Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuntosali, johon käy liikuntasetelit, ilmoitti ettei hyväksykään niitä maksuksi ja maksettava on tai tulee luottotietoihin merkintä

Ottaa päähän
02.05.2017 |

Liityin maaliskuun loppupuolella salille, joka on ihan iso merkki ketju ympäri suomea ja jäsennyyteni on kuukauden irtisanomis ajalla voimassa oleva. Maksoin silloin maaliskuun lopulla sen loppukuun ja huhtikuun liikuntaseteleillä. En halunnut siinä kohdassa maksaa enempää,jos salilla käynti ei kiinnostaisikaan. No, tänää katsoin asiakaspalvelun olevan auki ja menin paikalle maksamaan jäsennyyden tälle ja ensi kuulle. Ensi kuun loppuun vain siksi, että poikaystäväni palaa kaupunkiin silloin ja "yhteisjäsennyys" tulee halvemmaksi (halvemmaksi siis meille asiakkaana, firma tienaa enemmän).
Selitin tämän asian ja kaivoin liikuntasetelit taskusta, aspa ilmoitti ettei käy. Eikä myöskään käteinen raha. Tämä ja myös ensi kuun on maksettava tilisiirrolla. Kyllä,lasku minulle on tullut, mutta enpä sitä miettinyt sen enempää silloin kun se tuli kun ajattelin maksaa seuraavan kerran käydessäni seuraavat kuukaudet liikuntaseteleillä.

Kaivoin kotona kolmisivuiset sopimusehdot esille, jotka olen allekirjoittanut ja katsoin myös heidän kotisivuiltaan jäsennys ehdot. Missään ei määritellä maksu tapaa millään tavalla.

Työpaikkani haluaa kannustaa liikkumaan ja tarjoaa liikuntasetelit käyttöön, niin mikäpä hyöty niistä on kun ei kelpaa maksuna.

Luulisi saleilla olevan nykyään niin kova kilpailu, että kaikki asiakkaat otetaan avosylin vastaan. Ja aspa siis ilmoitti, että minun on maksettava tämän ja ensi kuun jäsenyys maksu verkossa heidän tililleen tai muuten lasku lähtee perintään ja sitä kautta viimein ulosottoon.

Onko tässä toimittu oikein? Jos kerran heille kelpaavat liikuntasetelit maksuna, niin missä kohdassa he voivat mielivaltaisesti päättää ettei nyt käykään? Sopimus- tai jäsenehdoissa ei mainita sanallakaan maksutapaaa. Ja aspa ei tosiaan selittänyt, että miksei liikuntasetelini kelpaa.
Ottaa niin päähän! Ihan periaatteesta, kun tuossa on tukku liikuntaseteleitä, joista maksan osan vielä itse, niin nyt joku päättää että kelpaa, ei kelpaa, kelpaa...
Ei varmaa olisi pitänyt yrittää alunperinkaan tehdä yhtään mitään muuta kun maata sohvalla!

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaanpa, että noi maksusetelit ei ole yrittäjälle läheskään niin hyvää tuloa, kuin käteinen. Niissä on kaikenlaista välistävetäjää ja tuloutus hidasta.

Seteleistä en osaa sanoa, mutta esim. Smartumin saldokortti toimii ihan samoin kuin mikä tahansa muu luottokortti. Ei siinä ole mitään välistävetäjiä ja raha siirtyy saldotililtä myyjälle heti, kun ostotapahtuma on tehty.

Se on oikeasti yrittäjälle tosi suuri etu, jos ottaa maksuvaihtoehdoiksi liikuntasetelit, -saldon tms. Noita etuja tarjotaan henkilöstölle nykyään lähes kaikissa vähänkään isommissa firmoissa, valtion virastoissa, kunnissa jne. ja totta kaikki edunsaanut henkilö valitsee liikuntapaikakseen sellaisen, jossa voi maksaa saamallaan etuudella.

Työskentelen itse henkilöstöetujen parissa ja just tänään katsoin, että Smartumilla on Suomessa käyttökohteina lähemmäs 8000 liikuntapaikkaa eli melkoinen määrä. Tähän päälle sporttipassit, Eazybreakit ja onko vielä jotain muitakin. Harvassa siis on ne paikat, joissa ei joku etuseteli tms. kävisi.

Selvennyksenä, että en siis itse ole Smartumilla töissä, mun työpaikassa on vaan käytössä Smartum :)

Vierailija
62/70 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaanpa, että noi maksusetelit ei ole yrittäjälle läheskään niin hyvää tuloa, kuin käteinen. Niissä on kaikenlaista välistävetäjää ja tuloutus hidasta.

Seteleistä en osaa sanoa, mutta esim. Smartumin saldokortti toimii ihan samoin kuin mikä tahansa muu luottokortti. Ei siinä ole mitään välistävetäjiä ja raha siirtyy saldotililtä myyjälle heti, kun ostotapahtuma on tehty.

Se on oikeasti yrittäjälle tosi suuri etu, jos ottaa maksuvaihtoehdoiksi liikuntasetelit, -saldon tms. Noita etuja tarjotaan henkilöstölle nykyään lähes kaikissa vähänkään isommissa firmoissa, valtion virastoissa, kunnissa jne. ja totta kaikki edunsaanut henkilö valitsee liikuntapaikakseen sellaisen, jossa voi maksaa saamallaan etuudella.

Työskentelen itse henkilöstöetujen parissa ja just tänään katsoin, että Smartumilla on Suomessa käyttökohteina lähemmäs 8000 liikuntapaikkaa eli melkoinen määrä. Tähän päälle sporttipassit, Eazybreakit ja onko vielä jotain muitakin. Harvassa siis on ne paikat, joissa ei joku etuseteli tms. kävisi.

Selvennyksenä, että en siis itse ole Smartumilla töissä, mun työpaikassa on vaan käytössä Smartum :)

Kunnissa ei varmaan kyllä ole tuollaista luksusta. Ihan omalla rahalla täytyy maksaa kaikki urheilut ja kulttuurit, ei työsuhde-etuja eikä toimivaa työterveyshuoltoakaan (kattaa oikeastaan vain minimit + aikoja ei saa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/70 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako kukaan nyt perustella, että miksi en muka voi sitten kesäkuutakaan maksaa liikuntaseteleillä?

Ja ei, tarkoitus ei nyt ollu jäädä "pullamössöttymään himaan ja pyörimään itsesäälissä". Lähinnä tarkoitin, että fiilis kyseistä salia kohtaan kärsi ku asiat ei hoitunutkaan niin ku oli puhuttu/lukee ehdoissa.

Ja sinulle, joka et ymmärtänyt lukemassa, niin olisin siksi maksanut nyt vain kesäkuun loppuun, koska poikaystäväni tulee silloin takasin kaupunkiin. Jos hän pitää salista niin hän ottaa tottakai oman jäsennyyden tai vaihtoehtoisesti tartumme tarjoukseen, jossa kaksi saa treenata aina samaan aikaan, kalliimmalla hinnalla toki kun tämä perus jäsenyys. Kenenkään en ajatellut siellä ilmaiseksi voivan käydä, tietenkään.

AP

Vierailija
64/70 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnissa ei varmaan kyllä ole tuollaista luksusta. Ihan omalla rahalla täytyy maksaa kaikki urheilut ja kulttuurit, ei työsuhde-etuja eikä toimivaa työterveyshuoltoakaan (kattaa oikeastaan vain minimit + aikoja ei saa).

Kyllä esim Espoon kaupungilla on liikuntasetelit. Työmatkaseteleitä ja työterveyskin toimii. Mies kaupungilla töissä.

Vierailija
65/70 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa päähän1111 kirjoitti:

Osaako kukaan nyt perustella, että miksi en muka voi sitten kesäkuutakaan maksaa liikuntaseteleillä?

Ja ei, tarkoitus ei nyt ollu jäädä "pullamössöttymään himaan ja pyörimään itsesäälissä". Lähinnä tarkoitin, että fiilis kyseistä salia kohtaan kärsi ku asiat ei hoitunutkaan niin ku oli puhuttu/lukee ehdoissa.

Ja sinulle, joka et ymmärtänyt lukemassa, niin olisin siksi maksanut nyt vain kesäkuun loppuun, koska poikaystäväni tulee silloin takasin kaupunkiin. Jos hän pitää salista niin hän ottaa tottakai oman jäsennyyden tai vaihtoehtoisesti tartumme tarjoukseen, jossa kaksi saa treenata aina samaan aikaan, kalliimmalla hinnalla toki kun tämä perus jäsenyys. Kenenkään en ajatellut siellä ilmaiseksi voivan käydä, tietenkään.

AP

Voisitko nyt kertoa mikä se sali on niin selviäisi varmasti helpommin mikä on vikana?

Vierailija
66/70 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampereen kaupungilla ainakin ja tuskin on ainut.

Vierailija
67/70 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaa päähän1111 kirjoitti:

AP

Voisitko nyt kertoa mikä se sali on niin selviäisi varmasti helpommin mikä on vikana?

Aika varmasti Fresh Fitness joka on toitottanut tuota tarjousta nyt vuoden alusta.

Vierailija
68/70 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ap:n mieluummin opetella oikeinkirjoitusta ja jättää pepun pumppaaminen vähemmälle, nimittäin aloitus oli karmeaa luettavaa. 

Vierailija
69/70 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voit maksaa jäsenmaksuja Fresh Fitness kuntosalien vastaanotossa edellä mainituilla maksuvälineillä ja tietenkin yleisimmillä pankki- ja luottokorteilla. Maksuvälineiden arvo laitetaan jäsentilille, josta ne vähentävät jäsenmaksua. Näillä maksuvälineillä otamme jäsenmaksuja vastaan kaksi kertaa vuodessa jäsentä kohden.

Mikäli tuot edellä mainittuja maksuvälineitä kuntosalin vastaanottoon kuun viimeiseen päivään mennessä, lyhenee seuraavan kuun laskutussumma maksetun summan mukaisesti. Huomioithan, että toimitettuja maksuja ei voida verotuksellisista syistä palauttaa."

Tuon mukaan pitäisi kesäkuun maksu onnistua ihan hyvin niillä seteleillä. Jos laitoit sinne asiakaspalveluun viestiä niin luulisi heidän kertovan onko siihen joku erityinen syy, miksi ei muka onnistuisi maksaminen. Todennäköisesti joku on vaan mokannut siellä tiskillä.

Vierailija
70/70 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös, että asioista tietämätön aspalvelija ollut paikalla. ITse olen Fressin jäsen. Eräs kesä utelin, josko voisin ottaa kesätauon pariksi kuukaudeksi, koska liikun kesäisin mielummin ulkona. Hän sanoi, että kyllä onnistuu (en ollut vielä ollut vuotta jäsenenä, joten sinänsä hänen ei olisi minulle tarvinnut tuota luvata). Vieressä oli toinen aspa kuuntelemassa. 

Menin sitten tarvittavien lappusten ym kanssa seuraavan kerran, ja paikalla olikin toinen aspa. Tämä aspa väitti, ettei käykään tämä kesätauko, koska säännöt. Kerroin, että tiedän kyllä säännöt, mutta teidän työntekijänne on tämän luvannut, ja hän minulle kertonut tämän olevan nyt käytäntönä. Aspa ei tätä millään  uskonut, joten käännyin kannoillani ja sanoin, että palaan sitten kun toinen aspa on paikan päällä. Kun toinen aspa sitten sattui olemaan työvuorossa, sain asian hoidettua moitteettomasti. Tosin hänkin mokaili, tauon piti kestää 3 kuukautta, mutta reilun kahden kuukauden päästä tuli perintätoimistolta kirje. ONNEKSI minulla oli kuitti asiasta, missä luki tauon pituus ja sain näin mitätöityä perintätoimiston kirjeen.

Eli tarkkuutta ihmiset, ja kysykää vähintään kahdelta ihmiseltä. Monesti työntekijöitä kierrätetään kuntosalien respoissa ja he ovat itsekin pihalla asioista.