Vierailija

Siis tapahtuuko tätä? Eikös se ole vähän niin kuin olisi paskalla ja kutsuvieraat siinä ympärillä?

Monillahan ei sitä miestä nykyään edes ole eli se ei ole heille ongelma. Se baaripanon on parempikin pysyä kotona eli tämä koskee nyt lähinnä muita.

• ylös 9
  • alas 16

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Huono provohan tämä on. Mutta kuitenkin.
Onko oma mies vieras?
Onko lapsi kasa paskaa?
Mitä tekemistä baaripanolla on oman miehen kanssa? Kukaan tuskin sitä yhden illan juttua on kutsunut synnytykseen mukaan.

• ylös 20
  • alas 1
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Synnytys voi olla pitkä ja kätilöillä kiirettä. On kurja olla pitkiä aikoja yksin kovien supistusten aikana. Osa haluaa synnyttää ilman miestä, osa ei. Itse olen kiitollinen, että mies oli mukana, hänestä oli paljon apua ja tukea minulle. Olihan ne lasten syntymät miehellekin ainutlaatuisia kokemuksia.

• ylös 18
  • alas 0
Vierailija

Joku kätilö voisi arvioida millä prosentilla on mies mukana. Ei löydy tietoa netistä. No, ehkä ei haluta aiheuttaa painetta kellekään sen isän mukanaolon suhteen.

Vierailija

Voiko nainen kieltää miestä tulemasta synnytykseen? Siis esim aviopari ja vaikka ekan lapsen syntymä ja nainen sanoo ettei miehellä ole sinne asiaa. Onhan se miehenkin lapsi.

Vierailija

Olen raskaana ja ajatus synnyttämisestä yksin sairaalassa suorastaan kauhistuttaa. Tottakai mies tulee mukaan. Ollaan tosin sovittu, että keskittyy "yläpäähän" eli meikän tukemiseen, eikä katso kun vauvan pää tulee ulos, repemistä yms, kun en sitä itsekään nää eikä varmasti ole kaunista katsottavaa.

• ylös 15
  • alas 1
Vierailija

Suurin osa haluaa että mies on mukana. Ja suurin osa miehistä haluaa nähdä oman lapsensa syntymän.

Minulla mies oli mukana molemmissa synnytyksissä mutta minun toiveestani pysyi "yläpäässä" tukemassa minua ja kätilö hääri "alapäässä".

Vaikka mieheni on ihan fiksu niin hän kuvitteli jostain syystä että synnyttämien olisi helpompaa kuin se oli. Teki siis miehelle hyvää nähdä kuinka kovan työn takana se vauvan syntymä oli.

• ylös 21
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voiko nainen kieltää miestä tulemasta synnytykseen? Siis esim aviopari ja vaikka ekan lapsen syntymä ja nainen sanoo ettei miehellä ole sinne asiaa. Onhan se miehenkin lapsi.

Voi tietenkin. Synnytys on kuitenkin ensisijaisesti naisen kokemus, ei lapsen. 

• ylös 12
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Suurin osa haluaa että mies on mukana. Ja suurin osa miehistä haluaa nähdä oman lapsensa syntymän.

Minulla mies oli mukana molemmissa synnytyksissä mutta minun toiveestani pysyi "yläpäässä" tukemassa minua ja kätilö hääri "alapäässä".

Vaikka mieheni on ihan fiksu niin hän kuvitteli jostain syystä että synnyttämien olisi helpompaa kuin se oli. Teki siis miehelle hyvää nähdä kuinka kovan työn takana se vauvan syntymä oli.

Meillä miestä todenteolla pelotti synnytys, ehkä enemmän kuin minua. Ei ollut jättämässä minua yksin mutta sovittiin että saa poistua kun alkaa todella tapahtua. Siinä se oli koko ajan enkä ikinä unohda sitä ilmettä kun näki lapsensa ensimmäisen kerran.

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Jos minun vaimo olisi kieltänyt tulemasta mukaan synnytykseen olisin varmaan ilmoittanut, että lähden tästä pariksi viikoksi viettämään isyyslomaa ja kalastamaan mökille. Lapsen syntymä on upea kokemus myös miehelle ja on väärin että nainen sen voi kieltää yksipuolisesti. Yhdessä se lapsi on kuitenkin laitettu alulle ja tarkoitus kasvattaa.

• ylös 7
  • alas 14
Vierailija

Mä en halunnut miestä mukaan eka kerralla, koska en kokenut saaneeni häneltä tukea raskausaikana. Tämä ei siis ollut mikään kosto vaan ajattelin puhtaasti omaa hyvää oloani. Pelkäsin synnytystä enkä osannut luottaa miehen kykyyn turvata oloani. Siskoni sen sijaan oli mukana alkuraskaudesta asti ja pyysin hänet myös synnytykseen. En voisi olla tyytyväisempi.
Toisen lapsen kohdalla miehen käytös onneksi muuttui ja hän oli mukana niin raskausaikana kuin sitten synnytyksessäkin.

• ylös 13
  • alas 1
Vierailija

Minä synnytin ilman miestä. Tällä oli ollut muutama viikko sitten sikainfluenssa ja käytännössä heittivät ulos sairaalasta kun ei voi ottaa mitään riskejä että se pääsisi siellä leviämään. Katuu vieläkin sitä ettei ollut lasta silloin näkemässä.

Vierailija

Jos ei ole ihan varma syntyykö saman värinen lapsi kuin mitä mies on niin sitä mielellään on ihan yksin synnyttämässä..

Vierailija

Mä halusin miehen mukaan ekaan synnytykseen, mutta mies ei halunnut tulla, ja loppujen lopuksi olikin hyvä, ettei tullut. Ei hänellä siellä olisi ollut mitään virkaa. Seuraaviin synnytyksiin en häntä ekan kokemuksen perusteella halunnutkaan eikä onneksi mieskään halunnut. Hänellä oli silloin tärkeämpi rooli olla kotona lasten kanssa kuin silittämässä mua.

Vierailija

Ekassa synnytyksessä minulle tehtiin p***suolenhuuhtelu. Siinä kun ripuloin pöntöllä karmeissa supistuksissa ja mies valutti käsisuihkulla lämmintä vettä selkääni ajattelin, että seisookohan sillä enää koskaan minun seurassa. Hyvin on seissyt ja toinenkin lapsi saatiin yhdessä tehtyä ja ulos puserrettua.

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Kaverin mies oli just pettäny ennen synnytystä. Nainen ei saanut itseään rennoksi ja oli surun murtama miehen paikalla olemisen vuoksi, ei kehdannut kieltääkkään ja synnytys hidastui -> hätäsektio lopulta happivajeesta. Myöhemmin kävivät asiaa sypepolilla ja nainen kertoi ettei tuntenut oloaan turvalliseksi miehen läsnä olessa.
Kätilö kertoi että synnytykseen vaikuttavat hormonit ja naisen tulee kokea olonsa turvalliseksi. Jos ei koe hormonit hidastavat synnytystä -> luonto hoitaa, ettei lapsi synny turvattomuuden keskelle elävänä.
Tämä on yksi syy miksi pelkosektio on ihan oikea dg, eikä ketään pakoteta synnyttämään, jos nähdään ettei äiti siihen kykene esim. lapsuudessa koetun hyväksikäytön jälkeen.
Vaginismista kannattaa myös lukea. Se on ykai synnytystä hidastava ja se on osittain psyykkinen vaiva, joka oireilee voimakkaasti fyysisesti.

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Minä en halunnut miestä mukaan kumpaankaan synnytykseen. Olen sellainen että kun mulla on kipu ja tuska, jokin eläimellinen vaisto käskee mennä yksinäisyyteen kärsimään ja tulla ihmisten ilmoille vasta kun voin tulla täysissä voimissani. Hoitohenkilökunta toki oli pakko sietää, mutta miestä en halunnut mukaan. Hyvä vaan että se oli miehellekin helpotus, hän kun on panikoimaan taipuvaista tyyppiä ja pelkäsi että ei olisi kestänyt nähdä minua tuskissa - vitsaili että joutuisi vaan hoitajat hoitamaan pyörtyvää miestä synnyttäjän sijaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Jos minun vaimo olisi kieltänyt tulemasta mukaan synnytykseen olisin varmaan ilmoittanut, että lähden tästä pariksi viikoksi viettämään isyyslomaa ja kalastamaan mökille. Lapsen syntymä on upea kokemus myös miehelle ja on väärin että nainen sen voi kieltää yksipuolisesti. Yhdessä se lapsi on kuitenkin laitettu alulle ja tarkoitus kasvattaa.

Miksi noin lapsellinen ihminen on mennyt lisääntymään?
Siis oikeestikko oisit kiukutellu ja painunu mökille pariksi viikoksi ja nähny lapsen ekan kerran vasta parin viikon ikäsenä? Älä tee enempää lapsia ennen kuin aikuistut.
Liekköhän olet hyvä esimerkki pienelle viattomalle lapselle. Järkyttävää :/

Vierailija

15v kätilönä ja kaksi kertaa synnyttäjä on kieltäny isän läsnäolon (siis mun hoitaessa, on kait niitä enemmän ollu, mut tosi harvoin!!). kerran oli synnyttäjä, jonka mies sai olla paikalla , mut ei saanu katsoa synnyttäjää supistuksen aikana, kääntyi siis tuolilla toiseen suuntgaan kun supistus alkoi ja supistusten välissä sit oli äitiin päin. Se oli outoa!!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat