Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SKAM -keskusteluketju (vol.2)

Vierailija
03.05.2017 |

Päätin laittaa toisen keskusteluketjun pystyyn. Eiliset ongelmat eivät ole aikaisemmasta ketjusta poistuneet, vaan viestit edelleen katoavat saman tien, kuin ne sinne kirjoittaa. Katsotaan, jos tässä toimisi paremmin keskustelu.

Kommentit (1830)

Vierailija
1081/1830 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassu juttu, mutta mikä se oli se minne Mikael oli menossa työharjotteluun hei briskebyn videossa? Expericon? Muistanko ihan väärin??? Mitens se Nooran salasana, exper5? Poikiakin on 5...

Con tarkoittaa huijausta englanniksi! Exper.. niinkuin kokemus. Expericon = kokemusta huijauksesta! 😱

Exper5 = viisi jolla kokemusta huijauksesta = balloonjengi!!

Mistä Noora olisi keksinyt tällaisen salasanan?

Vierailija
1082/1830 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä Balloon-pojat suojelevat Yousefia? Yousef on ollut sellainen Eliaksen tuntema tekopyhä uskovainen, joka joi ja vandalisoi. Muuttunut paremmaksi vasta uskosta luovuttuaan? Yousef ei kestä, että Sana saa tietää tästä. Yousef tietää, että kaverit eivät kerro, mutta Even saattaa. Parempi irrottautua Sanasta kerralla ja kunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1083/1830 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassu juttu, mutta mikä se oli se minne Mikael oli menossa työharjotteluun hei briskebyn videossa? Expericon? Muistanko ihan väärin??? Mitens se Nooran salasana, exper5? Poikiakin on 5...

Con tarkoittaa huijausta englanniksi! Exper.. niinkuin kokemus. Expericon = kokemusta huijauksesta! 😱

Exper5 = viisi jolla kokemusta huijauksesta = balloonjengi!!

Mistä Noora olisi keksinyt tällaisen salasanan?

Briskeby-videosta? Työpaikan nimi ja poikien lukumäärä. Halunnut tunkea numeron johonkin väliin, jotta salasana on vaikeampi?

Vierailija
1084/1830 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko kattonu niitä tarjein ja Henrikin gulrutten haastatteluita? Suomikin mainitaan yhes kohtaa kun se haastattelija luettelee jotain maita et mis skamia on nyt erityisesti seurattu ja siinä se mainittee pohjoismaat ja jostain syystä erikseen suomen niin sitten tarjei ja Henrik naureskelee siinä ja sanoo jtn et "suomi niin cool" ja tarjei et "absolut Finland". 😀 En oo siis ihan varma et sanoko just noin ku en löydä sitä kyseistä pätkää enää mistään ja siinä ei ollut enkuks tekstityksiä, mut ton verran kyllä ymmärsin.

Vierailija
1085/1830 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa se haastattelu missä suomi alus mainitaan ! Voiko joku norjaa / ruotsia osaava paremmin sanoo mitä tossa muuten puhutaan

Vierailija
1086/1830 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootteko kattonu niitä tarjein ja Henrikin gulrutten haastatteluita? Suomikin mainitaan yhes kohtaa kun se haastattelija luettelee jotain maita et mis skamia on nyt erityisesti seurattu ja siinä se mainittee pohjoismaat ja jostain syystä erikseen suomen niin sitten tarjei ja Henrik naureskelee siinä ja sanoo jtn et "suomi niin cool" ja tarjei et "absolut Finland". 😀 En oo siis ihan varma et sanoko just noin ku en löydä sitä kyseistä pätkää enää mistään ja siinä ei ollut enkuks tekstityksiä, mut ton verran kyllä ymmärsin.

Dagbladetin video: The boys from SKAM won two prices

Vierailija
1087/1830 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cengiz Al taitaa muuten itse olla myös uskoa harjoittava. Julkaisi kuvan rukousmatostaan ja vastas, että rukoilee. Eli en pitäis omituisena, jos Yousef kääntyy tässä vielä uskoon takaisin. Ehkä tarkoituksella haettu uskovaa ihmistä näyttelijäksi. Ja Cengizinhän ei ole tarvinnut näytellä ryyppäämistä tms. eli sinänsä toiminut varmaan omissa rajoissaan. Suutelu ei varmaan ole niin paheksuttavaa pojille kuin olisi Imanille?

Vierailija
1088/1830 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä Balloon-pojat suojelevat Yousefia? Yousef on ollut sellainen Eliaksen tuntema tekopyhä uskovainen, joka joi ja vandalisoi. Muuttunut paremmaksi vasta uskosta luovuttuaan? Yousef ei kestä, että Sana saa tietää tästä. Yousef tietää, että kaverit eivät kerro, mutta Even saattaa. Parempi irrottautua Sanasta kerralla ja kunnolla.

Tuo irtautuminen noudattaisi taas hyvin samaa logiikkaa kuin kolmoskaudella. Even irrottautui kun sai tietää, ettei Isak halua mt-ongelmaisia elämäänsä. Yousef irrottautuu kun tajuaa, ettei ole Sanan silmissä enää "hyvä ihminen", joka pitää fokuksen ja toimii oikein muita kohtaan. Eli kumpikaan ei uskonut olevansa rakastavansa ihmisen arvoinen.

Vierailija
1089/1830 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että tossa Exper5-jutussa Noora on nähnyt poikien videon, ja tehnyt sen expericonin osalta omia päätelmiä. Itsekin vaihtelen salasanoja aina kunkin tilanteen mukaan (esim kerran näin aurinkolasit pöydällä ja väänsin siitä yhdistelmän, ja kerran taas laitoin sen baarin jonne olin illalla menossa). Koska Noora on fiksu tyttö, hän on tajunnut sanaleikin Expericonissa (briskeby-videon mukaanhan pojat olivat menneet väärään paikkaan /mitään firmaa ei ollut siellä), mutta ei tietenkään sitä että balloon jengi olisi huijariporukka. Sen sijaan heitä tyttöjäkin on 5, ja hehän huijasivat Saraa ja Ingridiä bussimaksun kanssa - Exper5, kokemusta huijaamisesta, ja siksi Noorasta oli varmaan hauska sanoa se ääneen.

Eli exper5 viittaa niin tyttöihin kuin balloon gangiin, näin luulen Julien vihjanneen katsojia.

En vaan suostu uskomaan, että koko expericon-maininta briskeby-videossa ja Nooran ja sanan lukuisia kertoja toistama exper5 on muka ihan silkkaa sattumaa eikä tarkoittaisi mitään. Andemilla ei ole tapana korostaa turhuuksia.

Vierailija
1090/1830 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cengiz Alilta oli kysytty twitterissä, mikä on hänelle vaikeinta näyttelemisessä. Cengiz vastasi, että tunteiden näytteleminen Sanaa kohtaan on vaikeinta, koska ei oikeasti omaa "rakkauden tunteita henkilöä/vastanäyttelijää kohtaan".

Mä itse aion tulkita tämän nyt niin, että Yousef ON rakastanut Sanaan. Ehkä joku muu haluaa tulkita, että Yousef teeskentelee Sanalle rakastavansa tätä...

Lisäksi youtubessa oli enkkukäännöksien mukaan Elias huutanut Mahdille, että mikset voi antaa meidän lähteä. Mikä sua oikein vaivaa? Eli Elias yritti tuupata Mahdin pois? Balloon-pojat eivät olleet aggressiivisempi osapuoli?

Somessa on myös teoria, että Yousef todellakin teeskentelee rakastuneensa Sanaan ja on oikeasti homo. Siksi Evenin näkeminen vavisuttaa ja Yousef suutelee ensimmäistä naista todistaakseen itselleen, ettei ole homo.

Eli Sana ja Noora ovat pelkkää itsehuijausta. Vähän niin kuin Sara ja Emma olivat Isakille.

Vierailija
1091/1830 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Cengiz Alilta oli kysytty twitterissä, mikä on hänelle vaikeinta näyttelemisessä. Cengiz vastasi, että tunteiden näytteleminen Sanaa kohtaan on vaikeinta, koska ei oikeasti omaa "rakkauden tunteita henkilöä/vastanäyttelijää kohtaan".

Mä itse aion tulkita tämän nyt niin, että Yousef ON rakastanut Sanaan. Ehkä joku muu haluaa tulkita, että Yousef teeskentelee Sanalle rakastavansa tätä...

Lisäksi youtubessa oli enkkukäännöksien mukaan Elias huutanut Mahdille, että mikset voi antaa meidän lähteä. Mikä sua oikein vaivaa? Eli Elias yritti tuupata Mahdin pois? Balloon-pojat eivät olleet aggressiivisempi osapuoli?

Somessa on myös teoria, että Yousef todellakin teeskentelee rakastuneensa Sanaan ja on oikeasti homo. Siksi Evenin näkeminen vavisuttaa ja Yousef suutelee ensimmäistä naista todistaakseen itselleen, ettei ole homo.

Eli Sana ja Noora ovat pelkkää itsehuijausta. Vähän niin kuin Sara ja Emma olivat Isakille.

Ja Yousefin uskotaan lyöneen Isakia mustasukkaisuuksissaan. Siksi uskalla enää mennä ulos.

Vierailija
1092/1830 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jotenkin tuntuu oudolta, jos ei vikalla kaudella pysty yhtään luottamaan siihen, mitä päähenkilö kokee noissa tilanteissa. Yousefin homous ja Sanan hyväksikäyttö olis kyllä todellinen isku päin naamaa. Siitä jäisi paska maku koko sarjasta.

Vierailija
1093/1830 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yousef saattaa olla myös bi. Biseksuaalisuutta ei ole vielä käsitelty sarjassa. Paitsi epämääräisenä mainintana.

Vierailija
1094/1830 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tossa se haastattelu missä suomi alus mainitaan ! Voiko joku norjaa / ruotsia osaava paremmin sanoo mitä tossa muuten puhutaan

Siinä kohdassa missä Suomi mainitaan:

Haastattelija: Voititte yleisöäänestyksen, miten kiitätte faneja?

TSM: Fanit, ovatpa he Norjasta, Etelä-Koreasta, Hollannista, Kiinasta...

HH: Suomi, kerrankin!

TSM: Suomi, kerrankin! Ehdottomasti!

Haastattelija: Kaikkialta maailmasta.

TSM: Kaikkialta maailmasta.

HH: Oikestaan kaikki, joille tämä sarja merkitsee jotakin. Juuri siksi teemme tätä. Juuri se antaa meille energiaa. En tiedä mitä sanoa, olen ihan sanaton. Tuhannet sydämelliset kiitokset.

TSM: Otamme sen rakkaudentunnustuksena, että ihmiset äänestävät meitä. Se on mukavaa.

HH: Joo, todellakin.

Eli mainitsevat Suomen kerrankin erikseen fanimaiden joukossa - ei sanota miksi.

Vierailija
1095/1830 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko itse yousefin homouteen. Mielestäni heillä on sanan kanssa ollut ihan aidon oloista tunnetta, esim silloin toissaperjantain klipissä. Isakista taas paistoi kauas se, miten epämukavaksi hän tunsi olonsa sekä Emman että Saran seurassa.

Luulen, että jotain huijausta liittyy a la expericon, mutta luulen sen kohdistuvan homouden sijaan siihen, mitä yousef on evenille tehnyt.

Se, että yousef pyöri pillerinpolttoporukassa, antaisi osviittaa siihen että evenin tapauksen jälkeen hän on "rauhoittunut".

Vierailija
1096/1830 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin tota tappelun kulkua, kuka aloitti jne, ja nyt kuvittelen sen menneen näin:

Even, Isak ja muut pojat on mennyt laulamisen jälkeen ulos, jossa Isak on ihmetellyt miksi Even jäätyi laulaessa. Even kertoo balloon-jengin kanssa käyneistä tapahtumista*,  ja siitä, että niiden kohtelun takia sekosi ja yritti itsemurhaa. Isak pelästyy tätä, samalla Balloon-porukkaa tulee ulos, ja Isak sekavien tunteiden vallassa hyökkää niiden kimppuun vihoissaan, ja saa turpaansa siinä, muut pojat tietysti lähtee mukaan tappeluun omiaan puolustamaan. 

Mä siis uskon, että Isak aloitti tuon tappelun, koska pelko, hätäännys, yllättävä tilanne ja purki ne tunteet sitten vihoissaan balloon-jengiin. En myöskään usko, että Isak suuttuisi Evenille sen taustasta, tai siitä, että se on pimittänyt tuollaista asiaa, vaan pikemminkin kohdistaa sen suuttumuksen siihen porukkaan, kenen kohtelun takia Even sekosi aiemmin.

* Mä olen edelleen sillä kannalla, että se onkin ollut Yousef, jota Even yritti suudella. Ja sen takia Yousef ei halunnut mennä ulos tilanteeseen mukaan. Isakhan ei taida balloon-jengistä tietää nimeltä kuin Mikaelin, joten jos Even on tuossa tilanteessa sanonut erikseen Yousefin nimen, ei Isak ole tiennyt kenen kimppuun hyökätä, vaan purkanut suuttumuksensa koko mukana olleeseen porukkaan, tai luullut Eliaksen olevan Yousef, koska ne oli molemmat siinä etunokassa siinä vaiheessa kun Even jäätyi laulaessa.

Vierailija
1097/1830 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsonut kaikki jaksot, mutta en tajua puoliakaan siitä, mitä tässä keskustelussa pohditaan! Mistä te saatte kaken tuon infon? Multa on mennyt aivan ohi esimerkiksi Mikael, kuka se on?

Tuskin Yousef kamppailee homouden kanssa. Se teema käsiteltiin jo Isakin kohdalla.

Tuo Exper5 on kyllä mysteeri.

Vierailija
1098/1830 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko itse yousefin homouteen. Mielestäni heillä on sanan kanssa ollut ihan aidon oloista tunnetta, esim silloin toissaperjantain klipissä. Isakista taas paistoi kauas se, miten epämukavaksi hän tunsi olonsa sekä Emman että Saran seurassa.

Luulen, että jotain huijausta liittyy a la expericon, mutta luulen sen kohdistuvan homouden sijaan siihen, mitä yousef on evenille tehnyt.

Se, että yousef pyöri pillerinpolttoporukassa, antaisi osviittaa siihen että evenin tapauksen jälkeen hän on "rauhoittunut".

Mä en myöskään usko Yousefin homouteen. Minkä takia hän olisi tunkenut itseään Sanan seuraan, jos se ei olisi ollut aitoa tunnetta. En usko myöskään että Elias olisi homo, jotain muuta tässä kyllä tosiaan on taustalla.

Vierailija
1099/1830 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen katsonut kaikki jaksot, mutta en tajua puoliakaan siitä, mitä tässä keskustelussa pohditaan! Mistä te saatte kaken tuon infon? Multa on mennyt aivan ohi esimerkiksi Mikael, kuka se on?

Hauskaa, että otit puheeksi. Minä olen katsonut kaikki kaudet ja jokaisen jakson, mutta en tiedä, kuka on Mikael, Mutta tai vaikkapa Adam. Tai että mitä ovat briskeby-videot tai balloon-jengi.

Toisaalta ohi menee myös heitot kuten että Isak oli vaivautunut Saran kanssa - en nimittäin muista että heillä olisi ollut mitään. En tajua, miten joku voi muistaa esim. että joku sanoi että Yousef tuli bileisiin ja että Emma poistui sen takia vessasta.

Monet pohtivat myös, että joku hahmo järkyttyi nähdessään sen ja sen, esim. Evenin, koska ei tiennyt että se ja se hahmo (vaikkapa Sana) tuntee hänet. Minä en tuollaisia hahmota ollenkaan. Ilmeisesti oletan, että kaikki hahmot tuntevat toisensa.

Vierailija
1100/1830 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä mietin tota tappelun kulkua, kuka aloitti jne, ja nyt kuvittelen sen menneen näin:

Even, Isak ja muut pojat on mennyt laulamisen jälkeen ulos, jossa Isak on ihmetellyt miksi Even jäätyi laulaessa. Even kertoo balloon-jengin kanssa käyneistä tapahtumista*,  ja siitä, että niiden kohtelun takia sekosi ja yritti itsemurhaa. Isak pelästyy tätä, samalla Balloon-porukkaa tulee ulos, ja Isak sekavien tunteiden vallassa hyökkää niiden kimppuun vihoissaan, ja saa turpaansa siinä, muut pojat tietysti lähtee mukaan tappeluun omiaan puolustamaan. 

Mä siis uskon, että Isak aloitti tuon tappelun, koska pelko, hätäännys, yllättävä tilanne ja purki ne tunteet sitten vihoissaan balloon-jengiin. En myöskään usko, että Isak suuttuisi Evenille sen taustasta, tai siitä, että se on pimittänyt tuollaista asiaa, vaan pikemminkin kohdistaa sen suuttumuksen siihen porukkaan, kenen kohtelun takia Even sekosi aiemmin.

* Mä olen edelleen sillä kannalla, että se onkin ollut Yousef, jota Even yritti suudella. Ja sen takia Yousef ei halunnut mennä ulos tilanteeseen mukaan. Isakhan ei taida balloon-jengistä tietää nimeltä kuin Mikaelin, joten jos Even on tuossa tilanteessa sanonut erikseen Yousefin nimen, ei Isak ole tiennyt kenen kimppuun hyökätä, vaan purkanut suuttumuksensa koko mukana olleeseen porukkaan, tai luullut Eliaksen olevan Yousef, koska ne oli molemmat siinä etunokassa siinä vaiheessa kun Even jäätyi laulaessa.

Mä olen sun kanssa samaa mieltä siitä, että Isak on varmaan itsemurhayrityksestä kuullessaan käynyt Balloon-poikien kimppuun. Se sopi kuvaan siitä, miten Isak reagoi kun kunnolla järkyttyy.

Mutta en usko, että Yousef on homo enkä usko, että Yousef olisi suudellut Eveniä. Luulen, että Even on hullaantunut myös Yousefista ja spontaanisti suudellut häntä/yrittänyt suudella, mistä Yousef on järkyttynyt, koska on pitänyt Eveniä samanlaisena kaverina kuin muitakin Balloon-poikia. Even on kuitenkin aika dominoiva aloitteentekijä, silloin kiinnostuu jostakusta. Voin hyvin kuvitella, että Even on lähestynyt Yousefia samaan tapaan kuin Isakiakin, mutta sillä kertaa toinen ei ollut yhtään kiinnostunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi