Vierailija

Vai onko karismaattinen ihminen aina mukava ja miellyttävä?

• ylös 0
  • alas 2

Kommentit (16)

Vierailija

Kaikissa ihmisissä on inhottava puoli.

Kokemukseni mukaan karismaattisissa ihmisissä tavallista useammin. Ehkä he laskelmoivat, että pärjäävät kuitenkin karismansa ansiosta vaikka ovatkin kusipäitä.

• ylös 16
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

EI ole aina mukava ja miellyttävä, pohjimmiltaan, vaikka ulospäin voi näin olettaakin. Karismaattinen henkilö voi olla jopa psykopaatti tai narsisti.

• ylös 15
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kaikissa ihmisissä on inhottava puoli.

Kokemukseni mukaan karismaattisissa ihmisissä tavallista useammin. Ehkä he laskelmoivat, että pärjäävät kuitenkin karismansa ansiosta vaikka ovatkin kusipäitä.

Tarkoitin sanoa, tavallista voimakkaammin eikä useammin

Vierailija

(Lähes) aina mukavat ja miellyttävät ihmiset eivät ole niitä karismaattisimpia vaan hiljaisempia ja "vaatimattomampia", ei niin huomiohakuisia.

Karismaattiset usein ovat -etenkin kotona- aika pirullisia.

• ylös 16
  • alas 0
Vierailija

Joskus joutuu pettymään. Se erittäin ystävällinen ihminen jopa melkein yliystävällinen on yleensä oikeasti jotain ihan muuta. Ainakin kun on suomalaisista kysymys. Yleensä tuollaisen ihmistyypin ystävällisyys on vain keino päästä sinuun käsiksi. Siis esim. urkkia tietoja jotta voisi puhua sinusta paskaa muille.

Vierailija

Pääasia, ettei esitä kotona karismaattista ja ole sitten välillä paskiainen. Jolloin tietenkin esittää myös muualla karismaattista mutta harvemmin paskiainen. Sellainen tuo kukkia mutta pettää -mies olisi aivan kauhea.

Vierailija

Harmillisen usein nämä erityisen karismaattiset henkilöt, jotka saavat keskustelukumppaninsa tuntemaan olonsa erityiseksi ja säteilet hyvää oloa ympärilleen, ovat syvemmän tutustumisen jälkeen sietämättömiä ihmisiä. On se kullattu kuori, jonka alta löytyy katkera, pahansuopa ihminen. Perhe ja läheiset eivät juurikaan näe sitä karismaattisuutta, mitä nyt voivat ihmetellä, kun ihminen on muiden seurassa niin rakastettava, hyvätapainen ja huomioonottava, mutta kun kotiovi sulkeutuu, pääsee helvetti irti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Harmillisen usein nämä erityisen karismaattiset henkilöt, jotka saavat keskustelukumppaninsa tuntemaan olonsa erityiseksi ja säteilet hyvää oloa ympärilleen, ovat syvemmän tutustumisen jälkeen sietämättömiä ihmisiä. On se kullattu kuori, jonka alta löytyy katkera, pahansuopa ihminen. Perhe ja läheiset eivät juurikaan näe sitä karismaattisuutta, mitä nyt voivat ihmetellä, kun ihminen on muiden seurassa niin rakastettava, hyvätapainen ja huomioonottava, mutta kun kotiovi sulkeutuu, pääsee helvetti irti.

Kuvailit äitini. Keski-iässä olen vielä monelta osin rikki ja toimintakyvytön ah, niin kultaisen ja ihanan äitini jäljiltä.

Vierailija

Karismaattiset ihmiset ovat usein hyvin ristiriitaisia eli kyllä, karismaattinen osaa olla sekä maailman ihanin että maailman pirullisin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi, ja ikävä kyllä monella onkin.

Jep. Itse olen myös huomannut sen, että kun sen karismaattisen ihmisen pimeän puolen pääsee vain kerrankin näkemään, niin sen jälkeen hänen karismansa on minun silmissäni mennyttä. En vain pysty enää katsomaan ja kuuntelemaan häntä ihaillen, kun tiedän, kuinka sairas ihminen siellä takana lymyää. Nuorempana olin melko naiivi ja hyväksynnänhakuinen, ja näihin karismaattisiin tuli langettua useampaankin kertaan. Nykyään osaan pysytellä heistä etäällä ja vasta sitten saatan tehdä lähempää tuttavuutta, jos huomaan arkisissa tilanteissa, että tyyppi on ok.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.