Sosionomiopinnot AMK:ssa, kannattaako?
Olen lopen kyllästynyt nykyisiin liiketalouden (AMK) opintoihini, ja sosionomiopinnot kiinnostaisivat minua huomattavasti enemmän.
Kokisin, että luonteeni puolesta sopisin paremmin työhön, jossa tarvitaan hyvää empatiakykyä ja aitoa halua olla avuksi. Nykyinen alani tuntuu pakkopullalta, eikä tulevaisuus houkuttele saati motivoi.
Kokemuksia sosionomiopinnoista ja -töistä, kiitos! Mielelläni kuulen plussia ja miinuksia.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Ei
Perustele, kiitos.
- Ap
Opetuksen taso vaihtelee ilmeisesti paljon koulutusten välillä. Itse olen lopen kyllästynyt sosionomiopintoihini, joissa opetusta ei juurikaan ole ja opiskelu on suurimmaksi osaksi itsenäistä tiedonhakua. Sosiaalityö yliopistossa voisi tarjota enemmän haastetta. Mutta jos ei ole asuinpaikkarajoitteita ja haluat töihin jossa vaaditaan juuri se sosionomin koulutus, valitse sellainen amk jossa ei ole leikattu lähiopetuksesta paljoa.
Kokemuksia Metropolian sosionomiopinnoista?
Kannattaa jos haluat kiireisen ja henkisesti kuormittavan työn huonolla palkalla. Kaikki odotukset kiitoksista ja "pelastetuista" asiakkaista kannattaa unohtaa heti, muuten tulet rysähtämään maan pinnalle nopeasti ja lujaa kun aloitat työt.
T: kunnan sosiaalitoimessa työskentelevä sosionomi, joka miettii ammatinvaihtoa.
Vierailija kirjoitti:
Opetuksen taso vaihtelee ilmeisesti paljon koulutusten välillä. Itse olen lopen kyllästynyt sosionomiopintoihini, joissa opetusta ei juurikaan ole ja opiskelu on suurimmaksi osaksi itsenäistä tiedonhakua. Sosiaalityö yliopistossa voisi tarjota enemmän haastetta. Mutta jos ei ole asuinpaikkarajoitteita ja haluat töihin jossa vaaditaan juuri se sosionomin koulutus, valitse sellainen amk jossa ei ole leikattu lähiopetuksesta paljoa.
Kiitos vastauksestasi!
Meilläkin kaikeksi yllätyksekseni tuo liiketalous on tämän puolivuotisen aikana ollut tasan yhden kurssin osalta sellaista "vanhan ajan" opetustyylistä, mitä haluaisinkin opetuksen olevan. Luulisi, että sosionomiopinnoissa olisi enemmän sellaista, mutta tärkeä seikka joka tapauksessa ottaa huomioon.
Mitenkä erikoistuminen sosionomiopinnoissa, kokemuksia?
Olen lukenut vain lastentarhanopettaksi erikoistumisesta. Mielenkiintoista olisi laajentaa osaamistaan ja lisätä työpaikkamahdollisuuksia.
- Ap
mol.fi on ainakin täynnä jos jonkinlaita sosiaalialan työntekijän hakuilmoitusta.
Ei