Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sarja kesken Viaplayssä tai Netflixissä?

Vierailija
01.05.2017 |

Onko hyvä, kenelle suosittelisit? :)

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko kysyä, että ettekö te seuraa noita sarjoja televisiosta lainkaan?

Meinaan kaikki nuo Selfridgesit, Sherlockit ja Outlanderit ainakin on tulleet jo aikoja sitten Ylellä.

En kysy riitaa haastaakseni, olen vaan vähän hämmästynyt.

Binge watching on mun juttu. Telkkaria en ole avannut viime kesän jälkeen, katson kaiken tabletilta. Voiskin myydä koko telkun pois ja järjestää olkkarin uudestaan, kun ei nykyään tarvi sen tv:n olla koko kalustuksen keskipisteenä.

Vierailija
22/34 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaan kaikki nuo Selfridgesit, Sherlockit ja Outlanderit ainakin on tulleet jo aikoja sitten Ylellä.

Minusta on kivempi katsoa vaikka sitä Netflixiä, koska voin katsoo ihan milloin huvittaa ja niin monta jaksoa kerrallaan kun huvittaa. TV:ssä on ärsyttävää se odottelu, kun tulee tyyliin yks jakso viikossa ja just tiettyyn kellon aikaan. Ja usein myös netti tv:issä on useampi kausi saatavilla, kun taas normi telkasta sarjat tulee about vuosi tai parikin jäljessä sitä aikaa, milloin ne on oikeasti ilmestyneet.

Ainiin ja lisäksi itseäni ärsyttää telkkarista katsoessa suomenkieliset tekstit (tosin kai ne sais jotenkin pois päältä) kun aina mun silmät ajautuu niihin ja sitten menee puolista jutuista hauskat vitsit tai sananlaskut ohi, kun suomenkielestä ei löydy vastaavia ja esim. roolihahmojen ilmeitä ja eleitä ei pysty seuraamaan samaan aikaan kun lukee tekstejä. Netflixistä voin helposti napsauttaa tekstityksen pois ja keskittyä vaan kuuntelemiseen ja katsomiseen.

Me katsoimme Sherlockit Yle Areenasta putkeen. Netflixissä on kyllä niin huonot tekstitykset, että täytyy pitää äänet varmuudet vuoksi kovalla: sanoja puuttuu välistä ja joskus järkyttäviä ajatusvirheitä, joissa koko asia on mennyt suomentajalta ihan ohi. Enkä ole edes opiskellut englantia erityisen paljon, normaalisti yo-kirjoittanut se 15 vuotta sitten ja jotain yliopistossa. Silti tuntuu, että osaan paljon paremmin englantia kuin käännöksiä tekevät. En tiedä onko Ylekin mennyt viime aikoina huonommaksi käännöksissä, mutta vielä jokunen vuosi sitten siellä oli paremmat käännökset. Niistä saattoi jopa oppia jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekä että.

Nykyään tykkään katsella sarjat putkeen, eli monta jaksoa peräjälkeen enkä odotella viikkoa kun seuraava tulee.

Jos katson peruskanavien ohjelmia, niin usein sitten Yle Areenasta nekin. Loppujen lopuksi aika harvoin enää "suorana" mitään. No ehkä salkkarit :)

Vierailija
24/34 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks tietoo mistä voisi katsoa Eyewitness - sarjan (jenkkiversion)?

Vierailija
25/34 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla HBO Nordicia. Paljon parempia sarjoja: Game of Thrones, Westworld, Night of, Billions, Fargo, Taboo jne.

Netflixissä suurin osa shittiä, muutama hyvä, Homeland, the Crown, Rectify.

Vierailija
26/34 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Sanokaa mihin vois koukuttua seuraavaks!!! Sais olla romantiikkaa ja jännitystä.

Vierailija
27/34 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kokeilla HBO Nordicia. Paljon parempia sarjoja: Game of Thrones, Westworld, Night of, Billions, Fargo, Taboo jne.

Netflixissä suurin osa shittiä, muutama hyvä, Homeland, the Crown, Rectify.

Eikyllä ihan tuollain voi väittää vaikka hyviä oliskin, hbo on tod nihkee valikoima....

Itse oon tykästyny family guyhin, falling skies, scorpion, the blacklist, the 100, person of interest, supernatural, expanse

Vierailija
28/34 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myös löydän HBO:lta enemmän minun makuuni olevia sarjoja :)

Tässä listattuna mitä olen katsonut ja mistä pidin (sydämet niissä joista pidin suuresti)

Better Things

Big Little Lies

Bosch

Californication

Casual ❤️

Clique

Dexter ❤️

Dimension 404

Divorce

Fear the walking dead

Enlightened

Feud : Bette and Joan

Game of Thrones ❤️

Hit the floor

Nurse Jackie

Outlander ❤️

Parks and Recreation ❤️

Roots ❤️

Six feet under ❤️

Sex and the city ❤️

Swingtown

The Affair ❤️

The Arrangement

The L word

The Office ❤️

The Walking Dead ❤️

Togertherness ❤️

True Blood ❤️

True Detective ❤️

Twin peaks ❤️

Westworld

Vikings ❤️

ja vielä olisi paljon sarjoja joita haluaisin katsoa kun vaan ehtisi. Seuraavaksi isken the Handmaids talen kimppuun.

Vierailija
29/34 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vinkatkaa joku ihana sarja jossa pähenkilöiden välillä kemiaa <3

Haluan RAKKAUTTA ja vetovoimaa!

Vierailija
30/34 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

HBO:lla Masters of Sex on kesken. Tossa ainakin pohditaan fysiologian ja kemian suhdetta hieman erikoislaatuisen, mutta tosiperustaisen juonen kautta. Joten uppaajalle tiedoksi!

Netflixin puolella Better Call Saul:sta alkoi hiljattain uusi kausi. Menee aika absurdeiksi jo juonenkäänteet, mutta hauskaa on. Myös Black Mirror on saanut kehuja, joten ehkä sitä seuraavaksi. Ja tietysti Crown sitten kun taas jatkuu.

Vierailija
31/34 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on kivempi katsoa vaikka sitä Netflixiä, koska voin katsoo ihan milloin huvittaa ja niin monta jaksoa kerrallaan kun huvittaa. TV:ssä on ärsyttävää se odottelu, kun tulee tyyliin yks jakso viikossa ja just tiettyyn kellon aikaan. Ja usein myös netti on useampi kausi saatavilla, kun taas normi telkasta sarjat tulee about vuosi tai parikin jäljessä sitä aikaa, milloin ne on oikeasti ilmestyneet.

Puhumattakaan siitä, että ainakin Ylen esittämissä sarjoissa tulee monesti taukoviikkoja, kun ohjelman esitysajan vie joku kuuden tunnin mittainen nenänkaivuun MM-finaali 🙄  Kiva siinä sitten odotella kaksi viikkoa uutta jaksoa... 

Vierailija
32/34 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HBO:lla Masters of Sex on kesken. Tossa ainakin pohditaan fysiologian ja kemian suhdetta hieman erikoislaatuisen, mutta tosiperustaisen juonen kautta. Joten uppaajalle tiedoksi!

Netflixin puolella Better Call Saul:sta alkoi hiljattain uusi kausi. Menee aika absurdeiksi jo juonenkäänteet, mutta hauskaa on. Myös Black Mirror on saanut kehuja, joten ehkä sitä seuraavaksi. Ja tietysti Crown sitten kun taas jatkuu.

Masters of ... yritin katsoa mutta ei uponnut ei sitten yhtään!

Crown oli todella hidastempoinen ja tylsä makuuni, vaikka tuontapaisista sarjoista usein pidänkin. Hienosti tehty toki.

Black Mirror on ok, tulee katsottua jakso silloin toinen tuolloin. Tarinathan ovat joka jakossa omat, joten jatkumoa ei ole.

Vierailija
33/34 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on kivempi katsoa vaikka sitä Netflixiä, koska voin katsoo ihan milloin huvittaa ja niin monta jaksoa kerrallaan kun huvittaa. TV:ssä on ärsyttävää se odottelu, kun tulee tyyliin yks jakso viikossa ja just tiettyyn kellon aikaan. Ja usein myös netti tv:issä on useampi kausi saatavilla, kun taas normi telkasta sarjat tulee about vuosi tai parikin jäljessä sitä aikaa, milloin ne on oikeasti ilmestyneet.

Ainiin ja lisäksi itseäni ärsyttää telkkarista katsoessa suomenkieliset tekstit (tosin kai ne sais jotenkin pois päältä) kun aina mun silmät ajautuu niihin ja sitten menee puolista jutuista hauskat vitsit tai sananlaskut ohi, kun suomenkielestä ei löydy vastaavia ja esim. roolihahmojen ilmeitä ja eleitä ei pysty seuraamaan samaan aikaan kun lukee tekstejä. Netflixistä voin helposti napsauttaa tekstityksen pois ja keskittyä vaan kuuntelemiseen ja katsomiseen.

Ylen kanavilta saa tekstityksen halutessaan pois.

Vierailija
34/34 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on menossa Suitsin viides kausi. Kuten joku sanoikin, sarja on alussa paljon parempi - nyt alkaa jo kiertää kehää ja toistuva juonikuvio tympii.

Kovat kaulassa (White Collar) oli todella positiivinen yllätys, vaikka kuvauksen perusteella se ei tuntunut yhtään kiinnostavalta. Tästä tuli heittämällä yksi suosikkisarjoistani.