¤¤¤HEINÄkuisten odottajien la-su¤¤¤
Mitä ihmettä, ei vieläkään viikonloppupinoa?! Tässäpä ois eiliset:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6791945&p=2&mpage=2&tmode…
Kommentit (21)
Mahdetaanko siellä teillä kodeissa käydä parisuhdekeskusteluja vai mitä, kun noita parisuhdejuttuja on tuntunut olevan vähän yhdellä jos toisellakin mielen päällä... Kaippas se nämä parisuhteet eivät ikinä ole semmoisia elokuvien yltiöromanttisia satuja, ainakaan koko aikaa. Kiitos suviande selvityksestä, luin kyllä kirjoituksesi, mutten ole joutanut täsä vielä kirjoitella. Kamalan inhottava tilanne siellä :( En tiedä miten itsekään osaisin suhtautua, toisaalta kun varmasti kaipaisi tukea ja apua uuden vauvan odotuksessa ja hoidossa ja toisaalta ei tiedä miten suhtautua miehen tekoon ja siitä yli pääsemiseen. Minun ei ole onneksi vielä tähän päivään mennessa ikinä huolestua siitä, että mies pettäisi minua. häntä on petetty muutaman kerran, joten on alusta asti sanonut, että sitä hän ei tee ja jos jostain syystä tekisi niin ei voisi olla kertomatta siitä minulle heti. Ja seksielämän olemattomuuden lisäksi ei löydy juuri mitään miksi kumpikaan meistä haluaisi olla jonkun toisen kanssa. Välillä kun miettii tuota naimisiin menoa (ollaan kihloissa) niin ainut asia, mikä mietityttää on se, että mitä jos tämä meidän seksielämä jääkin näin hiljaiseksi... Itsellä kun halut eivät ole enää niin voimakkaita, niin ei jaksa tehdä aloitteita, vaikka haluja vähän olisikin. Minä kun olen kuitenkin aina pitänyt seksiä ihan olennaisena osana elämää, niin tuntuu epärealistiselta, että koko elämäni malttaisin pysyä liitossa, jossa seksiä harrastetaan kerran kuussa ja silloinkin ylensä ainakin toinen on vain puoleksi touhussa mukana. Onneksi muuten ovat asiat nyt meillä hyvin! Tyhmä seksi kun on olemassa monimutkaistamassa asioita....
Mitäpäs tänne muuta. Maha kasvaa, mutta yhä saatan maata illalla sängyssä mahallani. Olen rasvaillutkin jo mahaani aina iltaisin, kun noiden muutaman vanhan arven kohdalta iho on alkanut kutista. Leviävätkö nuo vanhat arvet nyt uudessa raskaudessa? Nuo arvet tuli mulla ihan loppuvaiheessa Mimosalta ja ne ovat ehtineet jo niin hyvin vaaleta olemattomiin ettei niitä enää oikeastaan edes huomannut, kun en ollut raskaana, mutta nyt ne tuntuvat paisuvan uudestaan, jo nyt. Kokemuksia? Onkos muille tullut seuraavissa raskauksissa uusia arpia vai ovatko vanhat ennemminkin vahvistuneet? Entä onko teillä tullut arpia mahaan enemmän ekassa vai muissa raskauksissa?
20-30 viikkojen puoliväli lähestyy uhkaavasti, jee :) Sitten ollaan jo pian 30 viikossa ja sitten saakin pian jo jännätä synnärille lähtöä. Voi kun odotan, että tämä pieni täältä jo syntyisi! Naapuriinkin tuli viime viikolla uusi vauva, miksei meillekin jo?!
Liikkeitä tuntuu kans muuten nyt jo paljon enemmän kuin aikaisemmin. Tämä piipero on ollut pitkään tuolla mahassa niin päin, että on potkinut minua tuonne alas selänpuolelle, mikä on tuntunut aikas ikävältä, mutta nyt se keikkuu tuolla sivuttain. Niin oli Mimosakin näillä viikoilla pitkään sivuttain tuolla köllimässä.
Eipä tässä kummepia. Piti minun jotain jutuja eilisistä kommentoidakin, mutten nyt enää mitään muista.
Niinaemo rv 24+5 ja Mimosa 1,5 v
Niin ettekö ole vieläkään kellekään kertoneet??? Kun tyttösikään ei kerta vielä tiedä... Kerroitko eds vanhemmillesi? Josko he eivät niin tuomitsevasti suhtaudu kuin viime kerralla, kun olet nyt kuitenkin jo paljon vanhempi ja suurin kynnys perheen perustamiseen on jo ylitetty, kun teillä kerta yksi lapsi jo on. Jos et kerro ennen viikkoja 30, niin olen ihan varma että saat kerrottua vasta laitokselle lähdettyäsi, niin kuin kävi eräälle tutun tutulleni :D
Kovin tuntuu olevan hiljaista meidän pinossa.
Täällä asiat hyvällä tolalla :) Neuvolassa kävin keskiviikkona ja kaikki sen suhteen ok. Painoa oli tullut n.+ 450g per viikko eli ihan sopivasti. Sf-mitta huiteli 24,5 cm (rv 23+1). Sain paperit täytettäväksi ja kävinkin jättämässä ne kelaan perjantaina.
Samalla reissulla tuli ostettua tytölle iskun mallistoa oleva Möhkö jatkettava sänky ja siihen aluslaatikko. Löydettiin tuo hyvässä kunnossa oleva setti lastenvaate/tarvike-kirppikseltä hintaan 65¿. Meillä neiti (1v 2kk) on nukkunut alusta alkaen perhepedissä ja nyt kun vauvamasu on alkanut kasvaa ja nukkuminen mulla on melko huonoa, ajateltiin että tytön olisi aika siirtyä omaan sänkyyn. Niinpä eilen sitten koottiin sänky meidän sängyn viereen ja ainakin eka yö meni hyvin (okei, kipusi 5 aikaan meidän väliin). *kop kop, koputtaa puuta*
Pinossa oli puhetta " yleensäkin" naimisiin menosta. Meillä tuo tapahtuu syksyllä samalla kun tämä vauveli kastetaan. Pääpaino on noissa juhlissa kumminkin vauvan ristiäiset. Löysin käsityölehdestä 3 aivan ihanaa hääpukukaavaa ja esitin äidilleni toiveen ihan huumorimielessä että ompelisiko minulle puvun (ommellut aikaisemmin isosiskoni hääpuvun). Ei ainakaan vielä tyrmännyt ideaa.
Sellai kysymys tuli mieleen että onko muille ilmaantunut " levottomat jalat" -oireita?? Mun jalat sutii illalla nukkumaan käydessä ja onneksi vielä ensiavun on antaneet pelkät villasukat :) Kun Neaa odotin niin tuo oire ilmaantui vasta joskus rv 30 jälkeen eli näköjään kaikki tulee nyt aikasemmin.
Nyt poistun taka-alalle ja nauttimaan vauvan erittäin voimakkaista liikkeistä. Nytkin rummuttaa oikein huolella.
Neppe05 rv 23+4 ja Nea 1v 2kk
Mä olen nyt kauheasti alkanut viihtyä oman äitini seurassa. Ei sillä, etten aikaisemmin olisi, mutta nytten oikein korostuneesti. Voisin melkein muuttaa äitin luo :D. Ehkä silläkin suuri rooli, että äiti on ihminen joka jaksaa näitä vauva/raskausjuttuja kuunnella, kun omilla (lapsettomilla) kavereilla alkaa mennä jo vähän yli ja mieskin on ihmeissään, että enkö mitään muuta ajattele:)..
Mä oon yrittänyt nyt katsella kevääksi/kesäksi äitiysvaatteita noiden nettiputiikkien aleista ja mitä käytettyjä löytyy. Kun tuntuu, että varsinkin nuo kivannäköiset vaatteet ovat aivan törkeän hintaisia, niin sitä mielummin keräilee nyt ajan kanssa, kun halvemmalla jostain löytää. Sinänsä toivon sellaista sopivan lämmintä kevättä ja kesää, kun pääsisi paljon halvemmalla vaatteiden kanssa, jos pärjäisi mekoilla mahdollisimman paljon. Laiskana oon aina tykänny kesällä mekoista, niin ei tarvitse miettiä yhteensopivia ala- ja yläosia erikseen :).
Voi, kun tuntuu monilla olevan inhottavia parisuhdeongelmia. Tuntuu, että meillä luotto vaan kasvanut. Mies ei varmastikaan oleta minun pallomahalla lähtevän mitään äijiä metsästämään (ja milloin tässä missään baarissa on käytykään..). Ja taasen en jaksa uskoa, että mies tyrisi mitään leikkimällä tässä vaiheessa muiden naisten kanssa. Ainahan se on toki mahdollista, mutta luottamus on nyt kova.
Alkaa olla vähän tyhjä olo noiden vauvalle tulevien hankintojen kanssa. Kun tuntuu, ettei ole enää mitään ostettavaa :D. Tai sanotaanko, että järki on onneksi sanonut, ettei kannata vielä ostaa, mitään vuodenaikaan sidottuja vaatteita, kun ei tiedä vielä, miten tämä piipero kasvaa. Mutta oon silti pyrkinyt hyödyntämään kaikki mahdolliset alet. Mitään en kai ole vauvalle normihinnalla ostanut (niitähän voi sitten käydä kaupasta ostamassa milloin tahansa). Eihän kukaan PYSTY olemaan ostamatta ensi talvelle toppahaalaria, kun se on -70% ja aivan IHANA! Sukupuolenkin kun tietää, niin ei tarvitse miettiä mitään värijuttukaan. Oon kyllä niin turhamainen, että en halua että muksulla on samanlainen haalari, kun kaikilla oman ikäisillään.. Ehkä sillä ei näin vauva-aikana niin väliä, mutta kauhistuttaa tarha-ajat kun kaikille on samanlaiset Reimatecit. Tytöillä punasina, pojille sinisinä.
Tulipas taas höpistyä ihan turhaa. Mutta sitä varten nämä kai on :)
Heissan!
onpas tosiaan hiljainen päivä heiniksessä....tosin nyt vasta itsekin avasin koneen kun aamupäivä tuli siivottua ja sain miehen tekemään uuden järjestyksen olohuoneeseen :-) ensin oli ideaa vastaan, mutta nyt tyytyväinen. Sitten piti kaupoilla käydä ja minä löysin meidän Tiia-neitille 2v niin kesävaatteita tosi edullisesti alesta, kannatti käydä kaupoilla vaikka väkeä oli tosi paljon liikenteessä.
Minulla on ilmennyt tuota levottomat-jalat-juttua ja villasukat sekä viljatyyny ovat hyvät konstit siihen. Tänään on muuten nyt iltapäivästä ollut sellainen " laiska-olo" , mutta eihän sitä aina tarvitse touhuta.
Että tällaista, mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!
T.tupuhupuna
Noihin levottomiin jalkoihin ja suonenvetoihin odotusaikana sain jo esikoista odottaessani omalta terveydenhoitajaltani vinkin syödä magnesiumia. Tässäkin raskaudessa levottomat jalat alkoivat vaivata kolmisen viikkoa sitten ja marssin oitis apteekkiin ostamaan magnesium-lisää. Olen syönyt samaa merkkiä, Egmesania, kaikilta kolmelta yhden kappaleen päivässä ja hyvin on auttanut. Ei vaivaa jalat enää. Kannataa siis kokeilla!
Heddastiina, miksi sinulle tehdään sektio? Ja millä viikolla leikkaavat sen, kun sanoit, että tiedät jo päivänkin? Minullekin tulossa sektio, mutta päivän tiedän vasta rv 37, kun menen synnytyssairaalaan synnytystapakäynnille. Saitko itse valita päivän milloihn syntyy?
Meillä Tiitiäinen liikkuu mukavasti ja nyt näkyy jo todella selvästi liikkeitä masun päältäkin. Olo on nyt hyvä, vaikka edelleen saatan joutua päivällä ottamaan unoset. Pääsin taas tällä viikolla kuukauden tauon jälkeen bikkaamaankin, kun oli tuo flunssa niin sitkeää. Tuli kyllä virkeä olo ja yritänkin liikkua loppuun asti, jos vaan mahdollista.
Neuvola vasta parin viikon päästä ja ihmeen levollinen olen nyt tämän odotuksen suhteen. (Suurimmat paniikit lienevät takanapäin....)
Carelia ja Tiitiäinen
Terve mammat.
Pitkä aika siitä, kun viimeksi ehdin kirjoittaa, ehtinyt edes lueskella kuulumisianne muutamaan viikkoon. Tsemppiä parisuhteidenne kanssa. Kerro, Suviande, teidän lampaiden poikimisesta sitten.
Parin viikon mittaisella Suomen-käynnilläni ehdin neuvolaan ja rakenneultraan: kaikki hyvin eli ¿normaalisti¿, sikiö mahdollisesti tyttö - tai kenties poika, oli huono näkyvyys.
Rautalisää käski neuvolatäti tankata. Nyt olen sekoittanut ruuansulatustani obsidanilla, retaferilla ja jollain luontaistuotekaupan rautakelaattivalmisteella. Onko vinkkejä, mikä rautatabletti ei panisi vatsaa sekaisin?
Neppe05 mainitsi levottomat jalat. Olen potenut niitä jo ennen raskautta. Magnesium auttaa. Ja ihan se, että juo vesijohtoveden sijaan/lisäksi kivennäisvettä, jossa on hyvin mineraaleja ja suoloja. Joku vissy novelle on ihan kelpo tavaraa. Ja että liikkuu, käy vaikka kävelyllä tai jumppailee ja venyttelee illalla.
Palasin tänne Kiinaan reilu viikko sitten, ja töissä on ollut tosi hulinaa, pitkiä päiviä painettu. Hyvin jaksan, ei erityisesti väsytä. Hämmentää vain se, että ei tiedä, missä menevät oman kehon rajat. Maha menee edellä joka paikkaan. Kun jotain putoaa lattialle, käyn tietenkin nostamaan sitä. Ja yllätyn, kun en ykskaks yletykään mahan pökätessä polviin. Pök.
Ostin äitiysvaatteet Suomesta, lähinnä H&M:ltä, niin ei tarvitse täällä surra enää sitä, ettei olisi kuin telttoja tarjolla rantapallotyyppisen masun peitoksi. Nyt on aikaa pohdiskella vauvanvaatteiden hankintaa. Ostinkin jo muutamat sievät vauvantossut ja ¿kengät. Pikkuhiljaa karttuu varasto. Ajattelin palata matkalaukku täynnä vauvanvaatteita.
On kevät: puut puskevat vaaleanvihreitä lehtiä ja vaaleanpunaisia kukkia. Zhejiangin maakunnassa saadaan nyt herkutella kuuluisalla ensisadon teellä. Päivälämpötila siinä +15 astetta, illoiksi viilenee.
Luultavasti pääsiäisen tienoilla pystyn lähtemään kotiin täältä. Lentoyhtiö ei päästä koneeseen ilman lääkärintodistusta raskauden normaaliudesta viikon 28 jälkeen, eli siinä olisi sen jälkeen oma vaivansa.
Iloisia päiviä!
Kelleen rv 24 +1
Pitkästä aikaa meidän neiti päätti sitten nukkua koko yön kertaakaan heräämättä...oi miten ihanan levännyt olo oli aamulla.
Vaikka aamu alkoikin meillä jo 7 aikaan (kesä aikaa).
Meilläkin neiti nyt nukkunut meidän vieressä, kun oma sänky ei enää kelpaa (pinnis) taidettiin opettaa ihan ite nukkumaan meidä välissä, kun neiti sairasteli niin tuntui itsestä paljon helpommalta, että tyttö nukkuu vieressä.
Meillä vaan pitää nyt kehitellä nämä nukkumis järjestelyt ihan uuteen uskoon ja tilan puute vaivaa.
Masu asukki liikkuu hyvin ja välillä tuntuu potkut jo aika koviltakin. Alapää kipua on edelleen välillä ja hieman jo alkaa itseäkin huolettaa, että onko kaikki kunnossa.
Toivotaan, että paikat pysyy kiinni " sallituille" viikoille asti...
Meidän ainut iso ostos tulee olemaan kaksostenrattaat ja onneksi äitini lupautui auttamaan rahallisesti hankinnassa.
Eipäs varmaan muuten olisi meidän talous pystyssä pysynytkään. Miehelläni harmittää, kun ei ole saanut vakkari paikkaa töistä, vaikka kovasti töitä tekeekin. Onneksi minulla sentään on vakkari paikka, tai nykyäänhän melkein joka sopparissa lukee toistaiseksi, mutta turvallisin mielin saan olla, kun tällä paikkakunnalla ei ole montaa ihmistä joilla on samat " oikeudet" kuin minulla niin työpaikka on turvattu...ainakin tällä hetkellä.
Onpas kiva lukea, että jotkut teistä menee naimisiin...mekin sitten joskus..ja sitä päivää saa odotella, kun mieheni ei oikein ole lämmennyt asialle ja sanoi, että jos ollaan 10v oltu ilman sormuksia ja juhlia yhdessä niin eikös voida jatkaa samalla lailla toiset 10v??
Aikoi sitten kosia joskus ja itse en jaksa odottaa enää...
No mutta nyt pyykit pitää mennä laittaan kuivamaan ja esikoisen huone siivota, ennen kuin anoppi tulee.
mutsu & rv26+++ (miten en enää pysy perässä näissä vk?) =)
Piti kysyä, että kuinka monella teistä on jo nimi mietittynä vauvalle?
Me eilen alettiin puhumaan siitä ja pari nimeä jo saatiin yhteisymmärrykseenkin.
Ei vaan toista nimeä olla vielä saatu mietittyä ollenkaan.
Ja pojalle nimi vielä hakusessa hieman.
Kummi asiakin jo alkoi vaivaamaan, kun ei osaa päättää ketä pyytää, kun haluaisin, että tälle kolmannellekkin lapselle tulisi yhtä ihanat kummit, kuin 2 edellisellekkin.
Minusta on ihana, että lastemme kummit osallistuvat lasten elämään, eli soittelevat heille ja käyvät kylässä muulloinkin, kun jouluna ja synttäreillä.
Mielestäni oleminen lasten kanssa ja ajna viettäminen on parempaa, kuin lahjojen antaminen. Toki kivahan se on, että lapsi jouluna saa paketin, mutta varmaan ymmärsitte mitä tarkoitin.
(ottakaapa tästä kirjoituksesta taas sitten selvää...)
Meillä on hiukan nimiä mietitty, mutta ei ole vielä oikein löytynyt.
Lapset ovat myös osallistuneet ehdotuksineen ja 5-vuotias ehdotti
Michel Angelo tai Joulupukki, joten mielikuvitusta riittää.
Meillä on myös tosi vaikeaa keksiä kummeja, kun on jo viides tulossa, niin alkaa kummiehdokkaat olla vähissä. Molempien siskot ja veljet on jo " käytössä" .
Itsellä on nokka niin tukossa kuin olla voi, onneksi ei kuumetta sentään. Masussa käy jo melkoinen myllerrys ja pikkuinen on selvästi poikittain, kun molemmissa kyljissä tuntuu muksailua.
Ensi tiistaina olis neuvola.
Eipä täällä sitten muuta ihmeempää, pitää nyt yrittää sopeutua kesäaikaan. Kertoohan se siitä että kesä ei ole enää kaukana!
Meriaani rv 24
Moi, mies lähti tuossa hetki sitten harrastustensa pariin, joten nyt on sitten ihan hyvää aikaa tulla kirjoittelemaan tänne...Jostain syystä olo on nyt sellainen, etten oikein tiedä mitä muutakaan alkaisin tekemään. Silittämistä, tiskaamista ja lukemista olisi tietenkin vaikka kuinka paljon ja lenkilläkin pitäisi käydä, mutta ehtiihän sitä. Olin eilen koko päivän todella kiukkuinen, kun avasin viikon aikana tulleita posteja, joita en kertakaikkiaan ehdi muka arkena käymään läpi. Sain Kelalta kirjeen; he olivat käsitelleet opintotuen takaisinperintää koskevan uudelleenkäsittelypyyntöni ja tulleet siihen tulokseen, että minun pitää maksaa Kelalle takaisin viiden kuukauden opintotuet 15%:n korolla vuodelta 2004. Teki todella mieli lyödä päätä seinään, varsinkin kun olen maksanut yhtä ison summan opintotukea takaisin jo vuodelta 2003. Joku nyt voi viisaasti ajatella, että:" omapa on asiasi, kun et ole huolehtinut tulorajoista..." Niinpä. *huokaus* Eipä siinä auta kuin maksaa takaisin.
