Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista tyypillinen 40-votiaan elämä on asuinpaikkakunnallasi? Onko sellaista edes?

Vierailija
03.05.2017 |

Tajusin juuri, että oma lähipiirini on tässä suhteessa hyvin sekalaista sakkia. Löytyy kaikkea sinkusta perheelliseen ja omakotiasujasta maailmanmatkaajaan, joka omistaa suurin piirtein vain vaatteet päällään.

Miten muilla? Asun siis Helsingissä, olen 40-vuotias.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

40-vuotiaan. Olipa vaikeaa kirjoittaa noin  lyhyt teksti oikein. :D

Vierailija
2/5 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myöskin Helsingistä enkä voi sanoa mitään tyypillistä ikätovereistani muuta kuin, että suurin osa opiskelee parhaillaan. Työelämää kaikilla jo takana sen verran, että on leipiintynyt tai sitten on saatu kenkää ja opiskellaan uutta ammattia. Itsekin opiskelen toista korkeakoulututkintoa toiselta alalta. Mitä tulee perhekuvioihin, niin osa on edelleen parikymppisenä muodostetuissa suhteissa, toiset toisella kierroksella, lapsia on tai ei. Omaisuuden kanssa sama, osalla omaisuutta alkaa olla jo reippaastikin kun taas toiset elävät kädestä suuhun. Itse ole toisessa avioliitossani ja pienen lapsen äiti, varallisuutta meillä alkaa olla koossa jo kivasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juuri noin vaihtelevaa kuin alussa kuvasit,sama se missä sitä asuu,ihmiset tekee erilaisia valintoja ja elävät sen mukaan =)

Itse lähdössä juuri matkalle huomenna,sit kesä lomaillen vapaudessa ja syksyllä taas jatkan hoitoalan keikkalaisena .Nää on niitä valintoja...miten viettää aikansa.

Ja löytyy oma kämppä ja mökki,ettei oo tarvinnut niistäkään tinkiä.

Vierailija
4/5 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienemmästä kaupungista, mutta monenlaista kulkijaa täälläkin on samassa ikäluokassa. Alanvaihtajia, uratykkejä, taiteilijoita, lapsia kotona hoitavia äitejä tai isiä, parisuhteessa, sinkkuja tai yksinhuoltajia. Toki lukumäärällisesti esimerkkejä varmasti Helsinkiä vähemmän, mutta kyllä aina se joku yksi, joka asuu puolet vuodesta ulkomailla tai pariskunta, jolla ei ole lapsia mutta viisi koiraa. Mistään maaseudusta ei kuitenkaan siis ole kyse vaan kaupungista, jossa on korkeakoulu.

Vierailija
5/5 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on älytön. Katso Tilastokeskuksen sivuilta, miten nelikymppiset missäkin kategoriassa suhteutuvat. Muuten kaikki kuvailut "tyypillisestä elämästä" ovat vain ihmisten havaintoja omasta lähipiiristään. Korkeintaan saat käsityksen siitä, millaiset ihmiset vastaavat tällaisiin aloituksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi