Miksi kampaajilla on niin paljon yliherkkyyssairauksia, jos KAIKKI kosmetiikan kemikaalit muka ovat niin turvallisia?
Tiedättehän ihmiset, jotka toitottavat sitä, että kaikki kosmetiikka on testattua ja siis täysin turvallista käyttää miettimättä asiaa sen kummemmin? Jos näin on, niin miksi kolmannes kampaajista joutuu astman tai monimutkaisten allergioiden vuoksi jopa työkyvyttömäksi? Syy-yhteys kampaajan käyttämien kemikaalien ja noiden sairauksien välillä on kiistaton. Tietenkin tavallinen käyttäjä altistuu tuotteille eri tavalla, mutta jos ne kerta ovat aina täysin turvallisia, miksi ne tekevät kampaajia työkyvyttömiksi?
Kommentit (4)
Ihan yhtä paljon myös maanviljelijät altistuvat pölyille ja viljoille ja saavat oireita.
Luulen, että monelle asialle voi allergisoitua, jos sille vaan altistuu tarpeeksi usein.
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtä paljon myös maanviljelijät altistuvat pölyille ja viljoille ja saavat oireita.
Luulen, että monelle asialle voi allergisoitua, jos sille vaan altistuu tarpeeksi usein.
Lisään vielä, että tosiaankin kemikaalit jotka ovat keinotekoisia taatusti allergisoivat pitkällä syötöllä. En siis tarkoittanut vähätellä. Pointtina on se, että tässä maailmassa moni asia voi allergisoida, oli se luokiteltu turvalliseksi tai ei.
Samaa veikkaan kuin ylemmätkin, ei niitä aineita niin testata, että jos niitä kemikaaleja hengittää 40h viikossa niin olisivat turvallisia, vaan, että hiusväri on turvallinen käyttäjälle.
Mutta kemikaaleissa on tottakai aina se vaara, että niille on allerginen. Itsekin aloin saamaan hiusväreistä allergiaoireita kolmen vuoden jatkuvan värjäämisen jälkeen ja nykyään olen huomattavasti tarkempi myös muun kosmetiikan kanssa ettei uusia yliherkkyyksiä ilmenisi. :)
No ei kukaan järkevä sellaista väitäkään.