Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Pitkäaikainen kaveripiirimme jäsen on nyt hokasnnut olevansa introvertti. Se on ihan ok, en minä sitä sano. Mutta hän jakaa sosiaalisessa mediassa jatkuvasti, siis päivittäin, siihen liittyvää materiaalia. Yleensä ne ovat meemejä tai muita vastaavia, myös ns. self-help-artikkeleita ja sellaisiakin on joukossa. Niissä kaikissa todetaan, kuinka ihmisten kanssa oleminen on uuvuttavaa yms.

Olen nyt vähän ymmälläni, mitä minun pitäisi tehdä. Eli haluaako hän, että häntä kutsutaan entiseen malliin kaikkeen vai ovatko nuo viestit sellaisia, että niistä pitäisi tajuta, että antakaa hänen olla rauhassa. Voisin tietty häneltäkin kysyä, mutta ajattelin nyt tiedustella, jos jollakin olisi täällä näkemystä. Minulla ei siis todellaakaan ole mitään introverttiyttä vastaan, mahtuuhan meitä maailmaan ja itsekin olen ns. siltä väliltä.

Jos jaat vastaavia, koetatko sinä sanoa sillä, että jättäkää minut rauhaan? Vai muuten vain?

• ylös 13
  • alas 0

Kommentit (11)

Vierailija

Ei sinun tarvitse tehdä mitään. Hän on tullut nyt siihen uskoon ja kestää jonkun aikaa, että hän saa tarpeeksi tietoa asiasta ja ymmärtää itseään paremmin. Nyt hän on innoissaan, kun tajuaa monta juttua itsestään ja muutenkin elämästä. :) Minä koin tuon vaiheen noin 15 vuotta sitten, silloin ei oltu sosiaalisessa mediassa, joten taisin vain kavereille livenä asiasta puhua. Ei siitä kauan tarvinut jauhaa kanssani ja nykyään olen iloinen, että saan vaan olla sellainen kuin olen, enkä ole enää "joku kummajainen" tai "omituinen assburger". 

• ylös 20
  • alas 0
Vierailija

Miksi stressata ja pähkäillä moista? Kaikkein helpointa on piilottaa kyseisen henkilön päivitykset. Teen saman kaikille, joiden suoltama skeida ärsyttää. Sinne piilotettujen luolaan joutuvat yhtä lailla niin ällömakeaa ja ruusuista perheidylliä maalaavat kotirouvat , omia henkseleitään paukuttavat itsensä rakastajat kuin white trash-motivaatiomielenlauseita jakavat pösilöt.

• ylös 13
  • alas 1
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Yrittäisin ymmärtää, mutta ignooraisin julkaisutulvan. (Ottaisin pois käytöstä kaverin julkaisujen seuraamisen, jos FB kyseessä). Kysyisin mukaan juttuihin kuten ennen, mutten jäisi jankkaamaan, jos sanoo ettei haluakaan tulla.
Toivottavasti tyyppi kuitenkin tajuaa edelleen arvostaa teidän ystävyyttänne, eikä välejä ole kokonaan pistämässä poikki. (Jos liikaa alkaa erakoitua, huolestuisin ennemmin että kyse on masennuksesta tms.)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi stressata ja pähkäillä moista? Kaikkein helpointa on piilottaa kyseisen henkilön päivitykset. Teen saman kaikille, joiden suoltama skeida ärsyttää. Sinne piilotettujen luolaan joutuvat yhtä lailla niin ällömakeaa ja ruusuista perheidylliä maalaavat kotirouvat , omia henkseleitään paukuttavat itsensä rakastajat kuin white trash-motivaatiomielenlauseita jakavat pösilöt.

Ei, ei, eivät ne minua ärsytä! Kysehän on kaverini, ei mikään random pöljäke. t. Ap

Vierailija

Onko hän mielestäsi aina ollut introvertti? Lukuunottamatta päivityksiä, käyttäytyykö muuten samoin kuin ennen vai onko jonkinlainen identiteettihaku meneillään?

Vierailija

Tuskin hän yrittää lähipiirilleen viestiä, että jättäkää mut rauhaan. Eiköhän tuo vain ole hänen tapansa käsitellä asiaa. Ei vaadi sinulta mitään toimenpiteitä. Jos jokin hänen jakamansa artikkeli on mielestäsi mielenkiintoinen, voit tietenkin tykätä siitä tai kommentoida päivitystä.

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Ei introverttiin tarvitse yhtään eri tavalla kuin keneenkään muuhunkaan. Kaikkein idioottimaisinta on yrittää jotenkin huomioida häntä eri tavalla, se näkyy saman tien läpi, ärsyttää introverttia aivan saatanasti ja saa sinut näyttämään typerältä hänen silmissään.

Tärkeintä on ymmärtää. Pointti on siinä, että ihmiset tajuaisivat että kaikki eivät halu tuoda itseään esille, olla äänessä tai hakea huomiota. Introvertti on kohtelias, jos hän tekee selväksi olevansa introvertti. Säästää sinut ja ekstrovertti-hölöttäjät ihmetykseltä ja idioottimaisilta tilanteilta kun joku ekstroverttipösilö laukaisee porukassa ääneen introvertille että no mikäs sua vaivaa kun oot niin hiljainen. Ärsyttävämpää kommenttia ei voi introvertin mielestä olla, vaikka se yli-innokas ekstrovertti sillä tarkoittaisikin hyvää.

Vierailija

Mäkään en usko, että hän koittaa vihjata, et pitäsi jättää rauhaan. Varmaan haluaa vaan, että ihmiset ymmärtäisi häntä vähän paremmin. Itse olen tuntenut itseni aina kummajaiseksi, kun en halua olla äänessä kokoajan ihmisten kanssa ja tarvitsen paljon omaa rauhaa. Olen paljon kuullut ikäviä kommentteja, kun ihmiset ei ymmärrä minua. Kun ekan kerran luin introverttiydestä, olin innoissani siitä kun tajusin että on muitakin samanlaisia ja se on ihan normaalia. Itse en siitä kyllä ole puhunut ihmisille juurikaan, mut ymmärrän et joku toinen voi kokea sen tarpeeliseksi.  Introverttiydestä huolimatta silti nautin ihmisten seurasta paljon, enkä haluaisi ihmisten suhtautuvan minuun muuten eritavalla, paitsi et ne ikävät kommentit vois mielellään jättää pois. Esim ollaan porukassa, enkä hetkeen ole sanonut mitään, niin hassunhauska heitto "eihän täällä kuule omia ajatuksiaan, kun toi x puhuu niin paljon", on raivostuttavan nöyryyttävä eikä sen jälkeen ainakaan tule mukavaa oloa jutteluun.

Vierailija

Minä ainakin jaan itse kaikenlaisia introverttijuttuja siksi, että muutkin oppisivat hyväksymään introversionsa. Ja toisaalta, että läheiset ymmärtäisivät että jos en joskus jaksa lähteä johonkin se ei tarkoita ettenkö välittäisi heistä.

Toisin sanoen, suhtaudu ystävääsi juuri niin kuin ennenkin.

Vierailija

Nyt on muotia olla introvertti ja hieroa sitä toisten naamaan.
Näitä trendiaaltoja riittää, viimeksi oli erityisherkät, joskus oli indigolapset, joka toisen eksä tai muu läheinen narsisti jne.
Gluteeniyliherkkyyskin kasvoi räjähdysmäisesti muutama vuosi sitten, kun tuli trendiksi.

Sellasta se on, antaa lampaiden mennä laumassaan ja määkiä, ei siihen tarvitse mitenkään reagoida.
Kohta tulee taas joku uusi villitys, mitä ne ihmiset tietysti ovat.
Viihteellistä tavallaan.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat