Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SKAM -keskusteluketju (vol.2)

Vierailija
03.05.2017 |

Päätin laittaa toisen keskusteluketjun pystyyn. Eiliset ongelmat eivät ole aikaisemmasta ketjusta poistuneet, vaan viestit edelleen katoavat saman tien, kuin ne sinne kirjoittaa. Katsotaan, jos tässä toimisi paremmin keskustelu.

Kommentit (1830)

Vierailija
1581/1830 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkki-Skamia en kyllä odota suurella innolla mutta tekispä britit oman versionsa, se olisi varmasti lähempänä alkuperäistä tunnelmaltaan. 

Vierailija
1582/1830 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tumbrlissa oli yksi teoria, jossa mietittiin, että ehkä joku kännisistä tytöistä (Chris, Vilde, Eva?) oli kertonut Yousefille tämän mennessä ainoana Balloon-pojista baariin sisemmälle, että he ovat järjestäneet Yousefin Nooralle. Ja siksi Yousef käveli sieltä takaa Sanan ohi luullen, että Sana oli mukana järjestämässä häntä Nooralle. Ja siksi siis suuteli nimenomaan Noora, koska ajatteli Sanan sitä haluavan.

Tietty tämä ei edelleenkään selitä sitä, miksi Yousef oli niin omituinen jo ovella katsoessaan Sanaa. Ellei sitten siihenkin liity toinen väärinkäsitys, esim. se "Sanalla on jo ei-uskova ihastus" -lipsahdus Sanan äidiltä.

Yousef tiesi, ettei Sana halunnut poikien hengaavan kavereidensa kanssa. Olisko uskonut, että Sana järjestää moista? Salillakin oli tosi vastaan asiaan. Ehkä jos ajatus olisi tullut Eliakselta, jonka Yousef tuntee ja johon luottaa. Ja jolle Sana uskoutuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1583/1830 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Someteoria:

Huijaako Vilde Saraa? " Näyttävät samanlaisilta, ovat erilaisia" -vihje viime klipissä. Plus Sana joskus sanoi, että ottaisi Vilden ensimmäisenä sotaan puolelleen. Eli tietää Vilden olevan fiksumpi, miltä näyttää.

Ja Vilde näytti tosiaan hyvin mietteliäältä maanantain klipissä. Vildehän on potkittu myös ulos Pepsimax-porukasta ykköskaudella. Tajusiko, että Sanalle oli käynyt samoin?

Nyt tekee myyrän työtä sisäpiirissä? 😁

Vierailija
1584/1830 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se "valitsen mieluummin oikeudenmukaisen ei-uskovan kuin epäoikeudenmukaisen uskovan", voi muuten viitata myös Sanan ystävyyssuhteisiin. Se lainaus kuuluu radiosta nimittäin samoihin aikoihin, kun Noora laittaa viestin, että jättäytyi Russebussista Sanan vuoksi. Sanahan on maanantain ja tuossa tiistain kohtauksessa viritellyt mielessään yhteydenottoa Jamillaan. Ehkä Jamilla on se epäoikeudenmukainen uskova? Siis ainakin Sanan mielestä liian tuomitseva eriuskoisia kohtaan viestien perusteella.

Toki voihan se liittyä sekä ystäviin että parisuhteeseen. Varsinkin jos Yousef löytää jonkin keinon hyvittää Sanalle ja saada anteeksi.

Vierailija
1585/1830 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ajatus vielä, jonka nappasi somekeskusteluista.

Koska trailerin käänteisyyden on nyt huomattu tarkoittavan sitä, että siinä vihjaistut tapahtumat ovat myös käänteisiä, niin mitä jos se onkin Yousef, jota Even on loukannut?

Trailerissa selfietikku osuu Eveniin. Yousef pitää selfietikkua HB-videoissa. Eli käänteisyys tarkoittaisikin sitä, että trailerin uhri (Even) satuttaa/on satuttanut selfitikun omistajaa (Yousef).

Ellei sitten Even satuta Chrisiä, mutta sitä on vähän vaikea uskoa, koska juonellisesti se ei olisi mielenkiintoista. Chrisistä on tehty niin harmiton sivuhahmo kuin olla voi.

Mutta jos Even on satuttanut Yousefia, niin se taas olisikin mielenkiintoinen käänne. Even kauhistuu lavalla, koska näkee Yousefin, jota on loukannut. Ehkä häpeää sitä, mitä on tehnyt eikä kehtaa tunnustaa Isakille, jonka silmissä on aivan uskomattoman ihana poikaystävä. Yousef menee paniikkimoodille, kun ajattelee Sanan ja häntä loukanneen tyypin olevan läheisiä? Ehkä Sana jopa tietää, mitä Even teki hänelle ja kutsui varoittamatta baariin?

Vierailija
1586/1830 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko teille siitä tiistain klipistä olo, että pojat valehtelevat menevänsä jalkapalloa pelaamaan? Jotkut ovat tulkinneet sen niin. Elias kun katsoo ensin Adamia ja vasta sitten vastaa isälle, että menevät jalkapalloa pelaamaan kuten Adam sanoo. Oikeasti menivät tapaamaan tyttöjä. Noorahan kysyi Sanaa mukaan hengailemaan samaan aikaan, eli ehkä näkivät juuri Sanan kavereita.

Vierailija
1587/1830 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en haluais palata Elias on mustasukkainen Yousefista -teoriaan, mutta on kyllä nyt pakko.

Katsoin ensimmäisen HB-videon uudestaan tällä kertaa tekstitysten kanssa. Elias on koko videon ajan kiinni Yousefissa hänen selän takanaan ja käsi kaulan/harteiden ympärillä. Lopussa Yousef tokaisee Eliakselle ”älä koske mun peffaa”.

Sitten edelleen se satukäännös-video. Mun mielestä Elias katsoo siinä Yousefia kun laulaa tunteella John Legendin All of Me -biisiä. Ja tuon videon jälkeen on seuraavana päivänä Humble-kohtaus. Elias menee tunnustelemaan, onko sisko kiinnostunut Yousefista, koska on kuullut Sanan ja äidin riidan, missä Sana kyseenalaistaa sen, ettei uskova nainen saisi tapailla ei-uskovaa miestä. Sana tunnustaa tunteensa Eliakselle ja sitten kaikki meneekin täysin pieleen.

Nyt tuossa keittiökohtauksessa Elias näyttää rennolta. Eli joko ei ole huomannut Sanan pettymystä Yousefiin tai sitten se oli Eliaksen suunnitelma, joten tehtävä toisin sanoen suoritettu.

Jos Elias on se, joka on johtanut Yousefia harhaan Sanan tunteista ja usuttanut etsimään jonkun toisen, niin Yousef varmasti uskoisi sen.

Ja lisäksi edelleen on se Eliaksen ryyppääminen. Miksi hän juo, jos ennen ei ole sitä tehnyt? Painaako hänen mieltään jokin? Ja tietty tämä tarkoittaa sitä, että Even on helppo sitoa koko jupakkaan. Evenillä ja Eliaksella oli saattanut olla jotain.

Ja tietty se Eskildin vihjaus, kun me tiedetään, että hän on ennenkin ollut oikeassa esim. juuri Isakin suhteen.

Vierailija
1588/1830 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä poistui eilen illalla tosi paljon asiallisia viestejä, miksi ihmeessä?? Mä koitin viisi kertaa kertoa, että Lea on yksi pepsi-max tytöistä, ja aina mun viesti hävisi...

Vierailija
1589/1830 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täältä poistui eilen illalla tosi paljon asiallisia viestejä, miksi ihmeessä?? Mä koitin viisi kertaa kertoa, että Lea on yksi pepsi-max tytöistä, ja aina mun viesti hävisi...

Jaha munkin viesti katosi, kun siinä oli linkki.

Eli se tyttö Saran kanssa koulun pihalla on Laila, ei Lea.

Leasta ei ole mitään tietoa.

Apua, niinpä onkin! :D kiitti korjauksesta, mitähän mä oon ajatellut :D nyt mua alkoi kiinnostaa, kuka se Lea on. 

Vierailija
1590/1830 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuliko teille siitä tiistain klipistä olo, että pojat valehtelevat menevänsä jalkapalloa pelaamaan? Jotkut ovat tulkinneet sen niin. Elias kun katsoo ensin Adamia ja vasta sitten vastaa isälle, että menevät jalkapalloa pelaamaan kuten Adam sanoo. Oikeasti menivät tapaamaan tyttöjä. Noorahan kysyi Sanaa mukaan hengailemaan samaan aikaan, eli ehkä näkivät juuri Sanan kavereita.

Mun on vaikea kuvitella, että Noora "huijaisi" Sanaa noin; hänhän tietää, ettei Sana ole innoissaan hengailemassa Eliaksen ja tämän kavereiden kanssa. Uskon siis, että eivät olleet menossa tapaamaan Nooraa, ja Noora oli vilpittömästi halukas treffaamaan Sanan kahden kesken.

Vierailija
1591/1830 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en haluais palata Elias on mustasukkainen Yousefista -teoriaan, mutta on kyllä nyt pakko.

Katsoin ensimmäisen HB-videon uudestaan tällä kertaa tekstitysten kanssa. Elias on koko videon ajan kiinni Yousefissa hänen selän takanaan ja käsi kaulan/harteiden ympärillä. Lopussa Yousef tokaisee Eliakselle ”älä koske mun peffaa”.

Sitten edelleen se satukäännös-video. Mun mielestä Elias katsoo siinä Yousefia kun laulaa tunteella John Legendin All of Me -biisiä. Ja tuon videon jälkeen on seuraavana päivänä Humble-kohtaus. Elias menee tunnustelemaan, onko sisko kiinnostunut Yousefista, koska on kuullut Sanan ja äidin riidan, missä Sana kyseenalaistaa sen, ettei uskova nainen saisi tapailla ei-uskovaa miestä. Sana tunnustaa tunteensa Eliakselle ja sitten kaikki meneekin täysin pieleen.

Nyt tuossa keittiökohtauksessa Elias näyttää rennolta. Eli joko ei ole huomannut Sanan pettymystä Yousefiin tai sitten se oli Eliaksen suunnitelma, joten tehtävä toisin sanoen suoritettu.

Jos Elias on se, joka on johtanut Yousefia harhaan Sanan tunteista ja usuttanut etsimään jonkun toisen, niin Yousef varmasti uskoisi sen.

Ja lisäksi edelleen on se Eliaksen ryyppääminen. Miksi hän juo, jos ennen ei ole sitä tehnyt? Painaako hänen mieltään jokin? Ja tietty tämä tarkoittaa sitä, että Even on helppo sitoa koko jupakkaan. Evenillä ja Eliaksella oli saattanut olla jotain.

Ja tietty se Eskildin vihjaus, kun me tiedetään, että hän on ennenkin ollut oikeassa esim. juuri Isakin suhteen.

Isak-Jonas-Eva-kuvio potenssiin sata. Kun tässä nyt peilaillaan kerran noita edellisiä kausia. Uskoutumisen jälkeen pettäminen.

Vierailija
1592/1830 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstaripäivitys: Elias kinuaa Sanaa laittamaan ruokaa "meille", kun äiti ei ole kotona. Sana ei suostu. Elias sanoo pyytäneensä jo anteeksi. Tappeluako? Ja keille pitäisi laittaa ruokaa? Bakkoushien porukalle vai Eliakselle ja muille Balloon-pojille? Tulisiko tänään taas klippi ruuanlaittoon liittyen?

Vierailija
1593/1830 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon siitä ryyppäämisestä asti ollut sitä mieltä, että se on ollut Elias jonka kanssa Evenillä on ollut juttua. En nyt pysty kirjottamaan kaikkia vihjeitä, mutta niitä on musta tosi monta.

Vierailija
1594/1830 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon siitä ryyppäämisestä asti ollut sitä mieltä, että se on ollut Elias jonka kanssa Evenillä on ollut juttua. En nyt pysty kirjottamaan kaikkia vihjeitä, mutta niitä on musta tosi monta.

No ainakin Even kysyi erikseen Eliaksesta hyvin lämpimään sävyyn kuulumisia. Muista pojista vain yleisesti.

Vierailija
1595/1830 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakin Even kysyi erikseen Eliaksesta hyvin lämpimään sävyyn kuulumisia. Muista pojista vain yleisesti.

Mä kelasin että se oli siksi, kun Elias on Sanan veli eikä Sana tiedä muiden poikien kuulumisia niin hyvin.

Vierailija
1596/1830 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kelasin että se oli siksi, kun Elias on Sanan veli eikä Sana tiedä muiden poikien kuulumisia niin hyvin.

Totta tuokin. Kaikki on niin hirveän monitulkintaista, että vaikea keksiä, mikä se loppuratkaisu oikein on.

