Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko sairastanut keuhkokuumeen? Kerro oireista

Vierailija
07.07.2008 |

Mulla nousi eilen illalla tolkuton kuume (yli 39, jonka jälkeen otin lääkkeen) ja tänä iltana sama juttu (nyt otin kuumelääkkeen jo aikaisemmin).

Keuhkoihin sattuu vähän ja hengittäminen on raskasta. Hiukan on limaa keuhkoputkissa ja välillä yskittää, mutta aika vähän.

Huomenna ajattelin mennä lääkäriin, mikäli kuume alkaa taas nousta, mutta nyt vähän huolestuin, että jos kumminkin jotain vakavaa. Mulle ei ole varmaan 15 vuoteen noussut noin korkeaa kuumetta.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkokuumeen kanssa ei ole leikkimistä, se on vakava tauti. Pyydä lääkäriä ottamaan CRP eli tulehdusarvo, ei vain kuuntelemaan keuhkoja, niin tiedätte miten vakava tulehdus sinulla on.

Itse jouduin 2 viikoksi teholle, vaikka samankaltaiset oireet kuin sinulle, mutta ei edes tuon verran kuumetta :(

Vierailija
2/6 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkittynyt yskä noin 2kk, joka välillä helpotti. Lopulta yskä taas paheni ja nousi kova kuume joka myös sahas ylös ja alas. Kylkiin sattui, väsytti, hengästyin helpostiitään, hengittämienn raskasta ja vaikeata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuume sahasi ylös ja alas, kova yskä, puhua ei pystynyt, keuhkot rohisi ja sängystä ei päässyt ylös

Vierailija
4/6 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin CRP 290 ja suoraan osastolle. Vietin sitten sairaalassa peräti 11 päivää, sepsiksen vaara oli koko ajan. Mulle tehtiin myös keuhkotähystys (kamala!!!), koska joku limaklöntti jossakin keuhkonsopukassa hidasti paranemista, se napattiin pois. Eka antibiootti (joku tehokas laaja-alainen) ei ensin tehonnut, joten lääkityksenkin kanssa ensin säädettiin, ennen kuin saatiin kuume alas ja tulehdusarvo laskuun.

Vierailija
5/6 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yskä oli kova kotiutumisen jälkeenkin. Ja sairaalassa oli nukkuminen vaikeaa, yskä häiritsi paljon!

Vierailija
6/6 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän