Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lamaannun ihan täysin päätösten tekemisestä! Mikä avuksi?

Vierailija
30.04.2017 |

Esimerkiksi nyt mun oli todella vaikea päättää, miten vietän vappua.
Sittenkin kun päätös on tehty, epäröin vielä monta kertaa, tuliko valittua oikein.
Mulle saattaa olla vaikea paikka esimerkiksi päättää, mitä ja milloin vastaan kaverin viestiin. Tykkään kyllä saada huomiota, mutta on ahdistavaa sopia asioita toisten kanssa. Lisäksi kun päätösten tekeminen ja viesteihin vastailu venyy, niin tunnen että toiset on minuun tyytymättömiä ja se ahdistaa jo etukäteen.
Olenko jotenkin ylirasittunut vai? Onko teillä ollut samanlaisia ongelmia?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/3 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama juttu, ehkä. Luulen, että se johtuu siitä, että lapsena minut kasvatettiin niin, että koko ajan yritin tulkita, miten muut minun haluaisivat päättävän - että osaisin tehdä sen vanhempieni mielestä 'oikean' valinnan. Näennäisesti sain päättää monia asioita itse, mutta jos päätin 'väärin' ohjasivat vanhempani minua aina 'eiköhän sun nyt kuitenkin kannata tuo vaihtoehto x' ja onnistuivat saamaan minut tuntemaan epäonnistuneeni kun tein 'väärän' valinnan. :(

Se on taakka, mikä on hyvä tiedostaa, mutta ei siitä koskaan eroon pääse ainakaan kokonaan. Olen melkein 50 jantäysin tumpula tekemään päätöksiä ilman että olen tuntosarvet ojossa siitä, miten muiden mielestä mahtaa olla 'oikein' tehdä se päätös. - ja jos joudun tekemään päätöksen, sanon valintani mutta jatkan aika automaattisesti 'mutta kyllä toi toinenkin vaihtoehto mulle käy...' - Mä vihaan tätä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän