Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rouvittelu.

Vierailija
30.04.2017 |

Tulenarka aihe. Jotkut miehet rouvittelevat jopa omaa puolisoa. Mitä mieltä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla on nimi ja ammatti ja ovat tehneet naimisiin mennessä vaikka mitä. Rouvittelu on moukkamaista. Sivistynyt mies puhuttelee nimellä tai teitittelee (tai sinuttelee, jos se sopii tilanteeseen).

Vierailija
2/23 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta on kaunista kun nuoren pariskunnan mies rouvittelee omaa vaimoaan tai avokkiaan, tules nyt rouva tänne käymään. itseäni alettiin rouvitella kaupoissa jo 30vuotiaana, aluksi järkytti mutta olen nyt oppinut hyväksymään teitittelyn, mieluummin liian virallista kuin liian tuttavallista. olen vanhanaikainen nainen,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vanhat naiset kovasti heittäytyvät rouviksi. Käyvät sitten vesijumpassa hajuvedet pelmahdellen. Ovat vähän sitä extreme-osastoa.

Vierailija
4/23 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitittely nyt onkin normaalia, jos on pakko lähteä suhtautumaan. Ei se haittaa.

Vierailija
5/23 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan rouvittelua, joka on mielestäni esihistoriallinen ja alkeellinen puhuttelutapa naisille.

Minä olen neiti enkä mikään rouva.

Sinuttelu on paras puhuttelutapa, koska teitittely menee todella monelta väärin.

"Olette soittaneet yritykseen X...", oli jossain vaiheessa turhan monen yrityksen viestissä. 

Vierailija
6/23 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hämmentää rouvittelu. Olen 32-vuotias ja mielestäni näytän ihan ikäiseltäni, mutta muutaman kerran on käynyt niin että olen esim. unohtanut kaupassa kassalle jonkin ostoksen, ja myyjä on huutanut perääni "Anteeksi rouva, teiltä jäi ostokset"... Olen tottunut, että lähinnä 70+ ikäisiä rouvitellaan, joten noissa tilanteissa kestää hyvin kauan tajuta, että se olenkin minä, jolle huudetaan. 

Toisaalta en tiedä, mikä muu kuin rouva olisi tuossa tilanteessa ei-loukkaava sana? "Anteeksi tyttö" tai "Anteeksi nainen" eivät kuulosta nekään kovin hyvältä. Toisaalta miksi pitää käyttää yhtään mitään tuollaista määritelmää, eikö kannattaisi huutaa vain että "Anteeksi, sulta jäi ostokset", silloin ainakin automaattisesti kääntyisin katsomaan, että minuako tarkoitat. Rouvittelu saa kolmekymppisen lähinnä hämmentymään.

Vierailija
7/23 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa naiset on Frau, vaikkeivät olisi naimisissa.

Jos neidiksi kutsuttaisiin, luulisin vastapuolen piruilevan.

Vierailija
8/23 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon tilanteita jossa pitää aikuisia naisia puhutella ilman tietoa ammatista tai aviostatuksesta, silloin on ihan normaalia sanoa, että istukaa rouva tuohon, tai nyt on rouva varmaan teidän vuoro, koska meillä ole kulttuuria esitellä itseämme ensimmäiseksi tilanteessa jossa vaikka poliisi ei tunne asiakastaan. Vai onko parempia ehdotuksia?

Vierailija
9/23 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksa on Saksa.

Suomessa nuorten naisten rouvittelu kuulostaa hassulta ja vanhanaikaiselta.

Vierailija
10/23 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hassuja nämä kaikenlaiset rouvittelut ja neidittelyt. Teitittelyynkään en ole tottunut vaikka olen 50+. Se on sellaista ihmisten jaottelua. Kaupoissa ja kioskeilla tietysti nuoret naiset teitittelee, jos heidän työnantajansa on niin ohjeistanut. Rento kohtelias sinuttelu on munun mielestä ok. En välitä pönötyksestä.

Vierailija
11/23 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha nainen on vanha nainen. Nelikymppisen ja vanhempien näköisiä rouvittelen aina ja tulen aina rouvittelemaan.

Kannattaa pitää kroppansa ja naamansa kuosissa, jos haluaa pitkittää rouvittelun alkamista.

Vierailija
12/23 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niin kovin kauan sitten sielläkin oli vielä Fräulein ja Frau, sittemmin neidittelystä luovuttiin ja naiset ovat ikään ja siviilisäätyyn katsomatta kaikki rouvia.

Vierailija
13/23 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoan rouvittelua, joka on mielestäni esihistoriallinen ja alkeellinen puhuttelutapa naisille.

Minä olen neiti enkä mikään rouva.

Sinuttelu on paras puhuttelutapa, koska teitittely menee todella monelta väärin.

"Olette soittaneet yritykseen X...", oli jossain vaiheessa turhan monen yrityksen viestissä. 

Teitittely katsos paljastaa jotain ihmisen älynlahjoista tai firman luotettavuudesta heti, jos ei osaa edes teititellä oikein.

Vierailija
14/23 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha nainen on vanha nainen. Nelikymppisen ja vanhempien näköisiä rouvittelen aina ja tulen aina rouvittelemaan.

Kannattaa pitää kroppansa ja naamansa kuosissa, jos haluaa pitkittää rouvittelun alkamista.

Jotkut rouvittelevat julkeasti kaikkia naimisissa olevia, vaikka olisi babyface.

Vierailija
15/23 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti, tyttö, ämmä, harppu, muija, naista muistuttava henkilö? Saat valita.

Vierailija
16/23 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täti, tyttö, ämmä, harppu, muija, naista muistuttava henkilö? Saat valita.

Tuollaiset siis rouvittelevat. Mot.

Vierailija
17/23 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kieleen pitäisi saada jokin kiva sana kuvaamaan naista kuin naista. Rouva on aika huono ja rumakin sana. Mutta kun suomen kieli ei ole täynnänsä kohteliaisuuksia vaan päinvastoin. On eukkoa, ämmää, akkaa, muijaa. 

Vierailija
18/23 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saksa on Saksa.

Suomessa nuorten naisten rouvittelu kuulostaa hassulta ja vanhanaikaiselta.

Meillä täällä Pohjolan perukoilla on vielä oppimista Saksasta, Ranskasta, Italiasta ja muista vanhoista sivistysmaista.

Vierailija
19/23 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua hämmentää rouvittelu. Olen 32-vuotias ja mielestäni näytän ihan ikäiseltäni, mutta muutaman kerran on käynyt niin että olen esim. unohtanut kaupassa kassalle jonkin ostoksen, ja myyjä on huutanut perääni "Anteeksi rouva, teiltä jäi ostokset"... Olen tottunut, että lähinnä 70+ ikäisiä rouvitellaan, joten noissa tilanteissa kestää hyvin kauan tajuta, että se olenkin minä, jolle huudetaan. 

Toisaalta en tiedä, mikä muu kuin rouva olisi tuossa tilanteessa ei-loukkaava sana? "Anteeksi tyttö" tai "Anteeksi nainen" eivät kuulosta nekään kovin hyvältä. Toisaalta miksi pitää käyttää yhtään mitään tuollaista määritelmää, eikö kannattaisi huutaa vain että "Anteeksi, sulta jäi ostokset", silloin ainakin automaattisesti kääntyisin katsomaan, että minuako tarkoitat. Rouvittelu saa kolmekymppisen lähinnä hämmentymään.

Ihan oikeasti se rouvittelu tulee kyllä tuollaisessa tilanteessa niin automaattisesti, että musta siihen ei kenenkään pitäisi reagoida negatiivisesti. Niinkuin itsekin sanoit, ei siihen ole oikein muutakaan tapaa herättää sen kassalta lähteneen asiakaan huomio. Eniten ärsyttää ne, jotka tuohon päättävät kommentoida, että neiti on. Joo mulle on asiakkaiden siviilisäädyt ihan yks ja sama. Olen huomannut, että jos vain huutaa perään, että sun tuotteet jäi niin harva siihen reagoi.

Vierailija
20/23 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niin kovin kauan sitten sielläkin oli vielä Fräulein ja Frau, sittemmin neidittelystä luovuttiin ja naiset ovat ikään ja siviilisäätyyn katsomatta kaikki rouvia.

Saksanmaikka sanoi jo 70-luvulla, että +18v ovat Frau. Itse en välitä teitittelystä enkä rouvittelusta. Kioskeilla ja kaupoissa on todennäköisesti työnantaja ohjeistanut kassoja teitittelyyn. Onneksi jotkut sinuttelevat rennon kohteliaasti. T. N60

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan