Exä löi parvekkeen ovesta ikkunan hajalle, hinta-arvio?
Oli joku arkinen parisuhdeväittely meneillään josta hän yhtäkkiä hiiltyi. Ikkuna oli n. 1,5m x 1m kokoinen. Ex lähti sen jälkeen suivaantueena jonnekin ja laittoi tänään tekstarin, että on tarkastanut sen ikkunan hinnan joka olisi n. 50e, jonka korvaisi minulle. Eihän se noin halvalla voi korjaantua? Mitä minun kannattaisi tehdä, rikosilmoitusko vai olenko itse vastuussa?
Kommentit (8)
Kysy lasitusliikkeestä ja varmista myös työn hinta.
No sulla on jo ilmeisesti tekstiviestitodistetta siitä että on rikkonut ikkunan, kun korvauksesta kerran puhuittekin, joten ex ei voi enää luikerrella vastuusta mihinkään. Pistä tarjous bumerangina takaisin ja lätkäise lasiliikkeen lasku kouraan.
Laita miehelle viesti, että saa itse neuvotella lasin ja asennuksen jostain firmasta ja käskeä sen jälkeen firman ottaa sinuun yhteyttä ajan sopimista varten. Vaihtoehtoisesti soitat itse johonkin liikkeeseen ja lähetät hänelle laskun. Luonnollisesti lähetät myös lasin mitat.
No, ei se välttämättä kovinkaan paljoa maksa, ainakaan satasia. Meillä meni ulomman takaoven (siis ei ole sellainen yhden lämpöoven ratkaisu) lasi rikki. Uusi lasi maksoi... noin 30 Euroa ja suurin työ oli siivota sirpaleet. Lista pois, vanhat palat irti, terällä rapsuttaen ylimääräiset silkonit pois, uutta silikonia, siihen uusi lasi, lisää silikonia ja takaisin lista. Vaihtoaika alle 20 minuuttia.
Meillä meni makkarin iso kolmikerroksinen lasi myös hajalle muutama vuosi sitten, kun ruohonleikkuri linkosi siihen kiven. Kolminkertaisen lasin vaihto oli 180 Euroa.
Isolasinen ulko-ovi maksaa noin 1000 e luokkaa. Lasi, asennus, matkat ja alv maksanevat 500-700, voi olla enemmänkin.
Ihana jännis. Olet itse sen miehesi valinnut.
Kannattiko päästää se exä omaan kotiin? Exät on exiä ihan syystä. Sano että ilmoitat asiasta poliisille. Taloyhtiökin voi asiasta kiinnostua.
50€ kuulostaa aika vähältä. Ellei se ole jännisvakuutuksen omavastuu