Olemme jonkun verran keskustelleet mieheni kanssa lapsen nimestä. Tytölle on kaksi hyvää nimiehdotusta valmiina ja pojallekin keksimme nimen eilen kun makasimme sängyllä ja selasimme kalenteria. Oletteko te lainanneet kirjastosta nimikirjoja tai löytäneet netistä hyviä sivustoja aiheeseen liittyen?
En ole pitkään aikaan käynyt lukemassa heinisten kuulumisia, mutta on harmillista, jos teillä on parisuhdeongelmia nyt raskausaikana. Toivotaan, että ne asiat siitä järjestyvät ennen kuin lapsi syntyy.
Oma vointini on tällä hetkellä ihan kohtalainen. Tällä viikolla minulla oli pitkästä aikaa kunnon yskä ja nuha, joten lenkkeily on jäänyt ja sekin on saanut mielialan aika kireäksi, kun on joutunut olemaan sisällä, eikä ole päässyt liikkumaan! Jostain täältä vauva-lehden pinoista kyllä luin, että pienokainen ei välttämättä tiedä/ kärsi koko flunssasta ollenkaan ellei kuume ylitä 38 astetta. Kuumetta minulla ei nyt vielä toistaiseksi ole ollutkaan.
Levottomat jalat: toistaiseksi olen pääasiassa säästynyt " levottomilta jaloilta" , mutta nukun joka yö villasukat jalassa.
Kaunista sunnuntaita teille kaikille - voikaa hyvin!
pazzepartout rv 23+3
.. oli kokonaisuudessaan meillä jo valmiina, mutta kun tyttö tulee, niin siitähän tahtojen taistelu tuli. Minä tykkään erikoisimmista nimistä, jota ei ihan kaikilla. Nimen joka osataan lausua ja kirjoittaa niin Suomessa kuin ulkomaillakin. Mies taaseen tykkää tälläisestä Raija, Ritva, Kyllikki-osastosta, mitä EN IKINÄ antaisi lapselleni. Anteeksi, jos joku tykkää, makuja on monia.
Kummitkin on valmiiksi mietittynä. Ei ollut vaikea tehtävä, kun esikoisesta on kyse.
ajattelin nostaa pinoa ylöspäin...kun oli mennyt niin alas...
Ihana ilma ulkona, oltiin jo pari tuntia ulkoilemassa ja ruoka on tulossa :-)
Meillä on pojalle nimi jo valmiina, eikä ollut vaikea keksiä sitä. Kummi-asia on hiukan auki...kun osa sukulaisista ja hyvistä tutuista asuu kaukana ja sitten sellaiset " hyvät" ihmiset on jo muilla lapsilla kummeina...kaipa tuo selviää.
Että aurinkoista päivänjatkoa!!!!
T:Tupuhupuna+rv22+3
Meillä on nimi jo valmiina, mutta tuo kummi puoli on vielä auki.. Nyt alkaa valitus osio.. Alavatsaa ja alapäätä syvältä emättimestä viiltää ja jäytää. esikoiselta ei ollut tämmöstä. Sit säteilee alaselkään tuo kipu. Istuminen ja kävely vaivalloista. Olenkin yrittänyt maata mahd. paljon. sekään ei ole oikein onnistunut, kun mies oli tätinsä 50-v juhlissa monen sadan kilsan päässä ja minä en uskaltanut suppareiden takia lähteä mukaan, eikä kyllä poikakaan ois jaksanut moista matkaa (eilen lähti ja tänään takasin töiden vuoksi), joten olin sit tämän touhu Teemun kanssa kahdestaan ja eikös vaan sattunut sade päivä! Tuntu, että poika oli niin täynnä virtaa, että oli koko ajan puuhaamassa jotain kiellettyä (millon löyty vessapaperi rulla pöntöstä yms. muuta tämmöstä). Onneks mies tulee parin tunnin päästä, niin pääsen huokasemaan.
vauva makaa jotenkin ihan hankalassa asennossa:/ Ihan poikittain ja mennyt tohon vasemmalle puolelle ja pönkää siinä itseänsä. Tuntuupa aika inhalle! Mutta nyt ruoan laittoon ennekuin pikkumies herää päikkäreiltä nälkäsenä..
hyvin pyyhkii. Mukavaa, kun on hiukan lämpöisempi sää, alkaa kesän tulo tuntua todelliselta. Ihanaa, kun kylmyys väistyy, niin ei tarvitse enää pukea niin paljoa vaatteita. Alkaa olla kuitenkin jo sen verran mahaa, että olo on kuin michelinin ukolla konsanaan.
Eilen teki hirveästi mieli ihan tuoreita mansikoita. Samalla ulkona pyrytti vielä lunta. :)
Meilläkin on ollut nimet valmiina kummallekin jo ties kuinka kauan, mutta vain pojan nimelle nyt sitten on käyttöä. :)
Kyllä ehdotuksia satelee silti vielä sukulaisilta, mutta nimi on jo valmiina ja kulkee työnimenäkin.
Shayen 23+3
Minä rupean hiljalleen sanomaan flunssalleni hyvästit, tänään ei ole ollut enää niin paha päivä :)
Carelia, kyselit sektiosta... Mun ensimmäinen synnytys oli sitä luokkaa, että sektiopäätös jatkossa tuli jo ennen salista poistumista. Kävin rakenneultrassa / tuulimunakontrollissa rv 20, jolloin lääkäri ehdotti, että jos sovittas jo nyt sektioaika. Hänen mielestään olisi ihan turha ravata siellä ja järjestellä lastenhoitoa. Sain valita kahdesta päivämäärästä mieluisamman omien fiilisten mukaan. Minä EN odota laskettuun päivään asti, kun on pikalähtö tiedossa ja ehdoton alatiekielto.
Meillä on nimet suunnilleen valmiina. Musta tuntuu, että tytön nimi tarvitsee hieman lisäystä/muokkausta vielä ja yritän hiljalleen pehmentää miestä. Hyvä nimi tämäkin on, mutta kun tuntuu, että siitä puuttuu vähän... Kutsumanimi on kuitenkin 100% varma. Pojalle on etunimi varma, mutta toista nimeä maistellaan vielä.
Kummeja ei olla vielä kysytty, mutta ehdokkaat tiedetään. Toivotaan kovasti, että suostuisivat, koska me ei niin kauheasti tunneta luterilaisia... Mutta kieltäytyminen heiltä on varsin epätodennäköistä. Sen sijaan papin löytäminen voi osoittautua vaikeaksi...
Ja edelleen on noin 2v ikäerolla oleville sisaruksille tuplarattaat varastossa odottamassa uusia omistajia...
Minä jo muuten lasken viikkoja siten, että " vain xx jäljellä" ... Ai mitenniin joku haluaa vauvan jo syliin?
Heddastiina + Inkkari 25+2
Niinaemo: Se on totta, ettei olla vieläkään kerrottu kovin monelle. Muutamille on sanottu, kun ovat suoraan kysyneet..Mun äiti ja isä kävivät täällä viime viikonloppuna eikä kumpikaan puhunut/kysynyt mitään..Mä kun olen jo tarpeeksi pyöreä valmiiksi, niin ei tuo maha juurikaan erotu, ellei oikein tarkasti katso, niin se on pyöristynyt..Pitäisi tässä ottaa ja kertoa lopuillekin, ettei tule se lähtö oikeasti yllätyksenä :( Jotenkin se vain on nyt jäänyt, kun on ollut muutenkin pinna kireällä ja kaikki asiat solmussa. Ehkä se vielä tästä lutviutuu..
Mulla ei ole levottomia jalkoja, mutta suonenvetoja kylläkin! Välillä kramppaa toista toiseen suuntaan ja toista toiseen, mikä on todella HIRVEÄÄ! Yritäpä siinä sitten päästä ylös ja oikaisemaan, kun huuto meinaa tulla pelkästä kivusta..
Ah, aurinko paistaa! Mittari näyttää lämpöasteita ja linnut laulaa. Laitoin äsken täystuuletuksen päälle ja kohta alan imuroimaan. Ensi perjantaina pidän sitten kunnon siivouspäivän, kun on vapaata koulusta. Ärsyttää jo valmiiksi koko homma, kun en ole mikään siivousihminen. Petivaatteet pitää sitten vissiin hakata mattopiiskalla, kun ei enää viitti muuten niitä puistella.
Meillä on vauvalle valmiina kaikki muut paitsi varalle tuttelia ja vaipat. Kun vain joku vielä pesisi ne, mutta vasta myöhemmin. Meillä on niin huonosti kaappitilaa, että parempi sitten vasta myöhemmin, kun saa talvikamppeet pois kaapeista.
Mutta nyt imuroimaan..
~suviande ja öttiäinen 26+2~
Ihanaa. Tämä kellojen siirtäminen on aina yksi merkkipaalu kesäntuloon- nyt sekin on ohitettu ja sitten vain pääsiäistä odottelemaan! Pian se vappukin on ja siitä ei olekaan kauhian pitkä matka enää H-hetkeen...:)
Meillä on tytölle n. 3 nimeä ehdolla, mutta yksi on kyllä koko ajan ylitse muiden...pojallehan ei nyt tarttekaan miettiä, joten ihan kiva:) meillä on muutaman nimikirja hyllyssä. Niitä on kiva lueskella...lähinnä siis niiden nimien alkuperistä ja tarkoituksesta. En haluaisi vahingossakaan antaa tytölle nimeä, joka sitten tarkoittaakin vaikka jollakin muulla kielellä jotain kamalaa....näitäkin on tapahtunut!
Minä koin pienimuotoisia kauhunhetkiä perjantaina, kun crossing-tunnilla alkoi alapäätä vihloa ja mahaan sattua oikein olan takaa. Jouduin keskeyttämään tunnin ja hipsiä siitä eturivistä nolona takavasemmalle...koko eilisen päivänkin sitten alavatsaa särki ja supisteli. Alavatsa oli kuin jännitetty jousi koko ajan. Nyt vähän helpottaa ja onneksi huomenna on neuvolalääkäri.
Tajusimpa taas, että olen minäkin tavallinen kuolevainen ja etten pystykään enää ihan kaikkeen, kuin ennen....otin opikseni.
sitruska rv 25!!
Meillä ei ole vielä nimiasia ratkennut. Minusta olisi oikeastaan ihan kiva, jos lasten nimet alkaisivat samalla kirjaimella, mutta toisaalta pidän myös pitkistä nimistä eikä M:llä alkavia pojan nimiä ole niin paljon tuommoisia kolmitavuisia. Mimosa siis esikon nimi ja siihen pitäs passata. Mielessäon nyt käynyt semmosia nimiä kuin Artturi, Vertti, Elmeri ja Oskari, mutta ei mitään vielä ole päätetty. Minusta ois kans ollut kiva, jos pojan toiset nimet ois papoiltansa, kun Mimmunkin toiset nimet on mummojen kautta heille tulleet. Mutta miehen mielestä noilla papoilla on vaan kamalia nimiä :) eikä tahdo niitä meidän lapsille :/ Nuo mainitsemani nimet ois sinänsä ihan ok, mutta aika ärrä pitoisia, että kivat ois r vikaiselle lausua. Ja siis noista sais kivasti ne toiset nimetkin, mutta sama ongelma tuon ärrän kans... Saas nähdä! Mielipiteitä saa sanoa :)
Kummeistakaan ei vielä tiedetä... Ois niin kiva kun kummeina ois sukulaisia, mutta saas nyt nähdä. Varsinkin tuon kummipariskunnan valinta tuottaa vaikeuksia... Omat kaverimme kun ovat niin " nuoria pareja" vielä eikä kukaan naimisissa, että en oikein oaa ajatella että he varmasti pysyisivät yhdessä, mikä taas olisi kiva kummilapselleen... Ainoa läheinen aviopari isovanhempien lisäksi on miehen veli ja hänen vaimonsa, mutta he ovatkin jo Mimosan kummeja :)
Niinaemo rv 24+6
Me ollaan pötkötelty melkein koko päivä ;) Olipas taas vaihteeksi mukavaa viettää yöpaitapäivää :) Kohta puoliin lähdetään taas ulos hoitamaan eläimiä..Saapi nähdä joko siellä on pikkuisia..
Tänne ei muuten mitään ihmeellistä. Vauva liikuskelee kovasti. Ukko tuossa jo kysyikin, milloin kerrotaan tytölle..En sitten osannut vastata juuta enkä jaata. Onhan se vielä pitkä aika odottaa, kun ei vielä ymmärrä kuinka äkkiä kesä tulee.
Mutta nyt ulkoilemaan..
~suviande ja öttiäinen 26+1~