Itse en edelleenkään ole varma, oliko Yousef viime kohtauksessa lähinnä loukkaantunut vai häpeissään/syyllisen oloinen. Jotenkin hänellä oli samanlainen ilme kuin silloin, kun Sana poisti hänet FB:sta ja näkivät ensimmäisen kerran.

Vierailija
1597/1830 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joe Elias EI tiedä Noorasta mitään, niin leikkiikö hän nyt matchmakeria Yousefille ja Sanalle?

Vierailija
1598/1830 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sanakaan osaa laittaa ruokaa, luulisi eliaksen sen tietävän. Mun mielestä eliaksen asenteista paistaa se, ettei hänenkään maailmassa naiset ja miehet ole tasa-arvoisia. Uskoisin, että se keinukohtaus, jossa sanoi siskonsa onnellisuuden olevan hänelle tärkeintä, oli pelkkää fuulaa.

Vierailija
1599/1830 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sanakaan osaa laittaa ruokaa, luulisi eliaksen sen tietävän. Mun mielestä eliaksen asenteista paistaa se, ettei hänenkään maailmassa naiset ja miehet ole tasa-arvoisia. Uskoisin, että se keinukohtaus, jossa sanoi siskonsa onnellisuuden olevan hänelle tärkeintä, oli pelkkää fuulaa.

Niinno, sen takia ajattelinkin, että Elias laittaa Yousefin ja Sanan yhdessä kokkaamaan. :D

Joo, Eliaksesta ei ota kyllä selvää. Ensimmäisessä kohtauksessa näytti kyllä heti tajuavan, että tuli sanottua typerästi, eli ettei kuitenkaan ajattele naisia jonain palvelijoina, vaan nimenomaan oli tyhmä läppä omastakin mielestä. Myös toisessa kohtauksessa ajattelin, että Elias on oikeasti vain huolissaan Sanasta, mutta hänellä nyt vain on tapana laukoa tyhmästi. Siinä keittiökohtauksessa sen sijaan mun ihan ensimmäinen tulkinta oli, että ei tykännyt nähdä Yousefia ja Sanaa keskenään. Eli tuli olo, ettei halua kaverin iskevän siskoa. Laitoin kuitenkin ylisuojelevan isoveljen piikkiin. Mutta sitten keinukohtauksessa Elias taas olikin ihan eri mieltä, mikä ihan oikeasti yllätti. Oli heti tukemassa suhdetta. Mutta kyllä siinäkin kohtauksessa Eliaksen arvioiva katse ja hymy, kun kysyi, tykkääkö Sana Yousefista jotenkin hämäsi. Eli oliko tosissaan kun hymyili ihastukselle. Mutta ajattelin, että ylitulkitsen. Skamissa tahtoo aina ylitulkita kun katsoo klipin kerrallaan...

En tiedä. Aika kamala ratkaisu kyllä olisi, jos veli on puukottanut selkään. Mutta toisaalta Yousef oli niin rakastunut, että tuo täyskäännös selittyisi oikeastaan vain sillä, että häntäkin on viilattu linssiin ja todella komeasti. Ja ehkä paras tyyppi tuollaiseen tehtävään on juurikin luottoystävä Elias. Tällä kaudella painotetaan väärinkäsityksiä, mutta kun joku pelkkä väärinkäsitys mun mielestä ei vain tule selittämään sitä, miksi Yousef suuteli juuri Nooraa. Tuntuu, että siinä on kunnolla johdateltu harhaan ja lietsottu tekemään aivan idioottimainen veto. Koska suutelu jonkun random-tytön kanssa olisi vielä ymmärrettävää, jos luulee ettei Sana ole kiinnostunut. Mutta suutelu parhaan ystävän Nooran kanssa kertoo siitä, että halusi loukata Sanaa. Ja pahantahtoinenhan Yousefin ei pitänyt olla.

Vierailija
1600/1830 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se koko keskustelu Sanan osallistumisesta russebussiin on alkanut mietityttämään mua näin jälkikäteen. Varmaan olikin huolissaan Sanasta, mutta jos Eliakselle tasa-arvo on tärkeää, luulisi hänen vain kannustavan Sanaa osallistumaan. Ei niitä asenteita muuteta sillä, että varoitetaan siskoa osallistumasta tärkeään siirtymäriittiin. Tuskin Skam hänestä täyspahista tekee, mutta kertoohan noi pienet kommentit aika paljon.