Lapset käyttäytyvät häiriintyneesti isällä vietetyn viikonlopun jälkeen
Erosimme noin 2,5 kuukautta sitten ja lapset asuvat pääosin luonani, mutta olivat nyt viikonlopun isänsä luona. Esikoinen on olöut tänään erittäin villi ja pakkomielteinen, eikä tottele mitään sääntöjä ja tekee kiusaa ja rikkoo tavaroita. Kuopus haluaisi koko ajan istua sylissäni ja kiehnätä siinä ja jos menen viereiseen huoneeseen, niin hän alkaa itkeä hysteerisesti.
Mikä lienee syynä? Exäni oli ainakin täysin raivoissaan siitä, että joutui viettämään kokonaisen viikonlopun heidän kanssaan, vaikka tapaamissopimuksessa hänellä olisi lapset luonaan yhdeksän päivää kuukaudesta. Mutta onko tämä normaalia?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isä raivoissaan että joutuu olemaan omien lasten kanssa??
Anteeksi, tämä on taas niin erillään omasta maailmastani etten pysty käsittämään ja sitä kautta en usko sanaakaan. Olen pahoillani.
M
En ole ap, mutta itselläni on kokemusta siitä, että lapseni isä oli todella raivoissaan siitä kun joutui "tuhlaamaan" kokonaisen viikonlopun kaksi kertaa kuukaudessa viettämällä sen lapsensa kanssa. Rentoutumiseen tarkoitettu viikonloppu meni kuulemma aivan pilalle kun joutui sen oman lapsensa kanssa viettämään. Pakkohan ei toki ole lapsensa kanssa aikaa viettää jos ei kiinnostusta ole ja nykyisin tämä superisi näkeekin lastensa enää vain pari kertaa vuodessa; useammin ei edelleenkään halua.
Joo, siis ex-mieheni raivosi asiasta jo eilen aamupäivällä. Itse asiassa lapset ehtivät olla vain muutaman tunnin, kun hänen mielialansa oli jo muuttunut äkäiseksi. Kieltämättä soittelemme aika paljon ja itse soitan välillä juuri samasta syystä, kun jännitän, miten hän pärjää. Tosin meillä exäni innostuu aina lasten tulosta, kun muutamia päiviä kuluu välissä, joten en usko, että hänellä on intressejä muuttaa kuitenkaan sopimusta. Hän on siis hyvin impulsiivinen tuossakin asiassa.
Anna hänen itse ottaa yhteyttä ja hakea lapset. Hän vain räivehtii, kun pidät liikaa yhteyttä. Jätä täysin hänen vastuulleen hakeminen.
Tuo on totta. Lopetan sen liian aloitteellisuuden ja hössöttämisen niin hyvässä kuin pahassakin. En enää muistuttele hänen "vuoroistaan ja yritän vältellä perään soittelemista. Täytyy vain sopia ajat hyvissä ajoin etukäteen ja pitää niistä kiinni. Myönnän, että oon itsekin ollut varmaan aika rasittava, kun soittelen pari kertaa päivässä ja kyselen, miten menee. Toisaalta exänikin tekee itse samaa; tosin soittelee muuten vain. Siis mitään romanttista tai muuta kiinnostusta siinä ei ole takana, vain tottumusta vanhastaan.
Ei vaan hän haluaa pitää sinuun edelleen otteen. Siksi hän niitä lapsiakin halusi, vain jotta hänellä on lasten kautta ote sinuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, miksi suostuit sopimukseen, että lapset ovat kolmasosan kuukaudesta isänsä luona, kun kerran tiesit, että isä on ainakin sinua kohtaan väkivaltainen. Tuollaisissa tapauksissa ei lapsia edes yleensä päästetä yksin isän luo, vaan tapaamiset ovat valvottuja isän kodin ulkopuolella, esim. sosiaalitoimistossa. Tuo sopimus on sellainen, että jos et ala puuhata siihen muutosta, niin pian ex-miehesi alkaa kiristää sinua tavalla tai toisella, vaikka ei itse halua lapsia kovin pitkiksi ajoiksi luokseen, sillä viikonloppukin näyttää olleen liikaa. Mene keskustelemaan lastenvalvojan kanssa ja kerro rehellisesti lasten käyttäytymisestä isän luona vietetyn ajan jälkeen, mutta älä tee muutoksia omin päin. Odota, rauhoittuvatko lapset vai jatkuuko tuo muuttuva käytös joka kerta isän luona käynnin jälkeen. Jos se jatkuu pitkään, on aika alkaa toimia.
Nää ei ihan totta oo asioita, joista äiti voi tosta vaan päättää. Oon kertonu tän aikaisemminkin täällä, mutta mun sisko joutui antamaan lapset isän luo valvomattomiin tapaamisiin, vaikka isällä oli pahoinpitelytuomio lasta kohtaan tehdystä väkivallasta... Siis sitä samaa lasta, jota sittemmin sai tavata valvomatta!
Kuulostaa omituiselta. Itse olisin vienyt asian oikeuteen.
No siellä oikeudessa tuo on päätetty... :(
Sun kyllä pitäisi lakata olemasta exäsi äiti.