Vanhan talon vesivahinko
Kyseessä vanha, asumaton talo jossa talvella oli pieni vesivahinko.
Vakuutus korvaisi 75% ja itse pitäisi maksaa 25% remontista.
Talo on aika huonokuntoinen. En usko että kukaan tulee koskaan asumaan siellä. On sivussakin.
Vakuutusyhtiön mielestä kannattaa ilmanmuuta korjata mutta mua mietityttää.
Korjaisitteko te?
Tietty talosta saa silloin jotakin jos remontoi ja myy. Siihen kuuluu vähän peltoa ja metsää.
Onko järkevää tehdä remonttia?
Kommentit (12)
Jos talo on ollut kylmillään niin ei kannata remontoida.
Talo on ollut kylmillä talven yli.
Mietityttää vain tuo kun vakuutusmiehen mielestä kannattaa korjata.
Ap
Minä korjaisin. Tykkään pelastella taloja. Kun kerran kuluistakin saat vakuutusyhtiöltä. Ja vain keittiön lattiasta kyse.
Niin ei kai se sillai iso remontti ole kun uusi lattia vaan.
Ap
Mitä sitten, jos on kylmillään talvisin. Ihan normaalia pitäö kesämökki tai kesämökkinä pidetty entinen jonkun kotitalo kylmillään.
Talo, jossa asumme nyt, oli vuosia kylmillään. Isäni lapsuudenkoti oli 10 vuotta kylmillään ennen myyntiä. Nyt siinä asuu onnellinen perhe ja on ollut asuttuna 30 vuotta. Mieheni mummola on talvet kylmillään, kun mummonsa on kuollut 70-luvulla.
Hirsirunkoisen talon korjaisin, purueristeistä en.
Ainakin purkaisin ne kastuneet eristeet yms pois. Vaikka sitten jättäisi lattiattomaksi, niin lattianiskat kuivuu kunnolla eikä lahoa muhjuksi.
Hirsirunkoinen kannattaa ehdottomasti korjata. Onko talossa hyvin tuulettuva rossipohja? Minkälainen vahinko on? Jos vaan yksittäinen putkivuoto liki alkuperäismateriaalisessa rossipohjatalossa niin luultavasti isoa vahinkoa ei ole edes käynyt eikä korjaustyökään ole lattian avaamista ja eristeiden kuivattamista hankalampaa. Jos taas muovia ja lasivillaa ja betonia niin sit vaatii vähän huolellisempaa paneutumista.
On rossipohja. Vesi tuli jäätyneestä vesimittarista lattialle. Päähana oli kiinni mutta putkia ei oltu tyhjätty vedestä.
Noin puolet keittiön lattiasta on vahingoittunut sekä pieni huone keittiön vieressä.
Ap
Eli keittiön lattia pitäisi uusia kokonaan.
Ap