Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huuliherpes invalidisoi, miten olla ikinä parisuhteessa...

Vierailija
01.05.2017 |

Huuliherpes invalidisoi minua pikku hiljaa enemmän ja enemmän. Mitä enemmän tietoa on saatavilla, sitä pahemmaksi oloni muuttuu.
Olen yksi epäonnisista, joka on tuon riesan jostain onnistunut saamaan. Olen vasta eronnut ja mietin, miten ikinä pystyn tai uskallan alkaa parisuhteeseen tuon vuoksi. Olen lukenut tietoa vaivasta ja pelkään aivan hirveästi levittävälle tautia eteenpäin. Riesan ollessa näkyvänä normaali eläminen on todella ahdistavaa, suojelen lapsiani todella tarkasti etteivät vaan tätä vaivaa saa. Tämä on niin suuri stressi itselle, että vie välillä yöunet ollessaan näkyvänä. Miten uskallan koskaan uuteen parisuhteeseen? Voinko koskaan enää nauttia suutelemisesta, intiimistä läheisyydestä? Tietoa kun on siitäkin, että virus voi tarttua vaikkei olisi näkyvänäkään. Voi tarttua niin kauan kun huulessa yhtään mitään näkyy, ei enää rakkuloita, mutta vaikka se kohta missä herpes on ollut...
En tahdo jaksaa tämän vaivan kanssa edes huonosti...

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää ihmiset viitsikö levittää väärää tietoa. Herpes VOI tarttua milloin vain, ei pelkästään aktiivivaiheessa. Todennäköisyys tartunnalle on hyvin pieni, mutta se on silti olemassa.

Estolääkitys toimii hyvin, mutta ongelma on että niitä ei voi käyttää raskaana ollessa tai imettäessä.

Ainakin niillä joilla herpes sukuelimissä (olipa sitten tyyppiä I tai II), estolääkitystä otetaan viikolta 36 synnytykseen asti. Että loppuraskaudessa voi ottaa asikloviiria estolääkityksenä herpekseen. Imettäessä mahdollista ottaa ainakin kuuriluonteisesti asikloviiria, jos rakkuloita ilmaantuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla