SKAM -keskusteluketju (vol.2)
Päätin laittaa toisen keskusteluketjun pystyyn. Eiliset ongelmat eivät ole aikaisemmasta ketjusta poistuneet, vaan viestit edelleen katoavat saman tien, kuin ne sinne kirjoittaa. Katsotaan, jos tässä toimisi paremmin keskustelu.
Kommentit (1830)
Klippi ei tullut, mutta ei saa pyörimään Norjan ulkopuolella?
Vierailija kirjoitti:
Klippi ei tullut, mutta ei saa pyörimään Norjan ulkopuolella?
Siis klippi ON tullut, mutta näyttää olevan "lukossa" Norjan ulkopuolisille.
Isak+Even-twitterissä näkyi. Sivuilla en itse pystynyt katsomaan.
Tuskasta odottaa, et joku laittais sen youtubeen.. Miksköhän vanhat klipit pystyy edelleen kattomaan, mut tätä uusinta ei..
Jokohan nyt saatais jotain vastauksia kun Sana ja Isak sopivat tapaavansa koulun jälkeen. Se että Sana itse tarjoutui auttamaan Isakia kokeeseen lukemisessa varmaan tarkoittaa että haluaa puhua Isakin kanssa, siis muustakin kuin läksyistä.
Sara taitaa huomenna kaatua komeesti ja korkeelta...
Sana viestitti, että tarjoaa apua, koska kokee olevansa velkaa, koska veli ja kaverit hakkasi Isakin, johon Isak vastasi, että he eivät hakanneet häntä???
Nyt näkyy klippi myös sivuilla ulkopuolisille!
Voi Vilde. Toivottavasti sen tyhmyyttä ei anneta anteeksi. Joku raja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sana viestitti, että tarjoaa apua, koska kokee olevansa velkaa, koska veli ja kaverit hakkasi Isakin, johon Isak vastasi, että he eivät hakanneet häntä???
Mä ajattelin et se tarkoitti, et kyseessä ei ollut mikään "kunnon hakkaus" vaan ennemminkin yksi lyönti.
Mikä se sanatarkka käännös on?
Yhdessä oli käännetty, että "beat up" eli Elias ja kumppanit eivät hakanneet ja toisessa "punch" eli Elias ja kumppanit eivät lyöneet.
Olisin odottanut, että perjantain klipissä olis ollu enemmän ihmisiä. Luulis sen jakson päättävänä klippinä olevan jollain tapaa yllättävä ja sisältävän käänteitä, joten vaikea kuvitella, miten Sanan ja Isakin tapaaminen tarjoais mitään uutta esim. Yousefin ja Nooran tilanteeseen liittyen, minkä asian toivoisin itse jo etenevän. Yllättää, miten viime tippaan asioiden kokoaminen jätetään. Edellisjakson jälkeen tuntu, että nyt alkaa tapahtua ja ne ekat tän viikon klipit tarjos jotain uutta, mut nyt just ei oo tarjottu kamalasti mitään samalla tavalla tunteita herättävää.
Tääkin klippi oli aikamoista ajanhaaskuuta, vaikka tulihan siinä silti ilmi monta asiaa.. Tuntui vain niin tylsältä
Sana tapaa Isakin Evenin ja Isakin luona eli huomenna selviää tappelun taustoja melko varmasti ja kenelle se Evenin näkeminen nyt sitten oli kova paikka ja miksi.
Vilde on kyllä kunnon kyykäärme:/ Toivottavasti tytöt antavat pienen korjaavan palautteen tämän käytöksestä, eivätkä hyväksy hiljaisesti käytöstä.
Ihmetyttää eikö kukaan ole muka nähnyt Nooran ja yousefin säätöä syngissä, kun siihen ei olla sanallakaan viitattu? Luulisi jotenkin, että vaikka joku Pepsi maxeista olisi juorukerhomaisesti levittämässä huhua. Nyt koko homma on ikäänkuin kuoliaaksi vaiettu, ja jatketaan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.
Näin monta kautta jo takana, neloskaudella näin monta klippiä ja nyt vasta yhdessä sivuttu sanan kiusaamista. Kritisoin kyllä julieta neloskauden liian monista avonaisista langanpätkistä, tarinasta ei saa niin koherenttia kuin muiden kausien tarinoista, kun katsojille syötetään jatkuvalla syötöllä uusia tarinanaihioita ilman että vanhojakaan on käsitelty.
Blaeh, mä oon pettynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ajattelin et se tarkoitti, et kyseessä ei ollut mikään "kunnon hakkaus" vaan ennemminkin yksi lyönti.
Yhdessä oli käännetty, että "beat up" eli Elias ja kumppanit eivät hakanneet ja toisessa "punch" eli Elias ja kumppanit eivät lyöneet.
Takoa. Eli ennemminkin hakata.
Mutta tarkoitin siis, että Isak ei itse kokenut sitä "kunnon hakkauksena" tai ainakaan myönnä, et olisi saanut kunnolla köniin. Vähättelee siis itse et "ei ne mua hakannut".
Toivottavasti nyt tulevassa jaksossa selviää mistä tappelussa oli kyse, ettei sitä enää tarvitse pidempään arvuutella. Itselle tuli Isakin vastauksesta Sanalle mieleen, että jos Isak saikin osuman vahingossa joltakin omista kavereistaan sen kahakan keskellä.
Vierailija kirjoitti:
Olisin odottanut, että perjantain klipissä olis ollu enemmän ihmisiä. Luulis sen jakson päättävänä klippinä olevan jollain tapaa yllättävä ja sisältävän käänteitä, joten vaikea kuvitella, miten Sanan ja Isakin tapaaminen tarjoais mitään uutta esim. Yousefin ja Nooran tilanteeseen liittyen, minkä asian toivoisin itse jo etenevän. Yllättää, miten viime tippaan asioiden kokoaminen jätetään. Edellisjakson jälkeen tuntu, että nyt alkaa tapahtua ja ne ekat tän viikon klipit tarjos jotain uutta, mut nyt just ei oo tarjottu kamalasti mitään samalla tavalla tunteita herättävää.
Huomenna luultavasti puidaan mm. Eveniä ja hänen suhdettaan Briskeby-poikiin. Alkaa kyllä tulla vähän kiire, jos Skam aikoo saada kaiken selvitettyä muutaman jäljellä olevan jakson aikana. Tässä on kaikki niin levällään, että väistämättäkin joutuu pettymään joidenkin asioiden käsittelyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takoa. Eli ennemminkin hakata.
Mutta tarkoitin siis, että Isak ei itse kokenut sitä "kunnon hakkauksena" tai ainakaan myönnä, et olisi saanut kunnolla köniin. Vähättelee siis itse et "ei ne mua hakannut".
Tätä samaa olen kaksi kertaa yrittänyt sanoa mutta molemmat viestit katosi. Tyydyn varmaan jatkossa vain lukemaan teidän muiden juttuja. Harmi että kommentointi ei täällä toimi. Olis kiva olla keskustelussa mukana.
Sanan koulukiusaamistaustaa vasten on kyllä ihan ymmärrettävää, jos isoveli haluaa muiden taistelevan ne vaikeimmat ja eniten huomiota herättävät taistelut pikkusiskonsa sijaan. Isästäkin näki, että koulukiusaaminen on tuoreessa muistissa, koska heti kysyi huolestuneena ja painottaen, onko ollut paha päivä. Mutta Sana nyt on ehkä sisukkaampi kuin Elias tajuaakaan eli tosiaan tuo kannustus olisi Sanan kohdalla se sopivampi tukemistapa kuin varottelu ja pumpulissa pitäminen.