Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vapun juhlijat näkevät jotain erityistä ylioppilaslakissa?

Vierailija
01.05.2017 |

En tiedä missä omani on. Olen varmaan heittänyt sen joskus roskiin.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normi vappulätsä. Ei mikään ihmeellinen.

T. Sinkkumiäs

Vierailija
2/18 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juhlijat näkevät jotain ihmeellistä joulukuusessa? En hanki omaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä mitään ihmeellistä ole, se on PERINNE. Googleta, miksi ihmiset arvostavat ja tykkäävät perinteistä.

Vierailija
4/18 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut pakotettiin lukioon ja päätin että kirjoitan sitten ylioppilaaksi tuon lakin takia. Siksi saakeli pidän sitä.

Vierailija
5/18 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama, annoin omani koiran puruluuksi, en ole kaivannut.

Vierailija
6/18 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on perinne.

7/18 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa'a. Perinne "velvoittaa" pitämään päässä lakkia, joka näyttää jokaisen päässä rumalta tai vähintäänkin naurettavalta.

Omani taitaa majailla jossain vaatehuoneen pimeimmässä nurkassa ja saa siellä pysyäkin.

Vierailija
8/18 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vain kuuluu asiaan suurissa väkijoukoissa. Ei tietysti maata kaada, jos ei sitä viitsi päähänsä panna. Toisaalta silloin joku voi olettaa, ettei lakkia ole!

Vierailija
9/18 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Jaa'a. Perinne "velvoittaa" pitämään päässä lakkia, joka näyttää jokaisen päässä rumalta tai vähintäänkin naurettavalta.

Omani taitaa majailla jossain vaatehuoneen pimeimmässä nurkassa ja saa siellä pysyäkin.

Kyllä monen päässä näyttää hyvältä. Siihen on niin tottunut, ettei se mitenkään oudolta hatulta näytä.

Eikä se mitään velvoita, moni minä itse ja sinä mukaanluettuna ei jaksa sitä pitää.

Vierailija
10/18 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä joulun juhlijat näkevät tonttulakissa?

Vierailija
11/18 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vain kuuluu asiaan suurissa väkijoukoissa. Ei tietysti maata kaada, jos ei sitä viitsi päähänsä panna. Toisaalta silloin joku voi olettaa, ettei lakkia ole!

Se tossa onkin, en jaksa pitää lakkia ikinä vappuna ja olettamus varmaan, että olen amis. Ei kyllä toisaalta jaksa kiinnostaa.

Vierailija
12/18 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joillekin se voi tarkoittaa ihmeellisyyttä. Mutta useimmille se varmasti on traditio. Suomessa nyt vain on perinteenä ollut vappuna juhlia yo-lakki päässä.  En koe tässä mitään ihmeellistä.

Vierailija
13/18 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, pahin painajaiseni; joku luulee etten ole käynyt lukiota! 

Onko jotain vinkkiä, jolla voisin tehdä arkenakin selväksi kaikille, että kyllä minulla se lakki on? Saako sitä pitää päässä vaikka joka päivä? Apua??

Vierailija
14/18 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama, annoin omani koiran puruluuksi, en ole kaivannut.

Vau miten edgyä.

Vierailija
15/18 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ylioppilaslakki on hieno ja tyylikäs. Harmi ettei sitä ole sopivaa käyttää useamminkin.

Vierailija
16/18 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, pahin painajaiseni; joku luulee etten ole käynyt lukiota! 

Onko jotain vinkkiä, jolla voisin tehdä arkenakin selväksi kaikille, että kyllä minulla se lakki on? Saako sitä pitää päässä vaikka joka päivä? Apua??

Vappuna voit laittaa sen päähäsi ja käyttää sitten koko kesän. Syksyllä, muistaakseni 30.9. sen käyttö tulee perinteen mukaan lopettaa. Sitten sun pitää todistaa se jotenkin muuten.

Teekkarit viettää tuolloin lakinlaskijaisia, mutta ennen koski myös ylioppilaslakkia. Siksi vanhoissa valokuvissa saattaa porukalla olla vaikka uimarannalla ylioppilaslakit päässä.

Vierailija
17/18 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun vielä vappua juhlittiin huolella (=opiskelijana) ylioppilashattu oli kätevä, kun 1.5. aamulla oli usein vähän bad hair day, niin latvat vaan suoriksi ja lakki päähän ja Kaivopuistoon. Se sitäpaitsi sopii mulle, vaikka itse sanonkin.

Vierailija
18/18 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sopii ylioppilaslakki hyvin ja onhan siinä tiettyä yhteisöllisyyttä. Itse ylioppilastutkintoa en arvosta ja tuntui typerältä, kun lakin saatua ihmiset onnittelivat sen saamisesta. Toisaalta kai siinä on enemmän syytä onnitteluun kuin syntymäpäivässä. Sen eteen ei ole tehnyt mitään muuta kuin ollut kuolematta. Toki tärkeämpi asia, mutta ei kovin vaativa tehtävä valtaosalle vielä tässä iässä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan