Työkaveri pitää "etäpäiviä" ja jättää kaikki oikeat työt minulle!
Taas tuli kasilta viestiä, että moi, pidän etäpäivän, katso mun koneelta tapaamiset ja viimeistele viimeviikon raportit.
No menin puhumaan esimiehelle, ettei tästä tule mitään, kun työpari keskittyy johonkin itselleen tärkeään juttuun (nyt ilmeisesti tekee yhtä presentaatiota josta saa mainetta ja näkyvyyttä) ja jättää kaikki juoksevat asiat minulle.
Pomo alkoi vihjailla, että olen yhteistyöhaluton ja meidän tiimissä puhalletaan yhteen hiileen eli teet mitä työpari käskee.
Olen ihan raivoissani ja itkettää. Päätin jättää kaikki työkaverin jutut tekemättä. Oliko oikea päätös? Mitä te tekisitte minun sijassani?
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Yleisesti on vielä ohjeistusta, että jos "etäpäivät" sijoittuvat usein maanantaille, perjantaille tai lomien/pyhien jälkeen, niin esimiehen kuuluisi puuttua asiaan. Antaa aihetta epäillä että on jäänyt ryyppy päälle.
Juuri näin! Eräässäkin firmassa jopa 40% sairaslomapäivistä sijoittui maanantaille tai perjantaille! Sama tietysti koskee etäpäiviä!
Ap, laita nakki viuhumaan takaisin. Nyt olet rauhassa kotona viettämässä etäpäivää, niin selvitäpä tämä ja tämä asia klo 13 mennessä. Tieto tarvitaan ehdottomasti iltapäivän palaveriin...
Ja samalla varmista tämä ja tämä. Jos yrittää vängätä takaisin, niin sano että sinulla on kauhea kiire hänen aamulla antamien tehtävien kanssa.
Ja ota kaikki kunnia palaverissa kollegaankin tekemistä töistä :-)
Vierailija kirjoitti:
Ap taisi kadota keskustelusta jo ajat sitten.
Tuskin enää vastailee.
Tulin just kotiin töistä. Sain kaikki juoksevat asiat tehtyä mutta omat projektit ei edennyt yhtään. Nyt menen nukkumaan. Koitan kirjoittaa jotain huomenna tänne, jos jaksan ja ehdin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap taisi kadota keskustelusta jo ajat sitten.
Tuskin enää vastailee.
Tulin just kotiin töistä. Sain kaikki juoksevat asiat tehtyä mutta omat projektit ei edennyt yhtään. Nyt menen nukkumaan. Koitan kirjoittaa jotain huomenna tänne, jos jaksan ja ehdin.
Ai työpäivän pituus aamukahdeksasta iltakymmeneen..? Näinkö se nykyään menee, että saa työpaikkansa pitää? Oi ihana oravanpyörä!
Hei ap vieläkö olet samassa paikassa? Toivottavasti olet vaihtanut maisemaa! Kerro miten hommat eteni.
Etäpäiviä ei ilmoiteta lyhyellä varoitusajalla (sorry, en lukenut kaikkia kommentteja, jos siellä on lisätietoa). Ne suunnitellaan, sovitellaan työparin/tiimin kanssa. Jos joku minun tiimissä ilmoittaisi, että V a p u n jälkeinen tiistai on sitte etä, kutsuisin koolle työterveyden, esimiehen, kakkosesimiehen ja A-klinikan. Palaveriin.