan  lastaan ja lapsi haluais tavata etävanhemman . tällöinhän lasten etu ei toteudu. oli lapsi minkä ikänen tahansa. oli yksinhuoltajuus tai yhteishuoltajuus , niin sama asia. yhteishuoltajuudessa vaan asiat ovat monimutkaisempia ja lähivanhemmalla suurempi vastuu siitäkin että lasten etu toteutuis etävanhempaakin kohtaan, se on vain vaikemapaa asiaa yrittää toteuttaa jos etävanhemalla aina jokin syy että ei voi tavata lastaan.  ja tälle asialle ei voi mitkään viranomaisetkaan mitään , huolimatta siitä onko sopimusta vai ei. sopimusrikkomuksesta puhutaan , mutta se tuntuu olevan vain pelkkää sanoja ja tyhjää paperia sillä , sitä ei kukaan pysty seuraamaan toteutuuko ne tapaamiset ja jos ei niin millä perusteella ei toteudu.  olen luottoni menettänyt kaikkiin viranomaisiin jo 15 v ajan . vaikka kuinka asioita yrität saada selvitettyä niin siitä huolimatta saa kuulla , että ei voida mitään ja että ei voida pakottaa etää tapaamaan jos ei ole valmis. valmis??!! onko etä valmis vasta sitten kun lapsi esim. aikuinen.on monia lakeja jotka menevät täysin ristiriitaan lasten etujenkin kanssa. ja on niin monelaisia vanhempia kuin ihmisiäkin joilla lapsia on.  harmi vain että suurin osa näistä vanhemmista on sellaisia jotka eivät olisi ansainnu edes lasta. harmillisen pieni osa vanhemmista on sellaisia jotka oikeasti tekevät kaikkensa lastensa eteen.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.