SKAM -keskusteluketju (vol.2)
Päätin laittaa toisen keskusteluketjun pystyyn. Eiliset ongelmat eivät ole aikaisemmasta ketjusta poistuneet, vaan viestit edelleen katoavat saman tien, kuin ne sinne kirjoittaa. Katsotaan, jos tässä toimisi paremmin keskustelu.
Kommentit (1830)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonaksesta tuli mieleen: yksi asia mikä minua häiritsi tosi paljon ykköskaudella oli Jonaksen (ja Isakin) pilanteko Evaa kohtaan, varsinkin niissä ekoissa jaksoissa kun Evalla ei ole vielä kavereita. Kiusaavat Evaa tämän huonoista arvosanoista ja siitä ettei tämä osaa vastata tietovisassa, mikä ei ole yhtään hauskaa kun se tuntuu olevan Evalle arka paikka. Lisäksi minusta oli välillä aika inhottavaa miten Jonas suhtautui siihen, että Eva oli yksinäinen. "mikset voi vaan hankkia kavereita"... Myöhemmin rupesin tykkäämään Jonaksesta kun varsinkin kolmoskaudella hänet kuvataan tosi hyvänä ystävänä mutta sarjan alussa oli minusta aika kusipää ja olin tosi iloinen kun erosivat Evan kanssa.
Minusta ykköskaudella jäi liian vähälle huomiolle tuo Evan huono koulumenestys ja mahdolliset oppimisvaikeudet/lukihäiriö. Ajattelin kauden alussa, että siitä tulisi yksi kauden teemoista, kuinka selvitä lukiosta noista lähtökohdista. Sarjan edetessä on huomannut, että aika paljon asioita sivuutetaan vain pintaraapaisulla, vaikka aiheesta voisi saada paljon enemmän irti.
Niin jäi joo, Noora ja Nooran kauden pohjustaminen vei ihan liikaa aikaa itse Evan asioilta.
Erääseen haastatteluun, jossa haastateltiin yhtä julkisesti homoa miestä, joka oli käynyt valmentamassa Tarjeita ja Henrikiä rooleja varten. Hän sanoi, että pojat ymmärsivät nopeasti, että rakkaus poikaan ei eroa tytön rakastamisesta.
Googlaa vaikka Tore Petterson ja skam.
Mua jotenkin jäi hämäämään tuo, että Mikael on hyvin uskonnollinen mutta silti nähdään ryyppäämässä kuoharia pullosta, kun jengi on matkalla pippaloihin neloskauden ekassa jaksossa. Että olikohan se tahallista kaksinaismoralismin osoitusta ko. uskontoa kohtaan, vai kenties vahinko...
Vierailija kirjoitti:
Mua jotenkin jäi hämäämään tuo, että Mikael on hyvin uskonnollinen mutta silti nähdään ryyppäämässä kuoharia pullosta, kun jengi on matkalla pippaloihin neloskauden ekassa jaksossa. Että olikohan se tahallista kaksinaismoralismin osoitusta ko. uskontoa kohtaan, vai kenties vahinko...
Tai sitten nimenomaan halutaan näyttää, ettei ole sellaisia tiukkoja ääripäitä, joissa toisessa ryhmässä ovat ryyppäävät ja huonosti käyttäytyvät uskonnottomat ja toisessa päässä täydellisesti käyttäytyvät uskovat. Mikael ja Elias juovat, vaikka ovat uskossa. Yousef taas ei juo, on todella kunnioittava ja huomioon ottava siitä huolimatta, ettei ole uskossa. Sana on uskossa, ei juo ja yrittää käyttäytyä oikein, mutta hakee vielä tuntumaa siihen, missä omat rajat menevät uskonnon ja omien vapauksien suhteen...
Ehkä olen itsekin ollut kunnon untelo, kun olen kuvitellut että muslimeille on yleisesti ottaen hyvin paheksuttavaa juoda alkoholia. :D Siis tarkoitan, ettei liity nyt mihinkään ääripäähän, vaan siihen miten olen kuvittelut "tavan muslimin" elävän. Ehkä vähän naiivi käsitys mulla olikin, kun miettii, ettei tavan luterilaista tai katolilaistakana voi noin lokeroida.
Instapäivitys antaa ymmärtää, että Sanan fokus on kateissa... Ounou.
w<br />
Vierailija kirjoitti:Erääseen haastatteluun, jossa haastateltiin yhtä julkisesti homoa miestä, joka oli käynyt valmentamassa Tarjeita ja Henrikiä rooleja varten. Hän sanoi, että pojat ymmärsivät nopeasti, että rakkaus poikaan ei eroa tytön rakastamisesta.
Sitä mä olen itsekkin täällä yrittänyt kertoa, että voin samaistua Isakiin ja Evaniin vaikka olen heteronainen. Ihan samankaltaisia tunteita mulla itsellänikin on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Patrick Tiainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Patrick Tiainen?
Voi lol, ei Patrick Tiainen ei kyllä liity tähän asiaan mitenkään? Vai onko juominen Suomessa tabu ja Patrick rikkoi sitä? On ihan yleinen tiedossa oleva asia, ettei m*slimimaissa myydä alkoholia ja nauttimistakin katsotaan pahalla. Ei tarvitse aina lukea kaikkien kommentteja hater-lasit silmillä.
Vierailija kirjoitti:
w<br />
Vierailija kirjoitti:Erääseen haastatteluun, jossa haastateltiin yhtä julkisesti homoa miestä, joka oli käynyt valmentamassa Tarjeita ja Henrikiä rooleja varten. Hän sanoi, että pojat ymmärsivät nopeasti, että rakkaus poikaan ei eroa tytön rakastamisesta.
Sitä mä olen itsekkin täällä yrittänyt kertoa, että voin samaistua Isakiin ja Evaniin vaikka olen heteronainen. Ihan samankaltaisia tunteita mulla itsellänikin on ollut.
Sama. Joidenkin tässäkin keskustelussa tuntuu vaan olevan vaikea käsittää että Isakista ja Evenistä pidetään heidän itsensä takia, ei siksi että ne on homoja.
Vierailija kirjoitti:
Eihän sanalta mitään päivitystä tullut?
Tuli instagrampäivitys.
Vierailija kirjoitti:
w<br />
Just näin. Ihmisiä tässä kaikki vaan ollaan.
Tai kuten Jonas sanoi: " Uansett panfil, bifil, homse eller ikke, han har sagt han kan ha vors på fredag." :)
Oonko ainut joka etsi kuumeisesti tosta instapäivityksestä jotain, esim vahingossa välilehdelle jäänyttä keskustelua Yousefin kanssa, tai muuta vinkkiä siitä että keskusteluyhteys Yousefiin jatkuu? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarjei ja Isak ovat monessa asiassa kuulemma samanlaisia. Tarjei käy samaa koulua Oslossa kuin Isak jne. Monessa yhteydessä on kuitenkin tuotu esiin että Tarjei on tehnyt ihan tietoisen valinnan olemalla mahdollisimman vähän somessa. SKAM sarjaan kuuluu roolihenkilöiden instapäivitykset, mutta se on vain rooli. Vilden näyttelijä Ulrica taas on kova instaamaan.
Samaa on ainakin ikä ja koulu. Mutta Skavlanin haastattelussa sanoi, että hän ja roolihahmonsa ovat hyvin erilaisia (löytyy tubesta). Isak on tosiaan vain rooli.
Kypsää ajattelua 17-vuotiaalta. Muut näyttelijäthän on jo oikeasti aikuisia, parikymppisiä.
Mulla meni just tän Skavlan-haastattelun myötä vähän maku tosta Tarjeista näyttelijänä. Tykkäsin siis kovasti hänen näyttelijäsuorituksestaan ja tykkään edelleen, mutta huolimatta siitä, mitä Tarjei sanoi haastattelussa, hän on olemukseltaan ja mimiikaltaan livenä todella samanlainen kuin Isak. Jotenkin samanlaisuus vielä korostui, kun samassa haastattelussa oli myös Nooran näyttelijä Josefine Pettersen, joka olla oli selvästi erilaiset maneerit ja puhetapa kuin roolihahmollaan. Vaikea siis sanoa, onko Tarjei lähinnä hyvä olemaan oma itsensä vai oikeasti moniulotteinen näyttelijä. Kiinnostavaa nähdä, millaisia hänen näyttelijäsuorituksensa tulevat olemaan jatkossa. Muutenkin oli vähän sellaista epävarmaa starailun makua tuossa haastattelussa. Se tietysti nuorelle miehelle suotakoon.
Voiko sana sitten parin kuukauden päästä mennä kihloihin? Olisi mahtavaa, jos kausi päättyisi kihloihin tai naimisiin menoon ❤️
Höh. Mä toivoin, että Yousef ja Sana tekstailisivat tänään, nyt kun Yousefilla on Sanan puhelinnumerokin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarjei ja Isak ovat monessa asiassa kuulemma samanlaisia. Tarjei käy samaa koulua Oslossa kuin Isak jne. Monessa yhteydessä on kuitenkin tuotu esiin että Tarjei on tehnyt ihan tietoisen valinnan olemalla mahdollisimman vähän somessa. SKAM sarjaan kuuluu roolihenkilöiden instapäivitykset, mutta se on vain rooli. Vilden näyttelijä Ulrica taas on kova instaamaan.
Samaa on ainakin ikä ja koulu. Mutta Skavlanin haastattelussa sanoi, että hän ja roolihahmonsa ovat hyvin erilaisia (löytyy tubesta). Isak on tosiaan vain rooli.
Kypsää ajattelua 17-vuotiaalta. Muut näyttelijäthän on jo oikeasti aikuisia, parikymppisiä.
Mulla meni just tän Skavlan-haastattelun myötä vähän maku tosta Tarjeista näyttelijänä. Tykkäsin siis kovasti hänen näyttelijäsuorituksestaan ja tykkään edelleen, mutta huolimatta siitä, mitä Tarjei sanoi haastattelussa, hän on olemukseltaan ja mimiikaltaan livenä todella samanlainen kuin Isak. Jotenkin samanlaisuus vielä korostui, kun samassa haastattelussa oli myös Nooran näyttelijä Josefine Pettersen, joka olla oli selvästi erilaiset maneerit ja puhetapa kuin roolihahmollaan. Vaikea siis sanoa, onko Tarjei lähinnä hyvä olemaan oma itsensä vai oikeasti moniulotteinen näyttelijä. Kiinnostavaa nähdä, millaisia hänen näyttelijäsuorituksensa tulevat olemaan jatkossa. Muutenkin oli vähän sellaista epävarmaa starailun makua tuossa haastattelussa. Se tietysti nuorelle miehelle suotakoon.
Tarjein on oltava vain oikeasti ihana ihminen.
On hassua spekuloida tään asian tiimoilta yhtään mitään kun fakta on se että ei heidän seksuaalisen suuntautumisensa nimikettä todella voi tietää muut kuin (mahdollisesti) he itse.