Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Reitti 611, jolla olisi tarkoitus mennä Rautatieasemalta Siltamäkeen. Reitti poikkeaa oudosti yhden pysäkin verran Vantaalle, sitten taas loput pysäkit Siltasaareen asti Helsingin puolella. Joutuuko tuosta pulittamaan seutulipun verran, vaikka määränpää ja lähtöpaikka ovat molemmat Helsingin sisällä? Tietysti kuskilta viimeistään selviää, mutta joudun käyttämään reittiä päivittäin seuraavan viikon ajan, joten olisi kiva varautua etukäteen...

• ylös 4
  • alas 0

Sivut

Kommentit (29)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Pääsee sisäisellä, lähtöpaikka ja määränpää ratkaisevat.

Ei pääse. Yritin ostaa junassa lipun Malminkartanosta Puistolaan (molemmat Helsingissä) mutta koska olin junassa, joka kulki Vantaan kautta, jouduin ostamaan seutulipun. Eihän konduktööri voi tietää jäänkö oikeasti Puistolan asemalla vai aiemmin Vantaalla.

• ylös 2
  • alas 26
Vierailija

Reittiopas ikävä kyllä ilmoittaa molempien esimerkkien (Siltamäki ja Malminkartano-Puistola) Vantaan kautta kulkeviin reitteihin hinnaksi 5,50 eli seutuhinta...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei pääse. Yritin ostaa junassa lipun Malminkartanosta Puistolaan (molemmat Helsingissä) mutta koska olin junassa, joka kulki Vantaan kautta, jouduin ostamaan seutulipun. Eihän konduktööri voi tietää jäänkö oikeasti Puistolan asemalla vai aiemmin Vantaalla.

olisit mennyt pasilan kautta eikä lentoaseman

• ylös 21
  • alas 1
Vierailija

Kyllä pääsee sisäisellä. Mulla oli työmatka ennen tuollainen, lähdin Helsingistä, bussi kävi kahden pysäkin ajan Vantaalla ja päätepysäkki (jolla jäin) oli Helsingissä. Siitä kävelin sitten 5min Vantaalle työpaikalle :-D

• ylös 15
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Pasilan kautta joutuu vaihtamaan junaa.

Vierailija

Käytännössä voit mennä sisäisellä, kuskilla harvemmin on kiinnostusta/aikaa painaa mieleen kunkin asiakkaan lippu ja kytätä peilin kautta jääkö oikeassa paikassa pois. Lisäksi busseissa me tarkastajat emme juurikaan käy, varmaan viime keväänä viimeksi olen itse tarkastanut bussissa lippuja. Teoriassa joudut kuitenkin ostamaan seutulipun ja jos "jäät kiinni" sisäisellä matkustamisesta, vastaat itse seurauksista.

Vierailija

Eikös 611:n päätepysäkki ole Tikkurilassa? Mielestäni se ratkaisee, ei ole Helsingin sisäinen linja. Vantaalla oli ainakin ennen Vantaan sisäinen linja, joka käväisi Helsingin puolella ja siihen riitti Vantaan sisäinen, koska linjan alku ja loppu olivat Vantaalla.

• ylös 2
  • alas 16
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ehkä, mutta pääsee kuitenkin sisäisellä lipulla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ja kestää pidempään. Mutta ehtisi kyllä vaihtaa junaa kertalipun voimassaoloaikana.

Vierailija

En ite oo koskaan ostanut seutulippua kun mennyt Kehä 1 alta 611 Siltamäkeen. Koskaan ei ole kuski tai tarkastaja valittanut mitään.

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä pääsee sisäisellä. Mulla oli työmatka ennen tuollainen, lähdin Helsingistä, bussi kävi kahden pysäkin ajan Vantaalla ja päätepysäkki (jolla jäin) oli Helsingissä. Siitä kävelin sitten 5min Vantaalle työpaikalle :-D

Sama täällä, vuosia jo käyttänyt sisäistä vastaavalla linjalla. Kuskia nyt ainakaan ei kiinnosta, ja tarkastajia näissä käy aniharvoin. Ja mahdollisuus että tarkastaja tulisi juuri sen yhden tai kahden "väärällä" puolella olevan pysäkin kohdalla, on lähes olematon. 

Enkä koe tekeväni edes moraalisesti väärin jos en maksa siitä että ajan bussin kyydissä pari minuuttia Vantaan puolella. Ei ne maisemat niin ihmeellisiä ole ;)

• ylös 18
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eikös 611:n päätepysäkki ole Tikkurilassa? Mielestäni se ratkaisee, ei ole Helsingin sisäinen linja. Vantaalla oli ainakin ennen Vantaan sisäinen linja, joka käväisi Helsingin puolella ja siihen riitti Vantaan sisäinen, koska linjan alku ja loppu olivat Vantaalla.

Ei sillä ole mitään väliä missä päätepysäkki on jos ei matkusta päätepysäkille asti. 

• ylös 14
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tämä oli siis vastaus tuolle, joka väitti että vain lähtö- ja määräasema merkkaavat. P-juna lähtee Helsingistä ja saapuu Helsinkiin, mutta sisäisellä lipulla ei pääse koska se käy Vantaan kautta.

Pasilan kautta toki pääsee sisäisellä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, vuosia jo käyttänyt sisäistä vastaavalla linjalla. Kuskia nyt ainakaan ei kiinnosta, ja tarkastajia näissä käy aniharvoin. Ja mahdollisuus että tarkastaja tulisi juuri sen yhden tai kahden "väärällä" puolella olevan pysäkin kohdalla, on lähes olematon. 

Enkä koe tekeväni edes moraalisesti väärin jos en maksa siitä että ajan bussin kyydissä pari minuuttia Vantaan puolella. Ei ne maisemat niin ihmeellisiä ole ;)

Jep. Tällä aiemmin käyttämälläni linjalla oli kyllä ihan sallittua käyttää Helsingin sisäistä kun kummatkin päätepysäkit olivat Helsingissä. Ne kaksi Vantaan puolella olevaa pysäkkiä (toiseksi- ja kolmanneksi viimeinen) olivat motarilla joka ilmeisesti kuuluu Vantaalle, mutta vielä sen motarin pohjoispuolella oli ihan pieni kaistale Helsinkiä kun oli jotenkin niin pöljästi vedetty ne kuntarajat. No, minuakos se ei haitannut, tuon pöljän kuntarajan takia minulta säästyi melkeinpä 600 euroa vuodessa B)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Höpönpöpöt. Ei tietenkään päätepysäkki ratkaise, vaan se mihin on menossa. Ajattelehan nyt kaikkia niitä linjoja tai lähijunia, jotka menevät kaupungista toiseen. Toki sisäisellä lipulla saat matkustaa saman kaupungin sisällä, vaikka kulkuväline jatkaisi vaikka minne.

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Ole hyvä ja varmista asia suoraan HSL:ltä niin ei tarvitse täällä arvuutella.

HSL asiakaspalvelu:
puh. 09 4766 4000
Ma-pe klo 7-19, la-su klo 9-17

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ja kestää pidempään. Mutta ehtisi kyllä vaihtaa junaa kertalipun voimassaoloaikana.

Itse asiassa P-junalla Malminkartanosta Puistolaan kestää 28 minuuttia kun taas I- ja K-junilla Pasilan kautta matka kestää vain 26 minuuttia (mukaanlukien vaihtoajan Pasilassa).

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat