Mitä voi päätellä miehestä joka käyttää Linuxia ja asettaa sen käynnistymään tekstitilaan?
Hän itse sanoo ettei yleensä tarvitse graafista ympäristöä mutta itsellä tulee mieleen jotain aivan muuta. Tuohan on kun 25 vuoden takaa. Itsellä tulee mieleen ettei hänellä ole varaa oikeaan tietokoneeseen ja varmaan myös tiskaa ja pyykkää käsin.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän itse sanoo ettei yleensä tarvitse graafista ympäristöä mutta itsellä tulee mieleen jotain aivan muuta. Tuohan on kun 25 vuoden takaa. Itsellä tulee mieleen ettei hänellä ole varaa oikeaan tietokoneeseen ja varmaan myös tiskaa ja pyykkää käsin.
Se ei pidä väreistä ja arvostaa selkeyttä. Ihan varmasti sillä on kyllä nuo muut kodinkoneet. Mä itse blokkaan mainokset ja kuvat selaimesta koska minusta on kivampi lukea tekstiä kuin katsella kuvia. Jos haluan katsoa kuvia, katson töllöä. Tietokoneen näytön haluan olevan selkeä ja silmiä häiritsemätön ilman liikkuvia kuvia tai välkkyviä värejä. Älyluuria tai padiä mulle ei tule ikinä. Leluna mulla on Rasberry Pi.
Jos näkisit mun huippumodernin keittiön, et varmaan asiaa uskoisi. Käsin tiskaan vain valuraudan, puulastat ja hiiliteräspannut.
Etkö ymmärrä että ihmisillä on erilaisia mieltymyksiä eivätkä kaikki halua kaikkea valmiiksi pureskeltuna ja yksinkertaistettuna kännykän pikkuruudulta kuten sinä?
Kuinka tyhmä sä itse oikein olet?
Valurauta ei kuulu moderniin keittiöön.
Valurauta kuuluu jokaiseen keittiöön.
Samalla väität että lämmität einekset leivinuunissa? Ehei katsos, aika ajaa tiettyjen asioiden ohi ja valurauta on yksi niistä. Enää ruuanlaiton ei tarvitse olla punttisaliin verrattavissa oleva liikuntasuoritus joten miksi turhaan rääkätä itseään? Sitten tulee vielä valuraudan vaatima rasva. Hyi että.
Meidän keittiössä ei syödä eineksiä eikä pelätä rasvaa. Hyvin hoidettu valurauta ei paljoa rasvaa tarvitse eikä ruoanlaittoon tarvita lihaksia kun tekniikka on kunnossa. Sä et vaan osaa. Siitä sun ennakkoluulot johtuvat.
ohis
Nimenomaan tätä tarkoitan. Rasvan ja sydän- ja verisuonitautien välinen yhteys on todistettu jo iät ja ajat sitten. Samalla eineksiin on jo tehtaalla mietitty ammattilaisten osalta ravintoarvot kuntoon paljon paremmin kun kotikokki yleensä osaa.
Näin ne vaan idiootit saa veivattua aiheen sivuraiteelle. Menkää tappelemaan pannuistanne omaan ketjuunne.
Että hänellä on käytössään myös Emacs.
Vierailija kirjoitti:
Komentokehote viittaa siihen että käytät enemän Windowsia kun Linuxia. Siinä tapauksessa ymmärrän täysin mikset jaksa nimenomaan leikkiä sen kanssa. Todellisuudessa komento-RIVI-työkalut on GUI:ta paljon ketterempiä käyttää. Minullakin on nyt esimerkiksi 1400 digijärkkärillä otettua raw-muotoista vappukuvaa. Miten saat niistä jpg-kopiot 640*480-resoluutiolla samalla tiedostonimellä mutta eri päätteellä esikatselua varten?
.
Linuksilla saa ratkaistua helposti ongelman, mitä mäkissä tai windowsissa ei ole olemassakaan. Niissä ei tarvitse koskaan luoda erikseen esikatselukuvia raw-tiedostoista.
Se ei varmaan tykkää kdestä, gnomesta jne. Mikä on ongelma? Ihan samaan tapaan ne ohjelmat käynnistyy komentoriviltä. Myös se graafinen käyttöliittymä. :D
onko tiedoa, mitä hän komentokehotteella tekee? joku lubuntu ei paljoa muistia vie, niin ei ainakaan keskusmuistin vähyytestä tuollainen johtu. 4g keskusmuistia on ollut koneissa jo viime vuosikymmenellä ja melkein kaikissa uusissa koneissa on 8 gigaa muistia.
Vierailija kirjoitti:
onko tiedoa, mitä hän komentokehotteella tekee? joku lubuntu ei paljoa muistia vie, niin ei ainakaan keskusmuistin vähyytestä tuollainen johtu. 4g keskusmuistia on ollut koneissa jo viime vuosikymmenellä ja melkein kaikissa uusissa koneissa on 8 gigaa muistia.
Kukaan ei päädy yhteenkään Ubuntuun joka osaa käyttää tietokonetta. Ei työasemaan eikä palvelimeen.
Mitäpä se sitten tietokoneella tekee jos ei tarvitse mitään graafista? Lukee newsejä ja irccaa?
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä se sitten tietokoneella tekee jos ei tarvitse mitään graafista? Lukee newsejä ja irccaa?
Useimmilla ohjelmilla on shelliversiot tai vähintään shellivastineet.
No se on nopeampi käyttää.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Graafinen käyttöliittymä on eri asia.
Sinkkumies
Nää Linux ihmiset on taas näitä parempia ihmisiä,kuten vaikka vegaanit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei pidä väreistä ja arvostaa selkeyttä. Ihan varmasti sillä on kyllä nuo muut kodinkoneet. Mä itse blokkaan mainokset ja kuvat selaimesta koska minusta on kivampi lukea tekstiä kuin katsella kuvia. Jos haluan katsoa kuvia, katson töllöä. Tietokoneen näytön haluan olevan selkeä ja silmiä häiritsemätön ilman liikkuvia kuvia tai välkkyviä värejä. Älyluuria tai padiä mulle ei tule ikinä. Leluna mulla on Rasberry Pi.
Jos näkisit mun huippumodernin keittiön, et varmaan asiaa uskoisi. Käsin tiskaan vain valuraudan, puulastat ja hiiliteräspannut.
Etkö ymmärrä että ihmisillä on erilaisia mieltymyksiä eivätkä kaikki halua kaikkea valmiiksi pureskeltuna ja yksinkertaistettuna kännykän pikkuruudulta kuten sinä?
Kuinka tyhmä sä itse oikein olet?
Valurauta ei kuulu moderniin keittiöön.
Kuuluu se, toimii induktiolla jopa paremmin kuin keraamisella tasolla.
Paistinpannun kanssa edellyttää että sattuu omistamaan jonkun paremman induktiohellan tai -keittolevyn. Normaalisti kun ei pysty lämmittämään kun 240 asteeseen ja se ei riitä valuraudalle.
Sepä se, ei ole mikään Gigantin karvalakkimalli kyseessä. Sitäpaitsi valurauta on kätevä myös uunissa.
Pihvit tehdään valuraudalla ja se on turpa kiinni, keskustelu on päättynyt.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmilla ohjelmilla on shelliversiot tai vähintään shellivastineet.
No onnea vaan nykyään webin selaamiseen jollain lynxillä.
Lähinnä tulee mieleen että ap on pikkusieluinen hyypiö jota toisten ihmisten asiat kiinnostavat ihan liikaa.
Kehottaisin vetämään alkulämmittelyksi kolket leuanvetoa ja ottamaan matsia junnu sm tason nyrkkeilijältä jolle on kasvanut pieni isämaha.
Siinä sen näkee kuka on kova ja kuka näpyttelee rillit huurussa.
kovat jätkät nekkaa kirjoitti:
Kehottaisin vetämään alkulämmittelyksi kolket leuanvetoa ja ottamaan matsia junnu sm tason nyrkkeilijältä jolle on kasvanut pieni isämaha.
Siinä sen näkee kuka on kova ja kuka näpyttelee rillit huurussa.
Harvat saa kolmeakymmentä leuanvetoa.
Varoisin sellaisia sankareita.
Yksi hurraa huuto on huudettu jo. Kaksi puuttuu ja korkeelta kovaa.
Sepä se, ei ole mikään Gigantin karvalakkimalli kyseessä. Sitäpaitsi valurauta on kätevä myös uunissa.