Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidän vapaaehtoisesti lapsettomia hirmu rohkeina

Vierailija
03.05.2017 |

Ja oikeastaan kaikkia muitakin, jotka uskaltaa elää elämäänsä omantuntonsa eikä ympäristön paineiden mukaan :)

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. T: vapaaehtoisesti lapseton 

Vierailija
2/31 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin vapaaehtoisesti lapsettomat pitävät vapaaehtoisesti lapsettomia rohkeina ja vaikka mitä. Mitä on aikuisuus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, toisaalta itse lapsettomana pidän myös "lapsellisia" rohkeina jossain määrin. Tai oikeastaan äitejä, koska itseäni etenkin raskaus ja synnytys pelottaa. Miehethän nyt voi siittää lapsia sinne sun tänne, ei rohkeutta vaadita.

Vierailija
4/31 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, toisaalta itse lapsettomana pidän myös "lapsellisia" rohkeina jossain määrin. Tai oikeastaan äitejä, koska itseäni etenkin raskaus ja synnytys pelottaa. Miehethän nyt voi siittää lapsia sinne sun tänne, ei rohkeutta vaadita.

Miksi raskaus pelottaa?

Vierailija
5/31 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin vapaaehtoisesti lapsettomat pitävät vapaaehtoisesti lapsettomia rohkeina ja vaikka mitä. Mitä on aikuisuus?

Joo niinpä tietenkin. Itse ehdin just kirjoittaa tuon kolmoskommentin ja sitten näin tän. Ollaanhan me lapsettomat vaan niin itsekkäitä.

Vierailija
6/31 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä sano että aikuisuus kulminoituu sinun mielestä lastentekoon. :D

Kyllä minä tiedän aikuisia ihmisiä jotka perheellisiä ja eivät ajattele negatiivisesti sellaisista

henkilöistä jotka eivät halua lapsia. Minä en halua enkä teekään ikinä lapsia ja kukaan näistä tuntemistani ei ole ihmetellyt ja jeesustellut asiaa sen kummemmin. Se on jokaisen oma valinta. Joillain se ei edes ole valinta. Minua ei kosketa pätkääkään jos jonkun mielestä nyt olen lapsellinen ja itsekäs yms.

T. N28

Vierailija
7/31 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joskus ahdistuin kaverin vapaaehtoisesta lapsettomuudesta, mutta se sai mut tajuamaan että se oli ahdistusta omasta lapsettomuudesta. Siis kun itse olin aina halunnut lapsia niin "luulin" tai jotenkin tunsin, että kukaan ei vaan VOI jäädä lapsettomaksi ilman että se olis hirvee pettymys. Kaveri sitten kysyi että miten paljon pettyisin jos en saisi kilpikonnaa

"???? No en yhtään"

"Täsmälleen"

Sitten jotenkin tajusin :)

Vierailija
8/31 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi raskaus pelottaa?

Ennemmin vois kysyä mikä siinä EI pelota :D Esim. kehon muuttuminen, raskausoireet ym., mutta ehkä pahimpana se, kun oman siskon molemmat raskaudet oli niin vaikeita (käytännössä kaikki meni pieleen) ja toinen lapsi vammautui jne. Melkein unohtanut sen, että joillain kaikki voi mennä normaalisti/hyvin.

Vierailija
9/31 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole itsekkäämpää kuin oma lapsi. Se on 100% biologista halua vailla mitään muuta ajatusta, kuin että "haluan haluan haluan"

Adoptoikaa, niin voitte puhua jotain altruismistanne :)

Vierailija
10/31 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi raskaus pelottaa?

Ennemmin vois kysyä mikä siinä EI pelota :D Esim. kehon muuttuminen, raskausoireet ym., mutta ehkä pahimpana se, kun oman siskon molemmat raskaudet oli niin vaikeita (käytännössä kaikki meni pieleen) ja toinen lapsi vammautui jne. Melkein unohtanut sen, että joillain kaikki voi mennä normaalisti/hyvin.

Nuo muut syyt ymmärrän, mutta kehon muuttumista ja raskausoireita en todellakaan ymmärrä. Mitä siitä, että tulee iso maha ja on aamupahoinvointia!!

Vierailija
11/31 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiys se rohkeutta on. Tai siis vanhemmuus. Sydän syrjällään saa olla.

Vierailija
12/31 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi raskaus pelottaa?

Kivut, mahdollinen vaummautuminen, mahdolliset pysyvät fyysiset ongelmat, kropan muuttuminen, lapsen terveys, elämän muuttuminen, väsymys, pelko siitä, että inhoaisin lastani väsymyksen vuoksi...

Tykkään lapsista, mutta tällä hetkellä oma lapsi ei ole minulle riskien ottamisen arvoinen.

Vierailija
13/31 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ihan hienoa. Itse myös pidän äitejä rohkeina. Mua vaan lähinnä ahdistaa ajatus loppu elämän pituisesta sitoutumisesta, josta lapsi on tietenkin se ns. pahin. Siitä pitää pitää huolta ja kasvattaa ja auttaa, eikä siitä voi oikeen ottaa lomaa silloin kun haluaa. Lapset vie myös kauheesti rahaa. Jos ryhmäpainetta ei oteta huomioon, onhan se lapsettomuus pirun paljon helpompi valinta.

Vierailija
14/31 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos lasta ei halua niin sitä ei halua. Musta kuulostaa ihan samalta, jos joku sanoo et kaikkien pitäs hoitaa dementikkoa "se on rohkeutta, saa olla sydän syrjällään ja rakastaa. Tietty rankkaa, mut kyl se lopulta muuttuu vuodepotilaaksi ja sitten kuolee, ei se ikuisesti kestä!"

Ahaa... Vaikka lapsi olisi enkeli maan päällä, ja synnytys olisi nektaria ja hunajaa jonka jälkeen vartaloni olisi kuin huippumallin, niin en haluaisi lasta. Kiitos vaan :)

Vierailija
15/31 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti. Kyllähän se tuntuu hurjalta tehdä tietoisesti elämästään ihan erilaista kuin suurimmalla osalla muita. Ja oudolta myös, ihan kuin omat aivot olisivat jotenkin tosi poikkeavat, kun ne eivät pysty tuottamaan sitä halua hankkia lapsia.

Vierailija
16/31 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thanks! T. Vapaaehtoisesti lapseton N28

Vierailija
17/31 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en. Mielestäni vapaaehtoisessa lapsettomuudessa ei ole mitään sen rohkeampaa kuin lasten saamisessa/hankkimisessakaan. Jokainen tekee omat valintansa, tässä yhteiskunnassa se ei onneksi ole kenenkään muun päätettävissä.

Vierailija
18/31 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomilla on todella helppoa.

Vierailija
19/31 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä että osaa ja uskaltaa tehdä elämänsä valinnat omien haaveiden, kapasiteettien yms mukaan, ei siksi että jotain "kuuluu" tehdä.

Lapsellista ajatella että lapsettomat olisivat itsekkäitä "ikinuoria" ja lapsia hankkivat sen sijaan vastuullisia, kypsyneitä ja epäitsekkäitä.

Molempia on molemmissa.

Vierailija
20/31 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomilla on todella helppoa.

Älä vain sano että ihan vakavissasi tuon kirjoitit.