Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aamupalaa päiväkotiin?

Vierailija
01.05.2017 |

Saako viedä? Aamupala klo 8 ja lapset heräävät 5.15 ja aloittavat hoidon klo 6. Saako mukaan laittaa esim. Leivän tai juotavan jogurtin? Kotona ei ole aikaa syödä, ellen revi heitä jo klo 4.45 ylös...

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei isä voi viedä lasta myöhemmin hoitoon???

Vierailija
42/55 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa pohdin kuin nro 34. Tämä aikainen aamu tuskin tuli yllätyksenä. Miten musta tuntuu, että kyse on meidän päiväkodista, johon menen huomenna klo 6. Vastaamaan tähän kysymykseen.. :D

No sanotaanko näin, että varauduttu oli mutta varmuus tuli vasta torstai-iltana :) eli aika yllätyksenä (aikaistui parilla viikolla). Ja perjantaina oli hieman muut järjestely yms asiat mielessä kun tiistain aamupala.

Ja jos olet meidän päiväkodin joku tädeistä niin tiedät jo kuka kysyy 😂

En välttämättä tietäisi. Koska aina kaikki tiedot muuttuneista hoitoajoista ei tule muiden ryhmien aikuisille, vaikka pitäisikin. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saavat ennen 6:45 tulevat tuoda syötävävalmiin hedelmän , jonka syövät toisessa huoneessa (aamuhuoneessa ei ole pöytää). Sovittiin vanhempainillassa syksyllä jo tämä sääntö.

lh

Vierailija
44/55 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa pohdin kuin nro 34. Tämä aikainen aamu tuskin tuli yllätyksenä. Miten musta tuntuu, että kyse on meidän päiväkodista, johon menen huomenna klo 6. Vastaamaan tähän kysymykseen.. :D

No sanotaanko näin, että varauduttu oli mutta varmuus tuli vasta torstai-iltana :) eli aika yllätyksenä (aikaistui parilla viikolla). Ja perjantaina oli hieman muut järjestely yms asiat mielessä kun tiistain aamupala.

En välttämättä tietäisi. Koska aina kaikki tiedot muuttuneista hoitoajoista ei tule muiden ryhmien aikuisille, vaikka pitäisikin. :)

Ai :/ No tätä ei oltu muutettu vaan oon jossitellut tässä ja varmensin sitten että näin mennään, kun varmaa tietoa ei ollut :D

Vierailija
45/55 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi tuoda,ainakin meidän vuoropväkodissa.On jopa suotavaa!on pitkä aika nälissään odottaa aamupalaa.Tarjotaan myös jääkaapista jotain,jos lapsella nälkä.Usein juodaan näiden aikaisten lasten kanssa yhdessä "aamukahvit".Ei lasta voi nälässä pitää!t.lh

Vierailija
46/55 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ryhmässä ei ole montaa noin aikaisin :) 7 kun olen vienyt on lapsia ollut 1-2. Nyt omat joutuvat töiden takia menemään aikaisemmin ja kyllä haen heidät aina suoraan töistä kotiin. Sain venytettyä työn alkamisen 6.30 (olisi alkanut klo 6), ettei tarvitse lähteä viemään uuteen päiväkotiin kaupungin toiselle puolelle saakka, vaan saavat olla samassa. Puoli tuntia aikaisemmin perustuu ihan kokemukseen :) Lapset toljottaa tätä ruokaansa ensimmäiset 15min ennen kun alkaa suuhun asti eksymään. Eivät ole koskaan olleet sellaisia, jotka söisivät heti herättyään vaan yleensä maistuu 30min-1h heräämisen jälkeen. Lapset osaavat kyllä syödä itse ja lähinnä nytten jotain pientä ja nopeaa ajattelinkin! Antaisin lasten kyllä nukkua kauemmin, mutta eipä ole ketään joka tänne voisi lapsia tulla noin aikaisin katsomaan ja veisivät vielä hoitoonkin. Kylläpä taas tuli kritiikkiä siitä, että kysyin 😂 Kyseessä nimenomaan klo 6 pientä haukattavaa päiväkodissa, että jaksavat olla klo 8 aamupalalle saakka. Kaikki, kellä pieniä lapsia tietävät kyllä millainen on nälkäinen lapsi :) Ja ihan kotoani olisin kantanut, en ole vaatimassa päiväkotia kustantamaan heille kahta aamupalaa klo 6 ja klo 8. -AP

Miksi lapset eivät voi syödä sitä aamupalaa matkalla päiväkotiin? Jos he heräävät 5.15 ja ovat päiväkodissa kuudelta, niin teillä menee matkaan puolisen tuntia? Siinä ehtisivät syödä juotavat jogurtit/smoothiet/banaanit/leivät.

Matkaan varattu 15min alkaen kotiovelta päiväkodin ovelle. 15min lasten ylös saamiseen ja 15min pukemiseen ja hammaspesuihin. Saavat nukkua 5.30 asti kun saadaan nämä aamut ns rullaamaan. Kuten sanoin aikaisemmin, huomenna eka näin aikainen aamu :)

15 min lasten ylös saamiseen? Voi jeesus. Laita ne lapset aikaisemmin nukkumaan. Eivät he tiedä herätessään, onko klo 7 vai 5, jos ovat saaneet nukkua tarpeeksi pitkät unet. Ei päiväkoti-ikäinen lapsi vielä ymmärrä, että klo 5 on aikaisin ja silloin pitäisi herätä kuoleman väsyneenä.

A) Lapsia ei niin vain laiteta nukkumaan, jollei niitä nukuta. Kokemusta. En jaksanut maata lasten kanssa sängyssä 1-2 tuntia, joten annoin suosiolla valvoa myöhempään, niin pystyin itsekin hyödyntämään tuon ajan.

B) Ainakin meidän lapsilla oli ihan sama monenko aikaan herätys oli, jos se oli ennen klo 9. Aina olivat ihan yhtä väsyneitä.

t. Kolmen lapsen äiti (nuorin nyt 17v)

Onko ennakointi oikeasti nykyään aivan ennenkuulumatonta? Totta kai unirytmiä aletaan kääntää jo hyvissä ajoin, kun on tiedossa, että jatkossa on normaalia aikaisempi herätys.

Vierailija
47/55 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vela - 72 kirjoitti:

Meillä ennen klo 6.30 tulevilla lapsilla voi olla jokin pieni eväs mukana, jotta jaksaa aamupalaan odotella. Yleensä kyseessä on ollut leipäpalanen, banaani tai juotava jugurtti. Okei, kerran yhdellä lapsella oli jotain herkkuja, yhtenä aamuna viineri, tokana suklaavanukas ja kolmantena keko dominokeksejä. Huomautettiin asiasta ja sen jälkeen oli hänelläkin normaalia pikkusyömistä mukana. 😉

Mä suosittelen että kysyt päiväkodista, onnistuisiko pienen evään mukaan tuominen? Itse en näe ongelmaa, kunhan se eväs on järjellinen. Ei siis mikään herkkupala tai monen lajin aamiainen. Ja olen lto.

Kysyn kyllä ☺️ Apua mitä aamupaloja... -AP

Kuule, jos sulla huomenna on ensimmäinen näin aikainen aamu ja huolettaa, miten lapset jaksaa odotella aamupalaan asti, niin ota mukaan lapsille vaikka banaanit. Jos ette ehdi matkalla syödä niitä, kysy aamuvuorossa olevalta hoitajalta, että saako lapset syödä ne siinä ennen leikkeihin lähtöä. Jos saa, hieno juttu, jos ei saa, ota banskut mukaan ja syö itse töissä aamupalaksi. Minä uskoisin, että tuollaisessa ei ole suurta ongelmaa, ja voit sitten iltapäivällä hakiessasi kysyä tarkemmin ko. päiväkodin käytännöistä.

Asiasta kukkaruukkuun, yleensä mun kokemukseni mukaan lapsilla on ihan järjelliset aamupalat mukana kuitenkin. Itselleni on jäänyt mieleen tuo viinerityyppi ja eräs kollega toisesta päiväkodista kuvaili kerran brunssityylistä aamuevästä, johon oli kuulunut kuumaa kaakaota, sämpylää, ilmakuivattua kinkkua, tuoremehua, omena ja myslipatukka... Lapsiparka ei ollut jaksanut syödä puoliakaan, eikä muuten ollut seuraavan kerran nälkäinen kuin vasta lounaalla 😂😂 Mutta ei hätää, kyllä te vanhemmat 98%:sti olette kuitenkin ihan terveellä järjellä varustettua porukkaa, ja todella harvoin tällaisia ylilyöntejä vastaan tulee!

Vierailija
48/55 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai :/ No tätä ei oltu muutettu vaan oon jossitellut tässä ja varmensin sitten että näin mennään, kun varmaa tietoa ei ollut :D

No mutta hei, huomenna se nähdään että ootko meidän päiväkodin äiti. :) Jos näin on niin pahoittelen jo vaan etukäteen, että suoraa vastausta en osaa antaa :/

Vierailija
49/55 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillähän on joustava päiväkoti. Meillä pitää varata normaalia aikaisempi hoito vähintään viikkoa etukäteen, että työntekijät saavat sumplittua omat kulkemisensa ja lastenhoitonsa.

Vierailija
50/55 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis meillä lapsi ei pysty syömään aamupalaa mutta tarhassa pakotettiin syömään. Siis ei syö mitään, ainoastaan jokin juotava menee eli kaakao smoothie yms. Päiväkodissa ei ymmärretty ettei ole tykkäämis asia vaan ei pysty syömään.

Kukaan lapsi ei halunut istua samassa aamupala pöydässä lapseni kanssa koska hän saattoi oksentaa lautaselle. Hänet siirrettiin omaan pöytään ja käsky kävi syödä. Lounas kyllä sitten maistuu.

Siksi pyysin aina että jos aamuksi jotain helpommin nieltävää tai toisin itse. Ei käynyt. Mutta valitettiin kyllä että kun yökkii aamulla. Välillä piti hakea pois kun oli vatsatautinen mutta kun ei ollut. Aamupala ei vaan mene.

Ei syö vieläkään😀 olisin toivonut väljempää suhtautumista kuitenkin päiväkodista.

Kun se oli kuitenkin jokapäiväistä.

.

Olisit antanut lapselle sopivan aamupalan kotona, miksi viedä raukka sinne yökkimään päivästä toiseen?

Vierailija
51/55 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillähän on joustava päiväkoti. Meillä pitää varata normaalia aikaisempi hoito vähintään viikkoa etukäteen, että työntekijät saavat sumplittua omat kulkemisensa ja lastenhoitonsa.

Varasinkin, mutta sanoin tuovani todellisen tarpeen mukaan kun ei ollut tietoa :) -AP

Vierailija
52/55 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miksi joka paikassa vielä tänä päivänä tuputetaan sitä puuroa aamupalaksi. Toki se on helppoa niille työntekijöille mutta lapsille se on karmeaa. Itse olin myös näitä jotka yökki lautaselle puuroa syödessä jos se ei ollut joko manna, helmi tai maitoon keitetty Elovena puuro. Yleensä se oli jotain tummaa veteen keitettyä puuroa. Enkä ollut ainoa lapsi joka ei sitä voinut syödä. Ja sama toistuu nyt oman lapsen kohdalla mutta olen sopinut että tuon oman lapsen aamupalan jälkeen ja syötän kotona sitä mikä menee paremmin alas. Inhottavaa kun lapselle kuitenkin se aamupala sielä päiväkodissa kuuluisi mutta ei tuota saa syömään puuroa vaikka nälästä pitäisi.

Vierailija
53/55 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua miksi joka paikassa vielä tänä päivänä tuputetaan sitä puuroa aamupalaksi. Toki se on helppoa niille työntekijöille mutta lapsille se on karmeaa. Itse olin myös näitä jotka yökki lautaselle puuroa syödessä jos se ei ollut joko manna, helmi tai maitoon keitetty Elovena puuro. Yleensä se oli jotain tummaa veteen keitettyä puuroa. Enkä ollut ainoa lapsi joka ei sitä voinut syödä. Ja sama toistuu nyt oman lapsen kohdalla mutta olen sopinut että tuon oman lapsen aamupalan jälkeen ja syötän kotona sitä mikä menee paremmin alas. Inhottavaa kun lapselle kuitenkin se aamupala sielä päiväkodissa kuuluisi mutta ei tuota saa syömään puuroa vaikka nälästä pitäisi.

Syy puuron tuputtamiseen on raha. Se on halpa ja terveellinen aamiainen. Henkilökunnan kannaltahan helpompaa olisi tarjota jotain sellaista, mitä ei tarvitse valmistaa erikseen ja mitä lapset söisivät mielellään. Kuten esim. muroja, jugurttia tai voileipiä. Paljon enemmän aikaahan puuron keittämiseem menee, kuin vaikkapa siihen että kaataa muroja suureen kulhoon ja ottaa kolme litraa maitoa jääkaapista. Mutta kun ne murot, jugurtit ja leivät päällyksineen maksaa enemmän kuin puurohiutaleet.

Vierailija
54/55 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttele asiasta päiväkodin kanssa. Olen itse ollut töissä päiväkodissa, jossa kaksi lasta (sisarukset) jäivät silloin tällöin viimeisinä päiväkotiin 17:30 asti, ja näinä päivinä heillä oli mukana kotoa tuodut eväät, jotka söivät jossain vaiheessa iltaa. Uskoisin, että vastaava menettely onnistuu ap:nkin tapauksessa.

Vierailija
55/55 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miten kävi asian kanssa? :) Ps. Et ollut meidän päiväkodin äiti :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi